Några plus i dag?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Några plus i dag?

    Tyckte det var en sån trevlig idé med tre positiva saker varje dag så jag försöker dra tre plus i dag. Är jättetrött men får helt skylla mig själv eftersom maken och jag var på musikal "Singin' in the Rain" i går kväll. Den var mycket bra och jag kan verkligen rekommendera den. OK, dagens tre plus:

    + I kväll ska jag bara vara hemma och slappa, ta ett varmt bubbelbad och lägga mig tidigt.
    + Jag fick ett gulligt kort och en söt mjuk fågel-speldosa av några rara kollegor.
    + Jag åt en jättegod fräsch lunch i dag med fisk, massor av sallad och grovt nybakat bröd (fortfarande varmt).
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Några plus i dag? Tyckte det var en sån trevlig idé med tre positiva saker varje dag så jag försöker dra tre plus i dag. Är jättetrött men får helt skylla mig själv eftersom maken och jag var på musikal "Singin' in the Rain" i går kväll. Den var mycket bra och jag kan verkligen rekommendera den. OK, dagens tre plus:

    + I kväll ska jag bara vara hemma och slappa, ta ett varmt bubbelbad och lägga mig tidigt.
    + Jag fick ett gulligt kort och en söt mjuk fågel-speldosa av några rara kollegor.
    + Jag åt en jättegod fräsch lunch i dag med fisk, massor av sallad och grovt nybakat bröd (fortfarande varmt).
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Hmmm..

    Ska försöka, har inte kommit nånstans idag, sitter fortfarande i morgonrock.

    * Åter igen, mina barn.. Älskar dem galet mycket!

    * Att det äntligen blivit av att frosta av frysen (vad många att o av det blev!), nu vet vi vad som finns..

    * Mina gesisha-chokladisar som ligger i en påse o väntar på rätt tillfälle..
  4. 2
    Hmmm.. Ska försöka, har inte kommit nånstans idag, sitter fortfarande i morgonrock.

    * Åter igen, mina barn.. Älskar dem galet mycket!

    * Att det äntligen blivit av att frosta av frysen (vad många att o av det blev!), nu vet vi vad som finns..

    * Mina gesisha-chokladisar som ligger i en påse o väntar på rätt tillfälle..
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    + akupunktur idag
    + kompis m barn kommer o hälsar på, så då har jag barnvakt och kock
    + långhelg framför mig, är ledig imorgon
  6. 3
    + akupunktur idag
    + kompis m barn kommer o hälsar på, så då har jag barnvakt och kock
    + långhelg framför mig, är ledig imorgon
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Mina tre!

    Kontroll på spec-mvc såg bra ut
    Storstädat vardagsrummet och bytt gardiner-ljust och fräscht
    Snö,sol,27 minusgrade-äntligen riktig vinter
  8. 4
    Mina tre! Kontroll på spec-mvc såg bra ut
    Storstädat vardagsrummet och bytt gardiner-ljust och fräscht
    Snö,sol,27 minusgrade-äntligen riktig vinter
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Hmm, i dag var det svårt men jag ska försöka...

    + Jag har städat hela lägenheten, jobbigt men resultatet blev gott

    + Vår nya barnvagn kom med bussgods i går och den fungerar alldeles utmärkt!

    + Jag slipper jobba eftersom jag är sjukskriven!

    Fantastiskt! Nu när jag har gjort det här känner jag mig faktiskt lite gladare, kanske funkar som mental träning eller nåt i den stilen...
  10. 5
    Hmm, i dag var det svårt men jag ska försöka...

    + Jag har städat hela lägenheten, jobbigt men resultatet blev gott

    + Vår nya barnvagn kom med bussgods i går och den fungerar alldeles utmärkt!

    + Jag slipper jobba eftersom jag är sjukskriven!

    Fantastiskt! Nu när jag har gjort det här känner jag mig faktiskt lite gladare, kanske funkar som mental träning eller nåt i den stilen...
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6

    Mycket bra idé :)

    Mina 3 +.....

    1. Kräkfridag ( än så länge)
    2. Båda tjejerna är på dagis/skola. *hoppar av glädje*
    3. Världens bästa sambo låter mig vila (trots att det är jobb vecka).
  12. 6
    Mycket bra idé :) Mina 3 +.....

    1. Kräkfridag ( än så länge)
    2. Båda tjejerna är på dagis/skola. *hoppar av glädje*
    3. Världens bästa sambo låter mig vila (trots att det är jobb vecka).
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Död efter akupunkturen, men ska försöka.

    +Akupunkturen var skön, "Fisen" sparkar alltid som mest när jag ligger och försöker slappna av. Dessutom har jag en jäkligt trevlig sjukgymnast, vi skrattar alltid gott..
    +Ul imorgon.
    +Köpte mig ett "foglossnings-bälte", känns jäkligt bra. Min amningsbehå har kommit på posten, ska skicka iväg mannen och hämta den sen. Skönt att äntligen få en skön behå, är så trött på att trängas i mina gamla push-up behåar där tuttarna trillar ut för jämnan.

    TRÖTT! SOFFA! *pust*

    Och ett minus.
    -För dom som inte kan resa sig upp på bussen och ge platsen åt en gravid flåsande kvinna. Nu vet jag hur frustrerande det måste vara för gamla människor som har ont.

    Kramar!
  14. 7
    Död efter akupunkturen, men ska försöka.

    +Akupunkturen var skön, "Fisen" sparkar alltid som mest när jag ligger och försöker slappna av. Dessutom har jag en jäkligt trevlig sjukgymnast, vi skrattar alltid gott..
    +Ul imorgon.
    +Köpte mig ett "foglossnings-bälte", känns jäkligt bra. Min amningsbehå har kommit på posten, ska skicka iväg mannen och hämta den sen. Skönt att äntligen få en skön behå, är så trött på att trängas i mina gamla push-up behåar där tuttarna trillar ut för jämnan.

    TRÖTT! SOFFA! *pust*

    Och ett minus.
    -För dom som inte kan resa sig upp på bussen och ge platsen åt en gravid flåsande kvinna. Nu vet jag hur frustrerande det måste vara för gamla människor som har ont.

    Kramar!
  15. _Jo_
    #8
    Ja.. Joannas 3+
    1. Lycklig för jag hittade en perfekt present till sonen som fyller 5 imorgon!
    2. Har ätit en ask med färska jordgubbar o socker
    3. Åt en mkt god fet semla på väg hem *ler*
  16. 8
    Ja.. Joannas 3+
    1. Lycklig för jag hittade en perfekt present till sonen som fyller 5 imorgon!
    2. Har ätit en ask med färska jordgubbar o socker
    3. Åt en mkt god fet semla på väg hem *ler*
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9

    Kristinas +

    1. Barnen sov till 7.30 och kom sedan in och kröp ner hos oss och gosade en stund. Min man och barnen var lediga idag, bara jag som skulle till jobbet. Inget bråk, inga skrik, bara kramiga ungar som ville klappa "bebis". Så mysigt!
    2. Var på en mycket intressant föreläsning i jobbet. Kul!
    3. Ska köpa med mig kinamat hem idag. Min favvorätt är kyckling med kashewnötter, var länge sedan sist nu.
    Kristina med 3♥
  18. 9
    Kristinas + 1. Barnen sov till 7.30 och kom sedan in och kröp ner hos oss och gosade en stund. Min man och barnen var lediga idag, bara jag som skulle till jobbet. Inget bråk, inga skrik, bara kramiga ungar som ville klappa "bebis". Så mysigt!
    2. Var på en mycket intressant föreläsning i jobbet. Kul!
    3. Ska köpa med mig kinamat hem idag. Min favvorätt är kyckling med kashewnötter, var länge sedan sist nu.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Får du akupunktur för foglossningen? Tycker du det funkar? Jag var på aku för fogl idag. Nålarna gör ondare för varje gång, men effekten är värd det.
  20. 10
    Får du akupunktur för foglossningen? Tycker du det funkar? Jag var på aku för fogl idag. Nålarna gör ondare för varje gång, men effekten är värd det.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Familjsen ger sina 3 + !!

    * att mina hundar är så otroligt gosiga på morronen och vill in under täcket, mysigt!

    * att många av mina arbetskamrater är trevliga och roliga, att alla frågar om magen och hur jag mår

    * att allt var bra hos BM idag
  22. 11
    Familjsen ger sina 3 + !!

    * att mina hundar är så otroligt gosiga på morronen och vill in under täcket, mysigt!

    * att många av mina arbetskamrater är trevliga och roliga, att alla frågar om magen och hur jag mår

    * att allt var bra hos BM idag
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Nej, för revbenet som ligger snett. Hon ville gärna sätta några nålar för fogl också, men jag är så satans känslig där bak så jag kunde inte . Iaf så har det verkligen börjat fungera. Tar ju ett par ggr. Och ja, nålarna gör förbaskat ont ibland haha. Men som du sa det är verkligen värt det.
  24. 12
    Nej, för revbenet som ligger snett. Hon ville gärna sätta några nålar för fogl också, men jag är så satans känslig där bak så jag kunde inte . Iaf så har det verkligen börjat fungera. Tar ju ett par ggr. Och ja, nålarna gör förbaskat ont ibland haha. Men som du sa det är verkligen värt det.
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13

    Jag gör ett försök

    + sov 5 timmar isträck inatt utan mardrömmar
    + Underbar läkare på tillväxtUL
    + Allt var bra med Egon
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  26. 13
    Jag gör ett försök + sov 5 timmar isträck inatt utan mardrömmar
    + Underbar läkare på tillväxtUL
    + Allt var bra med Egon
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14

    Säg den lycka som varar för

    evigt!
    Har nu fått hem en sjuk lillasyster. Två dagar har hon lyckats gå på dagis denna vecka. Snorig,febrig och trött....igen. Ja,ja det kunde vart värre
  28. 14
    Säg den lycka som varar för evigt!
    Har nu fått hem en sjuk lillasyster. Två dagar har hon lyckats gå på dagis denna vecka. Snorig,febrig och trött....igen. Ja,ja det kunde vart värre
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Vissa får nålarna satta i händerna o nån annanstans än just vid fogarna har jag läst. Själv får jag mina på framsidan, i "busken"
    Det beror väl på var man har mest ont, själv har jag ondast fram och mitt under. Bak känner jag bara att det är sabla instabilt.
  30. 15
    Vissa får nålarna satta i händerna o nån annanstans än just vid fogarna har jag läst. Själv får jag mina på framsidan, i "busken"
    Det beror väl på var man har mest ont, själv har jag ondast fram och mitt under. Bak känner jag bara att det är sabla instabilt.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Mina plus denna dag.

    * Andra mötet med vår Doula - det känns fortsatt bra! maken var med och var också positiv.

    * Yngsta dottern hade feber inatt så hon fick vara hemma idag, medan storasyster fick gå till dagis. Detta var hur positivt som helst för lillan, som verkligen njöt av en dag ensam med amma och pappa!

    * Maken håller på att bära upp lådorna med bäbiskläder från förrådet nu - spännade att se vad vi har kvar!
  32. 16
    Mina plus denna dag.

    * Andra mötet med vår Doula - det känns fortsatt bra! maken var med och var också positiv.

    * Yngsta dottern hade feber inatt så hon fick vara hemma idag, medan storasyster fick gå till dagis. Detta var hur positivt som helst för lillan, som verkligen njöt av en dag ensam med amma och pappa!

    * Maken håller på att bära upp lådorna med bäbiskläder från förrådet nu - spännade att se vad vi har kvar!
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Minnas 3+

    1-skrivit klart förlossningsbrevet
    2-packat mera i bb-väskan
    3-kommer inte på nått......en en hemsk dag.
  34. 17
    Minnas 3+

    1-skrivit klart förlossningsbrevet
    2-packat mera i bb-väskan
    3-kommer inte på nått......en en hemsk dag.
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    Ah okej. Det sa inte min sjukgymnast något om. Ska fråga henne om det nästa vecka faktsikt.
  36. 18
    Ah okej. Det sa inte min sjukgymnast något om. Ska fråga henne om det nästa vecka faktsikt.

Liknande trådar

  1. Några nya och några gamla auktioner
    By quadrifol in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 11:26
  2. några rätt några fel
    By Starchildgirl in forum _0706 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 12:58
  3. Några nya ord!
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 08:54
  4. Några ord
    By Cec ilia in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 21:10
  5. Är det några
    By frippen in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar