Kåvepenin + Alkohol?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Kåvepenin + Alkohol?

    Någon som vet om det går?
    Tar två tabletter morgon och kväll. vilket ju gör att det är ganska många timmar sedan jag tog dom, och ett par timmar kvar tills jag skall ta nya. Någon som har koll på om jag kan ta en cider eller två?
  2. 1
    Kåvepenin + Alkohol? Någon som vet om det går?
    Tar två tabletter morgon och kväll. vilket ju gör att det är ganska många timmar sedan jag tog dom, och ett par timmar kvar tills jag skall ta nya. Någon som har koll på om jag kan ta en cider eller två?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Enl mig ingen bra...

    ..kombination....
    Alkoholen kan slå ut Kävepeninets effekt....
    Sluta leta det enda sättet att finna det du söker....
  4. 2
    Enl mig ingen bra... ..kombination....
    Alkoholen kan slå ut Kävepeninets effekt....
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Oki, men borde inte kåvepeninet redan så att säga vara ute ur kroppen? tog det ju kl 05.30 i morse, det är ju12 timmar sedan.
  6. 3
    Oki, men borde inte kåvepeninet redan så att säga vara ute ur kroppen? tog det ju kl 05.30 i morse, det är ju12 timmar sedan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Jo, det kan du.

    Det enda som kan hända, vad jag har förstått, är att Kåvepeninets effekt blir försvagad. Och då borde: ju mindre alkohol = desto mindre försvagad effekt.
    Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day every inch of the way.

    http://odietamo-karo.blogspot.com
  8. 4
    Jo, det kan du. Det enda som kan hända, vad jag har förstått, är att Kåvepeninets effekt blir försvagad. Och då borde: ju mindre alkohol = desto mindre försvagad effekt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Det går inte ur kroppen...

    ... under de tio (eller sju?) dagar du äter det. Meningen är att man konstant ska ha läkemedlet i systemet. Skulle det gå ur kroppen mellan varje tillfälle man tar det skulle bakterierna hinna utveckla resistens.
    Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day every inch of the way.

    http://odietamo-karo.blogspot.com
  10. 5
    Det går inte ur kroppen... ... under de tio (eller sju?) dagar du äter det. Meningen är att man konstant ska ha läkemedlet i systemet. Skulle det gå ur kroppen mellan varje tillfälle man tar det skulle bakterierna hinna utveckla resistens.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    På sjukvårdsupplysning.se står det är kåvepenin och alkohol i liten mängd inte är nån fara alls, så du kan enligt dem ta en cider eller två. Kolla här
    http://www.sjukvardsradgivning.se/al...8&AllChap=True
  12. 6
    På sjukvårdsupplysning.se står det är kåvepenin och alkohol i liten mängd inte är nån fara alls, så du kan enligt dem ta en cider eller två. Kolla här
    http://www.sjukvardsradgivning.se/al...8&AllChap=True
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    oops, sjukvvardsradgivning.se var det ju förstås
  14. 7
    oops, sjukvvardsradgivning.se var det ju förstås
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Åhh perfekt. tänkte ju inte direkt supa till. Så att jag såg en ny sort cider när jag var på systemet. Snyyyyyg flaska med popkork. Funderar på att ha den som brudskål då vi inte gillar vin eller skumpa. så klart ville jag då smaka ett glas för o se vad jag tycker om den. så kanske ett glas eller två, och vi talar ju inte så många %
  16. 8
    Åhh perfekt. tänkte ju inte direkt supa till. Så att jag såg en ny sort cider när jag var på systemet. Snyyyyyg flaska med popkork. Funderar på att ha den som brudskål då vi inte gillar vin eller skumpa. så klart ville jag då smaka ett glas för o se vad jag tycker om den. så kanske ett glas eller två, och vi talar ju inte så många %
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    tackar för alla svar. då vågar jag ta en liten slurk ändå. tackar.
  18. 9
    tackar för alla svar. då vågar jag ta en liten slurk ändå. tackar.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Ja, det kan du. De brukar säga att det är för infektionens skull som alkohol är dåligt, inte för penicillinet.
  20. 10
    Ja, det kan du. De brukar säga att det är för infektionens skull som alkohol är dåligt, inte för penicillinet.
  21. Medlem sedan
    Dec 2001
    #11
    Inga problem, det enda antibiotikat man inte ska dricka med är Flagyl.
  22. 11
    Inga problem, det enda antibiotikat man inte ska dricka med är Flagyl.
  23. Moonbeam
    #12
    Jag dricker inte ihop med antibiotika. Först och främst för att kroppen antagligen redan är lite nere och svag av sjukdom, sen för att ta hand om antibiotikan och alla restprodukter och att då lägga till alkohol till det gör att jag avstår. Stackars levern liksom
  24. 12
    Jag dricker inte ihop med antibiotika. Först och främst för att kroppen antagligen redan är lite nere och svag av sjukdom, sen för att ta hand om antibiotikan och alla restprodukter och att då lägga till alkohol till det gör att jag avstår. Stackars levern liksom

Liknande trådar

  1. Kåvepenin
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 13:14
  2. Hur är det nu med kåvepenin och alkohol?
    By jennnie in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 20:03
  3. Kåvepenin dos..??
    By Nett@n in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:11
  4. Hur ger man Kåvepenin?
    By Anna T2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 12:40
  5. Hur 17 ger man kåvepenin?!
    By Åsa m Lucas o Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar