Varför heter ni så?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Varför heter ni så?

    Såg i en annan grupp en tråd där alla förklarade hur de valt sina nick och vad de heter egentligen. Skulle vara attans så spännande att höra era förklaringar
  2. 1
    Varför heter ni så? Såg i en annan grupp en tråd där alla förklarade hur de valt sina nick och vad de heter egentligen. Skulle vara attans så spännande att höra era förklaringar
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Svarar själv. När jag blev medlem testade jag massor av användarnamn som var upptagna. Slump att det blev monopol, hade inte en tanke på att jag skulle HETA det sedan. Men ja, tycker det är ett fint ord, rent ljudmässigt med alla o:n. Heter Sara annars
  4. 2
    Svarar själv. När jag blev medlem testade jag massor av användarnamn som var upptagna. Slump att det blev monopol, hade inte en tanke på att jag skulle HETA det sedan. Men ja, tycker det är ett fint ord, rent ljudmässigt med alla o:n. Heter Sara annars
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Från början hette jag bli_mamma då jag började snacka på "Gravid efter missfall" tråden och ville bli mamma mest av allt. Nu heter jag Katja (mitt äkta namn) med Lana (min dotters namn) :-)
  6. 3
    Från början hette jag bli_mamma då jag började snacka på "Gravid efter missfall" tråden och ville bli mamma mest av allt. Nu heter jag Katja (mitt äkta namn) med Lana (min dotters namn) :-)
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    En lång historia som jag har fått dra många, många gånger eftersom jag heter Alven i de allra flesta internetsammanhang.

    För länge sedan, när jag först hittade till Föräldranätet som det hette då, kallade jag mig Alva eftersom det var mitt favoritflicknamn då. Men på en snackgrupp där jag var aktiv fanns visst en annan Alva, och för att inte börja bråka frågade jag de övriga om de hade ngot förslag på vad jag kunde kalla mig istället. Alven kom upp, och jag gillade det! Det känndes direkt som "jag"...
  8. 4
    En lång historia som jag har fått dra många, många gånger eftersom jag heter Alven i de allra flesta internetsammanhang.

    För länge sedan, när jag först hittade till Föräldranätet som det hette då, kallade jag mig Alva eftersom det var mitt favoritflicknamn då. Men på en snackgrupp där jag var aktiv fanns visst en annan Alva, och för att inte börja bråka frågade jag de övriga om de hade ngot förslag på vad jag kunde kalla mig istället. Alven kom upp, och jag gillade det! Det känndes direkt som "jag"...
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Äh, kom lite fel...
  10. 5
    Äh, kom lite fel...
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Jag heter Elisabeth men kallades för Elsa av en kompis i flera år, o både Elisabeth o Elsa var upptagna här så fick det bli elsan...
  12. 6
    Jag heter Elisabeth men kallades för Elsa av en kompis i flera år, o både Elisabeth o Elsa var upptagna här så fick det bli elsan...
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Jag har samlat första bokstäver från mitt, makens och mina tre barns namn... inte alls avancerat, rätt tråkigt tycker jag själv men i brist på annat....
  14. 7
    Jag har samlat första bokstäver från mitt, makens och mina tre barns namn... inte alls avancerat, rätt tråkigt tycker jag själv men i brist på annat....
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Tror inte att jag behöver...

    förklara mitt...jag heter Tina...och mina grabbar Max och Felix
    Mamma till Max född 8/11 2003, Felix född 25/2 2006 och Lisa född 27/4 2010 .
  16. 8
    Tror inte att jag behöver... förklara mitt...jag heter Tina...och mina grabbar Max och Felix
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Skanetjej

    för att jag är en tjej från Skåne

    Ville haft Skånetjej men det gick inte då

    Innan det kallade jag mig Kattis med Saga och Simon men jag vill ej ha det permanent.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Skanetjej för att jag är en tjej från Skåne

    Ville haft Skånetjej men det gick inte då

    Innan det kallade jag mig Kattis med Saga och Simon men jag vill ej ha det permanent.
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    Och jag heter Zandra med Liam för att mitt namn är Zandra och lillfisens Liam Har hetat Zandra hela tiden...Är så dålig på att komma på olika nick så det blev mitt riktiga namn
  20. 10
    Och jag heter Zandra med Liam för att mitt namn är Zandra och lillfisens Liam Har hetat Zandra hela tiden...Är så dålig på att komma på olika nick så det blev mitt riktiga namn
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11

    Gissa. :) Imt

    ..
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  22. 11
    Gissa. :) Imt ..
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Jag heter ju egentlgen Madeleine (det hade ni väl aldrig kunnat gissa) men har kallats för Madde sedan jag var liten (2-års åldern eller nåt), så nu när de gjorde om så att inloggning och nick blev samma så tog jag mitt och barnens namn.
  24. 12
    Jag heter ju egentlgen Madeleine (det hade ni väl aldrig kunnat gissa) men har kallats för Madde sedan jag var liten (2-års åldern eller nåt), så nu när de gjorde om så att inloggning och nick blev samma så tog jag mitt och barnens namn.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    ja det är helt enkelt så fyndigt att jag heter Zandra och har en dotter som heter Clara
  26. 13
    ja det är helt enkelt så fyndigt att jag heter Zandra och har en dotter som heter Clara
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14
    Har kallats så periodvis, heter egentligen Annika men det var upptaget och jag är född 1973 där av Nickan73
  28. 14
    Har kallats så periodvis, heter egentligen Annika men det var upptaget och jag är född 1973 där av Nickan73
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    Jo..

    Det är något jag haft som eftertext på mailen sedan -94.. "It´s just_me no only a saint" Anno 1994
    Så det blev just_emmie eller justEmmie för den skull. Det är "bara jag".
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  30. 15
    Jo.. Det är något jag haft som eftertext på mailen sedan -94.. "It´s just_me no only a saint" Anno 1994
    Så det blev just_emmie eller justEmmie för den skull. Det är "bara jag".
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Valde det eftersom jag är barnsligt förtjust i nallebjörnar och har tom. en egen liten samling här hemma. Vad jag heter egentligen kan ni få fundera på
  32. 16
    Valde det eftersom jag är barnsligt förtjust i nallebjörnar och har tom. en egen liten samling här hemma. Vad jag heter egentligen kan ni få fundera på
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Mmm..

    Ooooo:n är vackert.. Det vackraste ordet jag vet är Osmolalitet..... Ljudningen är vacker.
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  34. 17
    Mmm.. Ooooo:n är vackert.. Det vackraste ordet jag vet är Osmolalitet..... Ljudningen är vacker.
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18
    När jag hittade hit till aff ville jag vara anonym. Snacken jag skrev på kändes för känsliga. Ändå ville jag ha ett riktigt namn. Just då läste jag en underbar bok av Linn Ullman som heter Innan du somnar. Däri var det en person som hette Stella. Jag tittade också på CSI NY, där det finns en Stella. Jag tyckte och tycker att det är ett väldigt vackert namn så jag lånade det.

    När man skulle börja med samma nick som login så var Stella upptaget, tyvärr. Därför blev tillägget Gbg just för att bor i Göteborg. Lite dålig fantasi kanske.

    Nu börjar det där med anonymiteten kännas mindre motiverat. Jag skriver inget som är dirket hemligt eller som jag inte står för. Fler och fler får reda på vem jag är egentligen. Jag har funderat på att hoppa ur garderoben, men har inte riktigt kommit loss för jag vet inte vad nyttan skulle vara med det heller. Ni känner mig ju mer som Stella än som något annat.
  36. 18
    När jag hittade hit till aff ville jag vara anonym. Snacken jag skrev på kändes för känsliga. Ändå ville jag ha ett riktigt namn. Just då läste jag en underbar bok av Linn Ullman som heter Innan du somnar. Däri var det en person som hette Stella. Jag tittade också på CSI NY, där det finns en Stella. Jag tyckte och tycker att det är ett väldigt vackert namn så jag lånade det.

    När man skulle börja med samma nick som login så var Stella upptaget, tyvärr. Därför blev tillägget Gbg just för att bor i Göteborg. Lite dålig fantasi kanske.

    Nu börjar det där med anonymiteten kännas mindre motiverat. Jag skriver inget som är dirket hemligt eller som jag inte står för. Fler och fler får reda på vem jag är egentligen. Jag har funderat på att hoppa ur garderoben, men har inte riktigt kommit loss för jag vet inte vad nyttan skulle vara med det heller. Ni känner mig ju mer som Stella än som något annat.
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    ia-fia för att jag kallas för ia-fia av närmsta familjen.

    mitt förra nick Emma_h kom till då jag reggade mig här förra seklet och då var alla cecilia, cilla,ia- kombintioner tagna. Så det fick bli andranamnet emma och första bokstaven på mitt efternamn...
  38. 19
    ia-fia för att jag kallas för ia-fia av närmsta familjen.

    mitt förra nick Emma_h kom till då jag reggade mig här förra seklet och då var alla cecilia, cilla,ia- kombintioner tagna. Så det fick bli andranamnet emma och första bokstaven på mitt efternamn...
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20
    Håller helt med dig där.
  40. 20
    Håller helt med dig där.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Varför heter det...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 15:19
  2. Varför heter det.....
    By Smålandspappa in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:42
  3. Varför heter det
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 21:54
  4. Varför heter det
    By Jennynenny in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar