Ang. godispåsar på kalas
Ordet är fritt
  1. Furiosa
    #1

    Ang. godispåsar på kalas

    Tycker att detta med godispåsar på kalas har till viss del blivit "lite för mycket".

    Jag tycker att lite godis och ev någon liten sak kan finnas i påsen men saken är absolut inte nödvändig.

    Tycker inte att det känns ok att man ska ge tillbaka present till den som gett en present till födelsedagsbarnet. Förstår ni hur jag menar?

    Man bjuder in till kalas, får en present, bjuder på fika och lekar och ev. en liten godispåse. varför då behöva ge tillbaka en massa presenter, detta har jag aldrig förstått. Detta är en egen reflektion och ingen kritik till någon.
  2. 1
    Ang. godispåsar på kalas Tycker att detta med godispåsar på kalas har till viss del blivit "lite för mycket".

    Jag tycker att lite godis och ev någon liten sak kan finnas i påsen men saken är absolut inte nödvändig.

    Tycker inte att det känns ok att man ska ge tillbaka present till den som gett en present till födelsedagsbarnet. Förstår ni hur jag menar?

    Man bjuder in till kalas, får en present, bjuder på fika och lekar och ev. en liten godispåse. varför då behöva ge tillbaka en massa presenter, detta har jag aldrig förstått. Detta är en egen reflektion och ingen kritik till någon.
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Men brukar det vara så mycket mer då? I påsen menar jag, än det du räknar upp.
  4. 2
    Men brukar det vara så mycket mer då? I påsen menar jag, än det du räknar upp.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Visst är det så,

    nån börjar med nåt och så eskalerar det... men det där är en strid som man får ta. Varenda gång mina barn har haft kalas så hör jag den förstulna kommentaren från någon som kollar påsen på väg ut: "Vad lite!"

    Och eftersom jag då VET att det inte var snålt tilltaget i påsen utan alldeles lagom, så känner jag mig helt nöjd. Plus att jag vet att mina barn aldrig skulle säga så.
    (aldrig säga aldrig eller hur var det?)
    aka Sulan
  6. 3
    Visst är det så, nån börjar med nåt och så eskalerar det... men det där är en strid som man får ta. Varenda gång mina barn har haft kalas så hör jag den förstulna kommentaren från någon som kollar påsen på väg ut: "Vad lite!"

    Och eftersom jag då VET att det inte var snålt tilltaget i påsen utan alldeles lagom, så känner jag mig helt nöjd. Plus att jag vet att mina barn aldrig skulle säga så.
    (aldrig säga aldrig eller hur var det?)
  7. Furiosa
    #4
    Läste ett inläg längre bak, där det skulle vara diverse saker i och minns tillbaka på de kalas våra barn varit på. En del påsar inehöll både block, pennr, halsband och div andra saker. Tycker det känns lite som ett "hån" att få tillbaka saker när man själv har kommit med en present. Lite godis i en påse räcker gott och väl tycker jag.
  8. 4
    Läste ett inläg längre bak, där det skulle vara diverse saker i och minns tillbaka på de kalas våra barn varit på. En del påsar inehöll både block, pennr, halsband och div andra saker. Tycker det känns lite som ett "hån" att få tillbaka saker när man själv har kommit med en present. Lite godis i en påse räcker gott och väl tycker jag.
  9. Furiosa
    #5
    Lite kul är det att höra barnens kommenterer!
    Hade nämligen kalas härhemma igår:-)

    Håller med om att det kan eskalera, både vad gäller innehållet i påsarna, forma av kalas och vad som bjuds på kalaset.
  10. 5
    Lite kul är det att höra barnens kommenterer!
    Hade nämligen kalas härhemma igår:-)

    Håller med om att det kan eskalera, både vad gäller innehållet i påsarna, forma av kalas och vad som bjuds på kalaset.
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    Jag tycker det är bättre att bara lägga i godis än godis OCH en skit-grej som ändå bara är skräp egentligen. Om man inte hittar nån skit-grej som ändå är lite rolig och andvändbar.
  12. 6
    Jag tycker det är bättre att bara lägga i godis än godis OCH en skit-grej som ändå bara är skräp egentligen. Om man inte hittar nån skit-grej som ändå är lite rolig och andvändbar.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Försök med att stopp en apelsin i påsen så får du höra!
  14. 7
    Försök med att stopp en apelsin i påsen så får du höra!
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Sonen var på ett kalas där de hade hyrt (eller lånat, det vet jag inte) ett hoppslott. Låter jättekul, men jag undrar om vi haft råd med det. Å andra sidan hade det blivit ett oförglömligt kalas (även för syskonen) så det kanske hade varit värt det.
  16. 8
    Sonen var på ett kalas där de hade hyrt (eller lånat, det vet jag inte) ett hoppslott. Låter jättekul, men jag undrar om vi haft råd med det. Å andra sidan hade det blivit ett oförglömligt kalas (även för syskonen) så det kanske hade varit värt det.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    När vi hade kalas sist var det en mamma som blev upprörd över att det var så många "fina" saker i påsen. Men när jag räknade ut det så blev det max 15:- /påse. Hade köpt storpack av olika saker och brytit upp det i mindre delar sas.

    Då har vi mindre fika och mer lek ist. Där själva letandet efter påsen blir en lek.
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  18. 9
    När vi hade kalas sist var det en mamma som blev upprörd över att det var så många "fina" saker i påsen. Men när jag räknade ut det så blev det max 15:- /påse. Hade köpt storpack av olika saker och brytit upp det i mindre delar sas.

    Då har vi mindre fika och mer lek ist. Där själva letandet efter påsen blir en lek.
  19. Medlem sedan
    Mar 1998
    #10
    Näääää, inte apelsin! Jag vill ha goooooodis!
  20. 10
    Näääää, inte apelsin! Jag vill ha goooooodis!
  21. Furiosa
    #11
    I sonens godispåsar hade han bestämt en tablettask, en skumkrokodil, några kolor, 1 colaflaska, en fisk, en chokladfotboll och en plastjojjo:-). Man kunde köpa 10 st jojjo för 10:-, tänkte att det är säkert bara "skit" men de var himla bra.

    Sedan blev det ju "slagsmål" mellan tjejerna och färgerna på jojjon *suck för barnkalas*:-)
  22. 11
    I sonens godispåsar hade han bestämt en tablettask, en skumkrokodil, några kolor, 1 colaflaska, en fisk, en chokladfotboll och en plastjojjo:-). Man kunde köpa 10 st jojjo för 10:-, tänkte att det är säkert bara "skit" men de var himla bra.

    Sedan blev det ju "slagsmål" mellan tjejerna och färgerna på jojjon *suck för barnkalas*:-)
  23. Furiosa
    #12
    Här är det alltid fiskdamm som gäller, sonen älskar just fiskdammen då det alltid blir lite "bus" från fiskens sida som brukar uppskattas!
  24. 12
    Här är det alltid fiskdamm som gäller, sonen älskar just fiskdammen då det alltid blir lite "bus" från fiskens sida som brukar uppskattas!
  25. Medlem sedan
    Mar 1998
    #13
    Nämen, det är ju en "skit-sak" som är andvändbar.
    Sen har man ju olika preferenser... sonen fick en plast-Svamp-Bob som man tryckte på och han snurrade eller nåt fälldes ut eller vad det var. fullkomligt meningslös tyckte jag, men sonen gillar den.
  26. 13
    Nämen, det är ju en "skit-sak" som är andvändbar.
    Sen har man ju olika preferenser... sonen fick en plast-Svamp-Bob som man tryckte på och han snurrade eller nåt fälldes ut eller vad det var. fullkomligt meningslös tyckte jag, men sonen gillar den.
  27. Furiosa
    #14
    Är du galen?!
    Godis ska det vara _bara_ godis ingen tråkig frukt:-)
  28. 14
    Är du galen?!
    Godis ska det vara _bara_ godis ingen tråkig frukt:-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    :-))Ja jisses vilket liv det skulle bli! Vi hade kalas igår och fiskdamspåsarna innehöll en sån där Pezgrej som man matar in godis i samt godis. Fick en kommentar från en av barnen att det var för lite godis, och det kanske det var. Samtidigt kan jag tycka att vissa godispåsar som barnen kommer hem med efter de har varit på kalas innehåller på tok för mycket godis, ibland har de räckt för flera lördagar framåt.
  30. 15
    :-))Ja jisses vilket liv det skulle bli! Vi hade kalas igår och fiskdamspåsarna innehöll en sån där Pezgrej som man matar in godis i samt godis. Fick en kommentar från en av barnen att det var för lite godis, och det kanske det var. Samtidigt kan jag tycka att vissa godispåsar som barnen kommer hem med efter de har varit på kalas innehåller på tok för mycket godis, ibland har de räckt för flera lördagar framåt.
  31. Medlem sedan
    Mar 1998
    #16
    Bättre göra sallad på frukten. Med grädde. Eller glass.
  32. 16
    Bättre göra sallad på frukten. Med grädde. Eller glass.
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17
    Jag har en del vänner från andra länder där de har som tradition att även ge gästerna småpresenter. Pinata är ju ett exempel.
    Jag minskar numera gärna på godiset och ger nån kul liten sak istället.
  34. 17
    Jag har en del vänner från andra länder där de har som tradition att även ge gästerna småpresenter. Pinata är ju ett exempel.
    Jag minskar numera gärna på godiset och ger nån kul liten sak istället.
  35. Furiosa
    #18
    Ja, det brukar bli uppskattat!
  36. 18
    Ja, det brukar bli uppskattat!
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19
    Mina barn har aldrig fått någon leksak i godispåsen och vi har heller aldrig gett bort någon.

    Någon gång har det legat en ballong bland godiset men inget annat.

    Förstår inte heller varför man ska ge presenter till de som uppvaktar någon på födelsedagen, tycker att det blir konstigt.
  38. 19
    Mina barn har aldrig fått någon leksak i godispåsen och vi har heller aldrig gett bort någon.

    Någon gång har det legat en ballong bland godiset men inget annat.

    Förstår inte heller varför man ska ge presenter till de som uppvaktar någon på födelsedagen, tycker att det blir konstigt.
  39. Furiosa
    #20
    Ok. kanske olika i olika kulturer. Men jag tycker inte det känns ok att ge tillbaka presenter när man gett en present det tar liksom ut varandra, om du förstår hur jag menar:-)
  40. 20
    Ok. kanske olika i olika kulturer. Men jag tycker inte det känns ok att ge tillbaka presenter när man gett en present det tar liksom ut varandra, om du förstår hur jag menar:-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Slå på sak med godispåsar? Mexikanskt?
    By lannagirl in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 14:33
  2. 700 godispåsar
    By Linjo in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 14:41
  3. Godispåsar på kalas?
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 09:54
  4. Godispåsar?
    By chbl in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 23:53
  5. Godispåsar
    By Anette m E&S in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar