Plötsligt rädd för vatten?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Plötsligt rädd för vatten?

    Ville har alltid älskat att bada, men de senaste veckorna vägrar han sätta sig ner i badkaret. Han tycker fortfarande det är superkul att plaska och leka och har inget emot vatten över huvudet, men försöker man få honom att sätta sig ner blir han stel som en pinne och börjar nästan gråta. Det är ju inget jätteproblem, men man undrar ju vad det beror på. Det enda jag kan komma på "har hänt" är att han varit i badhuset och badat för första gången, men det tyckte han också var kul. Inte rädd eller så. Nån som känner igen det här?
  2. 1
    Plötsligt rädd för vatten? Ville har alltid älskat att bada, men de senaste veckorna vägrar han sätta sig ner i badkaret. Han tycker fortfarande det är superkul att plaska och leka och har inget emot vatten över huvudet, men försöker man få honom att sätta sig ner blir han stel som en pinne och börjar nästan gråta. Det är ju inget jätteproblem, men man undrar ju vad det beror på. Det enda jag kan komma på "har hänt" är att han varit i badhuset och badat för första gången, men det tyckte han också var kul. Inte rädd eller så. Nån som känner igen det här?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Oliver kan också göra så.
    Han gillar inte vatten att få vatten över huvudet och risken för det ökar väl om han sitter ner.

    Däremot älskar han att bada, helst med storebror, men som sagt, sitta (eller ännu värre duscha) det går han inte med på.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  4. 2
    Oliver kan också göra så.
    Han gillar inte vatten att få vatten över huvudet och risken för det ökar väl om han sitter ner.

    Däremot älskar han att bada, helst med storebror, men som sagt, sitta (eller ännu värre duscha) det går han inte med på.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Känner igen!

    Salma har blivit precis likadan de senaste veckorna. Hon älskar vatten och plask, men VÄGRAR sätta sig ned, börjar darra på läppen direkt om jag försöker sätta henne. Verkar vara nån konstig vägra-sitta-i-badkaret-fas? Mitt tips är att du badar tillsammans med Ville. Salma går med på att sitta i min famn i badet, och efter en stund kan man liksom låta henne glida ned från famnen så att hon sitter själv utan att hon märker det De är roliga, våra små
  6. 3
    Känner igen! Salma har blivit precis likadan de senaste veckorna. Hon älskar vatten och plask, men VÄGRAR sätta sig ned, börjar darra på läppen direkt om jag försöker sätta henne. Verkar vara nån konstig vägra-sitta-i-badkaret-fas? Mitt tips är att du badar tillsammans med Ville. Salma går med på att sitta i min famn i badet, och efter en stund kan man liksom låta henne glida ned från famnen så att hon sitter själv utan att hon märker det De är roliga, våra små
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Tack för era svar! Ja, visst är de roliga våra små. Undrar om det är nåt nytt påfund, denna vägra-sitta-i-badkaret-fas? Dagens ungar, alltså!
    Skönt i alla fall att det verkar vara flera. Man tror ju annars gärna att man lyckats skrämma honom på något vis.
  8. 4
    Tack för era svar! Ja, visst är de roliga våra små. Undrar om det är nåt nytt påfund, denna vägra-sitta-i-badkaret-fas? Dagens ungar, alltså!
    Skönt i alla fall att det verkar vara flera. Man tror ju annars gärna att man lyckats skrämma honom på något vis.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    hihi, oroar sig gör man lätt, men det är nog ingen fara med det
    storebror Viktor gillade inte alls att bada förrän han var nästan 2 år.
    o det är inte alls länge sen han lärde sig gilla duschen.
    fast han tycker fortfarande inte om att tvätta håret o få vatten på huvudet trots (?) att han är 4 år o älskar badhuset, så en del barn bara är så.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  10. 5
    hihi, oroar sig gör man lätt, men det är nog ingen fara med det
    storebror Viktor gillade inte alls att bada förrän han var nästan 2 år.
    o det är inte alls länge sen han lärde sig gilla duschen.
    fast han tycker fortfarande inte om att tvätta håret o få vatten på huvudet trots (?) att han är 4 år o älskar badhuset, så en del barn bara är så.

Liknande trådar

  1. Rädd för djupt vatten- dykcert...
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 18:47
  2. rädd för vatten
    By Emelie_23 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 21:08
  3. rädd för kladd och vatten:(
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 19:28
  4. rädd hund helt plötsligt.
    By 0rcid in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 11:48
  5. Rädd för vatten...
    By K med Lova 7/7 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar