läcker fostervatten - orolig
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    läcker fostervatten - orolig

    Hej alla!
    Är ny här, och har aldrig varit medlem på nån sån här sida förut. Är gravid i vecka 17. I lördags när jag var ute med vänner, forsade det plötsligt vätska ut i byxorna. Blev livrädd. Har träffat läkare idag och gjort ultraljud. Bebisen lever, men har för lite fostervatten... Ingé kul alls! Hon sa att man inte kan säga hur det kommer att gå. Det är bara att avvakta. Är det någon som varit med om något liknande i denna tid av graviditeten och där det kanske har gått bra...?! /M
  2. 1
    läcker fostervatten - orolig Hej alla!
    Är ny här, och har aldrig varit medlem på nån sån här sida förut. Är gravid i vecka 17. I lördags när jag var ute med vänner, forsade det plötsligt vätska ut i byxorna. Blev livrädd. Har träffat läkare idag och gjort ultraljud. Bebisen lever, men har för lite fostervatten... Ingé kul alls! Hon sa att man inte kan säga hur det kommer att gå. Det är bara att avvakta. Är det någon som varit med om något liknande i denna tid av graviditeten och där det kanske har gått bra...?! /M
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    hej! Kolla in s. 6. Där finns fler som varit i din situation. Hoppas att det går bra för dig!
  4. 2
    hej! Kolla in s. 6. Där finns fler som varit i din situation. Hoppas att det går bra för dig!
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3

    Har varit med om samma.

    Hej! Jag har varit i din situation 2ggr. Första gången gick vattnet i v.20, och tyvärr vart det snustort i livmodern...det forsa vatten hela tiden. Där beslöt vi på läkares inrådan att avbryta graviditeten..riskerna för bebisen var alldeles förstora.

    Gång nr 2, gick vattnet i v.18 (läs mitt inlägg på sid 6). Det små sippra hela tiden fram till v.23 då båda fosterhinnorna sprack. vart inlagd på förlossningen. En vecka senare föddes min lilla dotter genom akut kejsarsnitt (fick en inf. av vattenavgången).

    I dag är min dotter 4månader och nyss utskriven från Neo.

    Tyvärr är det ju så att utgången är oviss när vattnet går så tidigt. MEN det kan ju likaväl gå kanon bra! Håller tummarna för att allt ska gå väl för dig, att du får en frisk liten bebbe! Har du blivit beordrad sängläge?

    Hör gärna av dig till mig om du vill. Många styrkekramar från Mia!
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  6. 3
    Har varit med om samma. Hej! Jag har varit i din situation 2ggr. Första gången gick vattnet i v.20, och tyvärr vart det snustort i livmodern...det forsa vatten hela tiden. Där beslöt vi på läkares inrådan att avbryta graviditeten..riskerna för bebisen var alldeles förstora.

    Gång nr 2, gick vattnet i v.18 (läs mitt inlägg på sid 6). Det små sippra hela tiden fram till v.23 då båda fosterhinnorna sprack. vart inlagd på förlossningen. En vecka senare föddes min lilla dotter genom akut kejsarsnitt (fick en inf. av vattenavgången).

    I dag är min dotter 4månader och nyss utskriven från Neo.

    Tyvärr är det ju så att utgången är oviss när vattnet går så tidigt. MEN det kan ju likaväl gå kanon bra! Håller tummarna för att allt ska gå väl för dig, att du får en frisk liten bebbe! Har du blivit beordrad sängläge?

    Hör gärna av dig till mig om du vill. Många styrkekramar från Mia!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Tack för svaret. Det gick tyvärr inte bra. Fick föda fram bebisen i tisdags. Det var fruktansvärt! Vi fick titta på henne efteråt...Hon var ju så söt...Det värsta var att hon fortfarande levde när jag gjorde det sista ultraljudet. Åkte in för att navelsträngen kom ut mellan benen... Otäckt. Känns jobbigare än jag trodde. Förstår vad du måste ha gått igenom. Skönt att det ändå gick bra med er dotter. Maria
  8. 4
    Tack för svaret. Det gick tyvärr inte bra. Fick föda fram bebisen i tisdags. Det var fruktansvärt! Vi fick titta på henne efteråt...Hon var ju så söt...Det värsta var att hon fortfarande levde när jag gjorde det sista ultraljudet. Åkte in för att navelsträngen kom ut mellan benen... Otäckt. Känns jobbigare än jag trodde. Förstår vad du måste ha gått igenom. Skönt att det ändå gick bra med er dotter. Maria
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Men las du inte in på sjukhus?
    Lycka till och hoppas att allt kommer gå bra!
  10. 5
    Men las du inte in på sjukhus?
    Lycka till och hoppas att allt kommer gå bra!
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    OJ skrev här nedan... Vad tråkigt för er. Vet inte vad jag ska skriva. Vad hemskt. Skickar styrkekramar!
  12. 6
    OJ skrev här nedan... Vad tråkigt för er. Vet inte vad jag ska skriva. Vad hemskt. Skickar styrkekramar!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Vad tråkigt. Kram och hoppas det går bättre nästa gång! Ge inte upp! Jag har haft två lättare missfall men nu en riktig frodig bebis på väg som istället inte vill ut, 3 dagar över tiden... KRAM
  14. 7
    Vad tråkigt. Kram och hoppas det går bättre nästa gång! Ge inte upp! Jag har haft två lättare missfall men nu en riktig frodig bebis på väg som istället inte vill ut, 3 dagar över tiden... KRAM
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    oh, fy vad hemskt. Läste ditt inlägg förut och hoppades så att det skulle gå bra. Jag trodde i vecka 17 att mitt vatten gått och då sa de på gynakuten att de inte kunde göra något om det var så. I mitt fall gick det bra för det var inte vattnet utan det var en extrem slidkatarr med massa vattenliknande flytning. Men jag hade några minuter som jag trodde att det skulle gå som för dig och det var riktigt, riktigt hemskt. Stackars, stackars dig att du inte fick vakna upp ur mardrömmen, som jag fick. Tycker så himla synd om dig. Före vecka 12 har man ju en viss förberedelse för missfall, men sen blir man ju inställd på att barnet ska leva. Som sagt, jag tycker så himla synd om dig och hoppas bara att ni snart ska orka försöka igen och att allt ska gå bra då.

    kram
  16. 8
    oh, fy vad hemskt. Läste ditt inlägg förut och hoppades så att det skulle gå bra. Jag trodde i vecka 17 att mitt vatten gått och då sa de på gynakuten att de inte kunde göra något om det var så. I mitt fall gick det bra för det var inte vattnet utan det var en extrem slidkatarr med massa vattenliknande flytning. Men jag hade några minuter som jag trodde att det skulle gå som för dig och det var riktigt, riktigt hemskt. Stackars, stackars dig att du inte fick vakna upp ur mardrömmen, som jag fick. Tycker så himla synd om dig. Före vecka 12 har man ju en viss förberedelse för missfall, men sen blir man ju inställd på att barnet ska leva. Som sagt, jag tycker så himla synd om dig och hoppas bara att ni snart ska orka försöka igen och att allt ska gå bra då.

    kram

Liknande trådar

  1. Läcker fostervatten..
    By Gabrielle in forum _0705 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 21:52
  2. fostervatten som läcker..
    By mohlina in forum Komplikationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 13:58
  3. Läcker fostervatten?
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 17:50
  4. Läcker jag fostervatten?
    By Oroliga Elsa v 29 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 12:40
  5. läcker fostervatten... = OK?
    By izza_77 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 20:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar