Uppfostran
_05/06 Vinterbarn
  1. nybörjarmamse
    #1

    Uppfostran

    Hej
    finns det något forum där ja kan diskutera barnupfostran (alltså ingen speciell inriktning , har hittat AP/Andligt/Hantera Ilska men det var inte det ja sökte) utan bara vanliga frågor kring barnupfostran? Känner mig helt lost nu när vinterbarnen börjar ha egen vilja.
    Har kanske någon av er läst en bra bok iämnet och kan tipsa??????P
  2. 1
    Uppfostran Hej
    finns det något forum där ja kan diskutera barnupfostran (alltså ingen speciell inriktning , har hittat AP/Andligt/Hantera Ilska men det var inte det ja sökte) utan bara vanliga frågor kring barnupfostran? Känner mig helt lost nu när vinterbarnen börjar ha egen vilja.
    Har kanske någon av er läst en bra bok iämnet och kan tipsa??????P
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    En bok att börja mer är Jesper Juuls Här är jag! Vem är du? Han har skrivit flera jättebra böcker. Googla på Jesper Juul så får du fram allt. Tror att www.bokus.se eller www.adlibris.se har alla.
  4. 2
    En bok att börja mer är Jesper Juuls Här är jag! Vem är du? Han har skrivit flera jättebra böcker. Googla på Jesper Juul så får du fram allt. Tror att www.bokus.se eller www.adlibris.se har alla.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Forumen

    Under "Barn" finns rubriken "Barnuppfostran". Och därifrån kan man välja t ex "Småbarn" eller "Trots".

    Kommer inte på någon bra bok på rak arm. Jag själv har t ex Stora boken om barn och nån som bara handlar om trots men det var ju inte riktigt det du var ute efter.
    Sofie med Lukas mars -03 och Alva jan -06
  6. 3
    Forumen Under "Barn" finns rubriken "Barnuppfostran". Och därifrån kan man välja t ex "Småbarn" eller "Trots".

    Kommer inte på någon bra bok på rak arm. Jag själv har t ex Stora boken om barn och nån som bara handlar om trots men det var ju inte riktigt det du var ute efter.
  7. nybörjarmamsen
    #4
    Tack. har en bok av han redan, tror det är uppföljaren till dne där boken.
  8. 4
    Tack. har en bok av han redan, tror det är uppföljaren till dne där boken.
  9. nybörjarmamsen
    #5
    tack för hjälpen, hittade mycket kul att läsa där som ja känner igen mej i!
  10. 5
    tack för hjälpen, hittade mycket kul att läsa där som ja känner igen mej i!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Jag tycker att det är allt man behöver i uppfostringsväg. Jesper Juul är husgud här hos oss
  12. 6
    Jag tycker att det är allt man behöver i uppfostringsväg. Jesper Juul är husgud här hos oss
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Jag gillar Barnaboken av Anna Wahlgren, den har praktiska och handfasta råd. Vill du sedan ha ett annat forum så har hon ett i sitt eget namn också, www.annawahlgren.com
  14. 7
    Jag gillar Barnaboken av Anna Wahlgren, den har praktiska och handfasta råd. Vill du sedan ha ett annat forum så har hon ett i sitt eget namn också, www.annawahlgren.com
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Jag gillar Barnafostranforumet på hennes hemsida. Jättemånga bra råd och tips vad det gäller barnuppfostran. och man slipper skämspallar o annat som jag inte är så förtjust i.
    (fast jag är inte reggad, läser o lär bara )

    Nu så ska jag snart läsa själva boken också
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  16. 8
    Jag gillar Barnafostranforumet på hennes hemsida. Jättemånga bra råd och tips vad det gäller barnuppfostran. och man slipper skämspallar o annat som jag inte är så förtjust i.
    (fast jag är inte reggad, läser o lär bara )

    Nu så ska jag snart läsa själva boken också

Liknande trådar

  1. uppfostran ...
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 11:57
  2. Uppfostran
    By kayak in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 08:07
  3. uppfostran
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 15:18
  4. Det här med uppfostran
    By Dalkullan med 2 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:03
  5. Uppfostran
    By anja23 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar