Att bli bortvald som singel - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #21

    Jag kan ju sakna

    den vänskap vi hade innan hon träffade sin blivande man. Men å andra sidan så valde hon ju själv att ha samma människosyn som hennes man.

    Däremot så vet jag att de är skilda idag och han är omgift. Undrar hur hon har det med sina parmiddagar idag?
  2. 21
    Jag kan ju sakna den vänskap vi hade innan hon träffade sin blivande man. Men å andra sidan så valde hon ju själv att ha samma människosyn som hennes man.

    Däremot så vet jag att de är skilda idag och han är omgift. Undrar hur hon har det med sina parmiddagar idag?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #22
    Ska tillägga att vi, vad jag kan komma på, aldrig har haft jämna par förutom vid just parmiddagar. Det är alltid fler killar än tjejer :-)
  4. 22
    Ska tillägga att vi, vad jag kan komma på, aldrig har haft jämna par förutom vid just parmiddagar. Det är alltid fler killar än tjejer :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #23
    Där har de faktiskt fel. Enligt etikettboken ska man tvärtom se till den som kommit ensam lite extra och placera en annan dam ensam..
  6. 23
    Där har de faktiskt fel. Enligt etikettboken ska man tvärtom se till den som kommit ensam lite extra och placera en annan dam ensam..
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #24

    1807 eller?

    *ser mig om*

    Hos mig får de sitta var 17 de vill.
    aka Sulan
  8. 24
    1807 eller? *ser mig om*

    Hos mig får de sitta var 17 de vill.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #25

    Omoget resonemang

    kan man ju tycka. Ska man ha belöning för att man är jämna par?
  10. 25
    Omoget resonemang kan man ju tycka. Ska man ha belöning för att man är jämna par?
  11. Bäckan1000
    #26
    Jaha - vad bra att ettikettboken tycker likadant som jag då! Synd att inte alla läser den. (Eller har lite medfödd empati och sunt förnuft, det kommer man också långt på...)
  12. 26
    Jaha - vad bra att ettikettboken tycker likadant som jag då! Synd att inte alla läser den. (Eller har lite medfödd empati och sunt förnuft, det kommer man också långt på...)
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #27

    Bjuder du aldrig individer?

    Varför behöver man bjuda hela paret överhuvudtaget? Man umgås väl med individerna och inte paret?
  14. 27
    Bjuder du aldrig individer? Varför behöver man bjuda hela paret överhuvudtaget? Man umgås väl med individerna och inte paret?
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #28

    Ja precis så!

    Att det är ju mest spännande om det är lite dynamik runt bordet och inte bara för att man "tillhör" någon annan och följer med som något jävla bihang. *oops jag svor*

    Roligt är ju att bjuda ihop människor som aldrig har träffast tidigare. Då blir det spännande. Det var länge sedan kom jag på nu.
  16. 28
    Ja precis så! Att det är ju mest spännande om det är lite dynamik runt bordet och inte bara för att man "tillhör" någon annan och följer med som något jävla bihang. *oops jag svor*

    Roligt är ju att bjuda ihop människor som aldrig har träffast tidigare. Då blir det spännande. Det var länge sedan kom jag på nu.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #29
    ja, de flesta etikettregler handlar ju faktiskt om omtanke och hänsyn... Inte om snobberi och översittarmentalitet, som vissa tycks tro.
  18. 29
    ja, de flesta etikettregler handlar ju faktiskt om omtanke och hänsyn... Inte om snobberi och översittarmentalitet, som vissa tycks tro.
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #30

    Ja precis så

    som för din mamma att man duger när de andra som är par är ensamma. Det är så tråkigt att man ska duga som någon sorts reserv.
  20. 30
    Ja precis så som för din mamma att man duger när de andra som är par är ensamma. Det är så tråkigt att man ska duga som någon sorts reserv.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #31
    När båda "individerna" är lika goda vänner så känns det lite dumt att bara bjuda den ena :-) Det är inte så att vi bjuder en person "med bihang" utan vi bjuder 2 personer som vi gillar.
  22. 31
    När båda "individerna" är lika goda vänner så känns det lite dumt att bara bjuda den ena :-) Det är inte så att vi bjuder en person "med bihang" utan vi bjuder 2 personer som vi gillar.
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #32
    Väldigt olika i olika sällskap. bland dem jag umgicks med när jag bodde i stan så var det nästan bara löst folk. Att ta med sej en parter på fest, utan att ha särskilda skäl, var nästan lite konstigt. Och det var kanske lite extremt åt ena hållet.

    Bland mina tonårskompisar som gifte sej tidigt, och flyttade till hus i förort/landet så var det _bara_ par. I början blev jag alltid bjuden ändå, men jag hade svårt att anpassa mej: alla karlar stod i ett hörn och diskuterade bilar eller datorer, medans kvinnorna stod i ett annat hörn, och diskuterade gardinuppsättningar. Jag får fortfarande rysningar när folk börjar diskutera gardinuppsättningar, även om det var ett tag sedan. Så där vad det nog jag som slutade komma även när jag var bjuden, kände mej ohyggligt utanför och "konstg", även om jag aldrig tyckte det annars.
  24. 32
    Väldigt olika i olika sällskap. bland dem jag umgicks med när jag bodde i stan så var det nästan bara löst folk. Att ta med sej en parter på fest, utan att ha särskilda skäl, var nästan lite konstigt. Och det var kanske lite extremt åt ena hållet.

    Bland mina tonårskompisar som gifte sej tidigt, och flyttade till hus i förort/landet så var det _bara_ par. I början blev jag alltid bjuden ändå, men jag hade svårt att anpassa mej: alla karlar stod i ett hörn och diskuterade bilar eller datorer, medans kvinnorna stod i ett annat hörn, och diskuterade gardinuppsättningar. Jag får fortfarande rysningar när folk börjar diskutera gardinuppsättningar, även om det var ett tag sedan. Så där vad det nog jag som slutade komma även när jag var bjuden, kände mej ohyggligt utanför och "konstg", även om jag aldrig tyckte det annars.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #33

    Det är så jag menar

    Men många har just parmiddagar för att bjuda in paret, inte de enskilda individerna. Och då bjuder man även en person man annars inte skulle bjuda som ensam. Om du är med på mitt resonemang. Det är det jag inte förstår med parmiddagar, för oftast är det ju så.
  26. 33
    Det är så jag menar Men många har just parmiddagar för att bjuda in paret, inte de enskilda individerna. Och då bjuder man även en person man annars inte skulle bjuda som ensam. Om du är med på mitt resonemang. Det är det jag inte förstår med parmiddagar, för oftast är det ju så.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Jaha - 9 år och på väg att bli bortvald
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 22:00
  2. Bortvald
    By självbo in forum Ensamförälder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 08:20
  3. bortvald
    By astrid13 in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:55
  4. Jag är ju en sådan där bortvald person
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:38
  5. Att bli bortvald av sina föräldrar
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar