Få bort fläckar på overaller?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Få bort fläckar på overaller?

    Hej!
    Mina barn har fått smutsfläckar på sina overaller, och även på ett två- delat set. Det är vanliga sang- och lerfläckar, men de vill inte riktigt gå bort i tvätten. Det är funktionskläder, så jag vill inte tvätta för ofta. Använder Grumme tvättsåpa i all min tvätt, ska jag ta något starkare? Kom gärna med tips, kläderna ser så tråkiga ut nu!
  2. 1
    Få bort fläckar på overaller? Hej!
    Mina barn har fått smutsfläckar på sina overaller, och även på ett två- delat set. Det är vanliga sang- och lerfläckar, men de vill inte riktigt gå bort i tvätten. Det är funktionskläder, så jag vill inte tvätta för ofta. Använder Grumme tvättsåpa i all min tvätt, ska jag ta något starkare? Kom gärna med tips, kläderna ser så tråkiga ut nu!
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Prova med att hälla i Vanish.
  4. 2
    Prova med att hälla i Vanish.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Tänkte på att göra det, men vet du om funktionstyg tål det?
    Tack för svaret!
  6. 3
    Tänkte på att göra det, men vet du om funktionstyg tål det?
    Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Jag använder Vanish både i pulver/flytande och som spray till funktionskläder. Annars skulle de ju aldrig bli rena igen
    Jag har frågat och eftersom yttertyget ju är vanligt tyg så går det även bra att spraya på det.
  8. 4
    Jag använder Vanish både i pulver/flytande och som spray till funktionskläder. Annars skulle de ju aldrig bli rena igen
    Jag har frågat och eftersom yttertyget ju är vanligt tyg så går det även bra att spraya på det.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Flytande vanish!

    Har fått absolut bäst resultat med flytande vanish. Förbehandlar och har sedan oxå med i maskinen vid tvätt. Man kan oftast förbehandla lite längre än vad som står på flaskan oxå. Vanliga kläder har jag låtit ligga i blöt med vanish i två veckor(!) men det skulle jag iofs inte göra med en funktionsoverall men absolut längre än typ 10 minuter.

    Hoppas kläderna blir rena! Har själv en reima tec som fått en fläck som jag ska ge mej an nu.
  10. 5
    Flytande vanish! Har fått absolut bäst resultat med flytande vanish. Förbehandlar och har sedan oxå med i maskinen vid tvätt. Man kan oftast förbehandla lite längre än vad som står på flaskan oxå. Vanliga kläder har jag låtit ligga i blöt med vanish i två veckor(!) men det skulle jag iofs inte göra med en funktionsoverall men absolut längre än typ 10 minuter.

    Hoppas kläderna blir rena! Har själv en reima tec som fått en fläck som jag ska ge mej an nu.

Liknande trådar

  1. Hur få bort fläckar?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 10:51
  2. Hur få bort fläckar ?
    By Lollo m W-01 & A-06 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 14:09
  3. Ta bort fläckar PO.P vårjacka?
    By Älsklingsfrö in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 20:05
  4. få bort fläckar av tuschpenna?
    By Nina in forum En bra idé
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 09:55
  5. Hur ska jag få bort fläckar på...
    By Neela_me_2 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar