2 veckor kvar till bf
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    2 veckor kvar till bf

    Idag är det exakt 2 veckor kvar för mig till bf. Men vid senaste besöket hos bm hade inte min lilla tös i magen fixerat sig än. Borde hon inte gjort det vid det här laget???? Jag blir orolig för att hon aldrig tänkt komma ut= Finns det nån som vet om det kan vara så att bäbisen fixerar sig bara dagar innan bf eller om jag helt enkelt bör räkna kallt med att gå över tiden en hel del???? Jag orkar verkligen inte gå över tiden för länge. Några dagar ok.... men in mer än en vecka. Jag är uttråkad, understimulerad, har ont hur jag än sitter eller ligger och pallar inte mer. Vad göra?

    Hoppas ni alla mår bra! / Nisen
  2. 1
    2 veckor kvar till bf Idag är det exakt 2 veckor kvar för mig till bf. Men vid senaste besöket hos bm hade inte min lilla tös i magen fixerat sig än. Borde hon inte gjort det vid det här laget???? Jag blir orolig för att hon aldrig tänkt komma ut= Finns det nån som vet om det kan vara så att bäbisen fixerar sig bara dagar innan bf eller om jag helt enkelt bör räkna kallt med att gå över tiden en hel del???? Jag orkar verkligen inte gå över tiden för länge. Några dagar ok.... men in mer än en vecka. Jag är uttråkad, understimulerad, har ont hur jag än sitter eller ligger och pallar inte mer. Vad göra?

    Hoppas ni alla mår bra! / Nisen
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Min första var rörlig vid sista besöket hos bm i v. 37. I v 38+0 satte allt igång och när vi kom in till förlossningen var hon mycket ruckbar, MEN föddes 1 timme senare!!
    Samma med nästa barn rörlig hos bm och ruckbar när vi kom in till förlossningen och föddes några timmar senare. Så det finns hopp!! kramar
  4. 2
    Min första var rörlig vid sista besöket hos bm i v. 37. I v 38+0 satte allt igång och när vi kom in till förlossningen var hon mycket ruckbar, MEN föddes 1 timme senare!!
    Samma med nästa barn rörlig hos bm och ruckbar när vi kom in till förlossningen och föddes några timmar senare. Så det finns hopp!! kramar
  5. Madde m 3an
    #3
    Mina 2 tidigare har inte varit fixerade när jag kom in till förlossningen, så det betyder ingenting. Med 1:an gick jag över en vecka och 2:an kom 1 dag före BF...
  6. 3
    Mina 2 tidigare har inte varit fixerade när jag kom in till förlossningen, så det betyder ingenting. Med 1:an gick jag över en vecka och 2:an kom 1 dag före BF...
  7. Tjorven v.37
    #4

    Med dottern

    så var hon inte fixerad förrän på slutet..
    Denna gång så är bebis så gott som fixerad redan nu...

    Men inte tror jag det att man behöver gå över bara för att bebis inte är fixerad än..
  8. 4
    Med dottern så var hon inte fixerad förrän på slutet..
    Denna gång så är bebis så gott som fixerad redan nu...

    Men inte tror jag det att man behöver gå över bara för att bebis inte är fixerad än..
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Dottern fixerade sej aldrig ( inte så länge jag gick hos bm... men hon kom på bf ! så ja dom måste nog inte göra de..
    får se hur de blir denna gången....
  10. 5
    Dottern fixerade sej aldrig ( inte så länge jag gick hos bm... men hon kom på bf ! så ja dom måste nog inte göra de..
    får se hur de blir denna gången....
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Mina buspojkar...

    har det varit lite olika med. Rasmus (äldsta) fixerade sig i v 37+3 han är född i v 38+3. Robin fixerade sig aldrig utan var ruckbar på sista bm besöket jag hann till i v 35+2 han föddes sedan i v 36+3 (dock var han fixerad vid koll på förlossningen) och Rikard nu då är alltså redan fixerad i v 34+2 och så återstår det att se hur lång tid jag har kvar med honom.
    Således finns det alla varianter och fixering i sig är inget tecken på att förlossningen är nära förestående. Men bebisen är åtminstone väldigt startklar ;-)
  12. 6
    Mina buspojkar... har det varit lite olika med. Rasmus (äldsta) fixerade sig i v 37+3 han är född i v 38+3. Robin fixerade sig aldrig utan var ruckbar på sista bm besöket jag hann till i v 35+2 han föddes sedan i v 36+3 (dock var han fixerad vid koll på förlossningen) och Rikard nu då är alltså redan fixerad i v 34+2 och så återstår det att se hur lång tid jag har kvar med honom.
    Således finns det alla varianter och fixering i sig är inget tecken på att förlossningen är nära förestående. Men bebisen är åtminstone väldigt startklar ;-)

Liknande trådar

  1. 2 veckor kvar till bf
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 21:28
  2. 4 veckor kvar till BF
    By Dimitra in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 08:28
  3. Tre veckor kvar till
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 21:10
  4. 2 veckor kvar till BF!
    By Mamma1979 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 10:59
  5. 3 veckor kvar till bf.
    By -malin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar