USA till hösten.
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    USA till hösten.

    Det verkar som om vi skall åka till USA till hösten. Henrik är inbjuden dit för att tävla. Jag och Hjalmar följer väl med antagligen.
    Tycker väl egentligen att det är en väl lång resa eftersom det är två byten och 12 timmars resa.

    Har en reflektion... När jag var 8 eller 9 år så var jag spänd av förväntan. Jag skulle resa utomlands för andra gången i mitt liv. Vi skulle nämligen ta bilen till Norge. En ofattbart lång resa på 5 timmar till ett land där dom inte pratar svenska.
    Innan så hade vi tagit färjan till Danmark en gång.

    Hjalmar kommer att ha varit i Danmark, Tyskland, Österrike, Holland, Storbrittannien, Irland och USA innan han har fyllt 5... Hade han inte fått vattkoppor så hade han hunnit med ett land till

    Det känns lite konstigt. Han frågar vilket land vi skall till och vilket språk dom pratar där.
    Synd att han bara kan svenska...

    Ha det!
    Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna!
    Flåklypa Grand Prix

    http://vallby.blogg.se
  2. 1
    USA till hösten. Det verkar som om vi skall åka till USA till hösten. Henrik är inbjuden dit för att tävla. Jag och Hjalmar följer väl med antagligen.
    Tycker väl egentligen att det är en väl lång resa eftersom det är två byten och 12 timmars resa.

    Har en reflektion... När jag var 8 eller 9 år så var jag spänd av förväntan. Jag skulle resa utomlands för andra gången i mitt liv. Vi skulle nämligen ta bilen till Norge. En ofattbart lång resa på 5 timmar till ett land där dom inte pratar svenska.
    Innan så hade vi tagit färjan till Danmark en gång.

    Hjalmar kommer att ha varit i Danmark, Tyskland, Österrike, Holland, Storbrittannien, Irland och USA innan han har fyllt 5... Hade han inte fått vattkoppor så hade han hunnit med ett land till

    Det känns lite konstigt. Han frågar vilket land vi skall till och vilket språk dom pratar där.
    Synd att han bara kan svenska...

    Ha det!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Åh jag längtar tillbaka dit

    ibland. Jag var au pair i USA 1997 och det är så kul! Sandra Bullock hade sin sommarhus ett par kvarter bort. MMM, mys åt mig med där!

    vad berest han är, Hjalmar! Mina barn har inte ens varit i Danmark.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  4. 2
    Åh jag längtar tillbaka dit ibland. Jag var au pair i USA 1997 och det är så kul! Sandra Bullock hade sin sommarhus ett par kvarter bort. MMM, mys åt mig med där!

    vad berest han är, Hjalmar! Mina barn har inte ens varit i Danmark.
  5. Åsa m A&E
    #3
    Ja visst är det knepigt A till exempel har varit i

    Mexico
    Jamaica
    USA (flera ställen)
    Canada
    Turkier
    Grekland
    Storbrittannien
    Singapore
    Thailand
    Nya Zealand
    Malaysia

    Men han har aldrig sett, Danmark; Norge, Finland eller större delen av EU samt aldrig stockholms innerstad.............

    Vad det gäller längd på resa så är det inga problem. Dock tycker jag det är OK att fundera på GameBoy eller bärbar DVD med hörlurar att ta med till de små. Det är ju ibland inte det lättaste att få dem att sitta still hela flyget och spring i ail'en eller sparkar i stolsryggar är ju liksom inte ok.

    Kan oxå rekommedera ett natt plan. A och E har ju sovit som små stockar när vi flugit sena plan. Man måste bara kämpa med att hålla dem vakna till planet går....
  6. 3
    Ja visst är det knepigt A till exempel har varit i

    Mexico
    Jamaica
    USA (flera ställen)
    Canada
    Turkier
    Grekland
    Storbrittannien
    Singapore
    Thailand
    Nya Zealand
    Malaysia

    Men han har aldrig sett, Danmark; Norge, Finland eller större delen av EU samt aldrig stockholms innerstad.............

    Vad det gäller längd på resa så är det inga problem. Dock tycker jag det är OK att fundera på GameBoy eller bärbar DVD med hörlurar att ta med till de små. Det är ju ibland inte det lättaste att få dem att sitta still hela flyget och spring i ail'en eller sparkar i stolsryggar är ju liksom inte ok.

    Kan oxå rekommedera ett natt plan. A och E har ju sovit som små stockar när vi flugit sena plan. Man måste bara kämpa med att hålla dem vakna till planet går....
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Japp, funderade lite på nattplan. Men vi skall byta först i Tyskland och sedan i Chigago. Så det får nog bli på dagen...
    Är himla orolig för hundarna. Alla vet ju vad som händer när man byter plan, bagaget försvinner...

    Tänkte att jag skall ta med en laptop. Där kan ju spel ligga och man kan se på DVD.

    Ha det!
  8. 4
    Japp, funderade lite på nattplan. Men vi skall byta först i Tyskland och sedan i Chigago. Så det får nog bli på dagen...
    Är himla orolig för hundarna. Alla vet ju vad som händer när man byter plan, bagaget försvinner...

    Tänkte att jag skall ta med en laptop. Där kan ju spel ligga och man kan se på DVD.

    Ha det!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Hinner jag mysa så gör jag det... Men det kommer nog att bli en jobbig resa är jag rädd...

    Ha det!
  10. 5
    Hinner jag mysa så gör jag det... Men det kommer nog att bli en jobbig resa är jag rädd...

    Ha det!

Liknande trådar

  1. Till hösten
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 10:23
  2. sim & lek till hösten
    By binchi & alexander in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 21:33
  3. Till hösten
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 19:08
  4. Till hösten.
    By Sonja70 in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 23:22
  5. Hur gör ni till hösten?
    By esposa in forum _00 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar