Doppresent till pojke?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Doppresent till pojke?

    Jag har fått frågan vad man ska ge vår son i doppresent. Det ska vara något symboliskt till minne av dagen. Dottern fick ett halsband - men vad ger man då en pojk?? Någon som har några tips?
    Anna m E och Simon 31/10
  2. 1
    Doppresent till pojke? Jag har fått frågan vad man ska ge vår son i doppresent. Det ska vara något symboliskt till minne av dagen. Dottern fick ett halsband - men vad ger man då en pojk?? Någon som har några tips?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vår son fick halsband han med En liten fotboll i silver bla och några barn sparbössor. En filt fick han med och en sk mätsticka. (sån som man sätter fast på väggen och mäter och skriver in då och då)
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  4. 2
    Vår son fick halsband han med En liten fotboll i silver bla och några barn sparbössor. En filt fick han med och en sk mätsticka. (sån som man sätter fast på väggen och mäter och skriver in då och då)
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Varför inte egentligen

    Det är kanske lite trångsynt att inte kunna ge ett halsband bara för att det är en pojke.
    Anna m E och Simon 31/10
  6. 3
    Varför inte egentligen Det är kanske lite trångsynt att inte kunna ge ett halsband bara för att det är en pojke.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Sonen är då lycklig över att han har det med fotbollen idag Han gillar halsband.. helst vill han ha en kedja i silver som sin pappa :-)
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  8. 4
    Sonen är då lycklig över att han har det med fotbollen idag Han gillar halsband.. helst vill han ha en kedja i silver som sin pappa :-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Mina pojkar har också fått halsband. En "lyckopenning" och en slät guldberlock med ingraverat namnet. Sen har de, de fina filtarna från vi föräldrar med deras namn och födelsedatum på. De är jättesöta och min treåring gillar att ha den som mysfilt..

    Sparbössor, tennflagga till födelsedagar (också ingraverat namnet), fotoalbum är några av deras andra presenter.
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  10. 5
    Mina pojkar har också fått halsband. En "lyckopenning" och en slät guldberlock med ingraverat namnet. Sen har de, de fina filtarna från vi föräldrar med deras namn och födelsedatum på. De är jättesöta och min treåring gillar att ha den som mysfilt..

    Sparbössor, tennflagga till födelsedagar (också ingraverat namnet), fotoalbum är några av deras andra presenter.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6

    Tack för era svar!

    Jag skickar era förslag vidare till den som ska ge. Det blir nog ett halsband - så får de ju dessutom samma sak som doppresent och det kan nog vara bra.
    Anna m E och Simon 31/10
  12. 6
    Tack för era svar! Jag skickar era förslag vidare till den som ska ge. Det blir nog ett halsband - så får de ju dessutom samma sak som doppresent och det kan nog vara bra.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Jag tycker flaggstång

    i nysilver/silver är en bra present. Love fick en jättefin, en bra present som man faktiskt kommer att använda varje födelsedag framöver. Det står typ Idag flaggar vi för Love p och så hanslängd och vikt och sånt ingraverat. Så det är mitt tips!
  14. 7
    Jag tycker flaggstång i nysilver/silver är en bra present. Love fick en jättefin, en bra present som man faktiskt kommer att använda varje födelsedag framöver. Det står typ Idag flaggar vi för Love p och så hanslängd och vikt och sånt ingraverat. Så det är mitt tips!
  15. Medlem sedan
    May 2010
    #8
    Det finns massor med bra presentsidor på nätet. En bra ganska ny sida är www.presentnavet.se. Gå in under "Dopgåvor / doppresenter" så hittar du lite bra länkar och tips.
  16. 8
    Det finns massor med bra presentsidor på nätet. En bra ganska ny sida är www.presentnavet.se. Gå in under "Dopgåvor / doppresenter" så hittar du lite bra länkar och tips.
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9

    Handmålad spargris i keramik

    Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank
  18. 9
    Handmålad spargris i keramik Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank

Liknande trådar

  1. Doppresent-pojke? Förslag?
    By Kråkan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 10:37
  2. Doppresent treårig pojke?
    By Anne med britterna in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 06:24
  3. Doppresent till en kille
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 18:01
  4. Doppresent till pojke?
    By Tina fd TG in forum _0705 Majbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 21:07
  5. Doppresent till pojke ??
    By saraj in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar