Ont efter lagning?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Ont efter lagning?

    Jag har varit och lagat ett hål i en tand på morgonen och nu har bedövningen så gott som släppt. Men nu har jag så fruktansvärt ont i stället. Det värker i hela vänster överkäke och en bit ner i underkäken baktill. Det strålar både uppåt i kinden och ner i tänderna... (
    Jag lagade ett hål innan jul också och då fick jag också så ont efter att bedövningen släppt...

    Ska det vara så efter att man lagat?
  2. 1
    Ont efter lagning? Jag har varit och lagat ett hål i en tand på morgonen och nu har bedövningen så gott som släppt. Men nu har jag så fruktansvärt ont i stället. Det värker i hela vänster överkäke och en bit ner i underkäken baktill. Det strålar både uppåt i kinden och ner i tänderna... (
    Jag lagade ett hål innan jul också och då fick jag också så ont efter att bedövningen släppt...

    Ska det vara så efter att man lagat?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Ja, det kan vara ömt i några dagar efteråt.
  4. 2
    Ja, det kan vara ömt i några dagar efteråt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    kan bli så! beror både på hur känsliga tänder du har och hur bedövningen träffat..ibland träffar den lite fel och då kan det ömma rejält eftetråt.( beklagade mig för min tandis och fick det förklarat för mig så)

    jag har väldigt känsliga tänder och det är svårt att ge mig bedövning som tar ordentligt och efteråt är jag öm ganska länge så det är normalt men trist
  6. 3
    kan bli så! beror både på hur känsliga tänder du har och hur bedövningen träffat..ibland träffar den lite fel och då kan det ömma rejält eftetråt.( beklagade mig för min tandis och fick det förklarat för mig så)

    jag har väldigt känsliga tänder och det är svårt att ge mig bedövning som tar ordentligt och efteråt är jag öm ganska länge så det är normalt men trist
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Låter som att du har spänt

    käken och eventuellt fått en sträckning. En vanlig lagning ska inte kännas på det sättet, för det är ju i själva tanden du lagar, inte utanför. Om du nu inte gjort en rotfyllning eller så.
  8. 4
    Låter som att du har spänt käken och eventuellt fått en sträckning. En vanlig lagning ska inte kännas på det sättet, för det är ju i själva tanden du lagar, inte utanför. Om du nu inte gjort en rotfyllning eller så.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Kan bli sa - ta tva alvedon eller kanske t o m Voltaren om du har det hemma. Brukar lugna ner det och när värktabletten slutat värka brukar det onda vara borta.
  10. 5
    Kan bli sa - ta tva alvedon eller kanske t o m Voltaren om du har det hemma. Brukar lugna ner det och när värktabletten slutat värka brukar det onda vara borta.

Liknande trådar

  1. *ot- lagning*
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 10:57
  2. Lagning av gummibyxor/overall
    By gela in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 12:54
  3. Lagning av Saccosäck
    By Chini in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 18:00
  4. Fråga om lagning
    By Anathie in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:22
  5. Lagning av Reima
    By Carro m 4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar