Pärlplattor/Pärlbrickor
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Pärlplattor/Pärlbrickor

    gjorde mina barn flera stycken, igår. Men pärlorna sitter ju inte kvar, som det gjorde förr i tiden.... Det finns ingen bruksanvisning med! Hur gör man för att få de att sitta kvar?????
  2. 1
    Pärlplattor/Pärlbrickor gjorde mina barn flera stycken, igår. Men pärlorna sitter ju inte kvar, som det gjorde förr i tiden.... Det finns ingen bruksanvisning med! Hur gör man för att få de att sitta kvar?????
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    jag lägger ett bakplåtspapper på. håller till under fläkten och smälter ihop dom. mina barn är nöjda.
    sen tror jag det finns lim som är bra för pärlbrickor. gå och fråga på nån hobbyaffär.
  4. 2
    jag lägger ett bakplåtspapper på. håller till under fläkten och smälter ihop dom. mina barn är nöjda.
    sen tror jag det finns lim som är bra för pärlbrickor. gå och fråga på nån hobbyaffär.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Hej! Jag stryker fast mina. Bakplåtspapper på och sen stryker man dem tills de smält ihop.
  6. 3
    Hej! Jag stryker fast mina. Bakplåtspapper på och sen stryker man dem tills de smält ihop.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Fast riktigt förr i tiden, då jag var liten, så satt inte pärlorna heller kvar och då strök man lim på en masonitbit och limmade fast pärlorna.
    Sedan när jag hade slutat lägga pärlplattor så kom de här där pärlorna sitter fast i plattan.
    Nu är vi tillbaka till att de inte sitter fast och nu gör jag som någon ovan beskrev: baplåtspapper och strykjärn tills pärlorna smälter ihop.
  8. 4
    Fast riktigt förr i tiden, då jag var liten, så satt inte pärlorna heller kvar och då strök man lim på en masonitbit och limmade fast pärlorna.
    Sedan när jag hade slutat lägga pärlplattor så kom de här där pärlorna sitter fast i plattan.
    Nu är vi tillbaka till att de inte sitter fast och nu gör jag som någon ovan beskrev: baplåtspapper och strykjärn tills pärlorna smälter ihop.
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Det du skriver om heter trycka-fast plattor. Sök på MSN, så får du veta mer.
  10. 5
    Det du skriver om heter trycka-fast plattor. Sök på MSN, så får du veta mer.

Liknande trådar

  1. Pärlplattor!
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:57
  2. Pärlplattor är kul!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:56
  3. Pärlplattor
    By Cia_med_M in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:33
  4. Pärlplattor
    By 71an in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 11:01
  5. Pärlplattor/Pärlbrickor
    By Mathilda1 in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 09:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar