1-årsmått på skruttan
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    1-årsmått på skruttan

    Vägde & mätte på BVC igår, och så fick hon sin 1-årsvaccination.
    Hon fyller ju på måndag (!)

    Vikten var 10.560 gram. Hon hade bara ökat 340 gram på 3 månader. Fast så är hon ju aldrig stilla heller, knappt ens när hon sover
    Hon dippade hur som helst på kurvan, så vi tar en ny vikt vid ett läkarbesök som tydligen skulle komma om en månad ca.

    Längden: 80 cm, så hon hade vuxit 3,8 cm på 3 månader.

    Huvudomfång: 46.8, en ökning med 0.6 cm


    Ammar fortfarande fritt dygnet runt, och varken Alva eller jag har några planer på att sluta anytime soon. Burkmat är blä, plockmat är gott. Välling går ner, men helst inte om mamma är hemma (då är det tutte som gäller).
    Hon började ju gå i slutet av november, så nu springer hon. Fullt ös dagen lång.



    Jag har sökt KY-utbildning, och kommer jag in så är skolstart 11/9 (fast då är vi i Bulgarien så jag får börja lite senare - hoppas jag)
    Har skrivit ut ansökningspapper för dagis för Alva & Ellen, med start 17/9. Kan dock inte skicka in dom förrän 17/3, eftersom man inte får söka tidigare än 6 månader innan här. De skickar tillbaks pappren annars.

    Om jag inte kommer in på skolan så har jag f-dagar som räcker året ut och kommer söka nytt jobb under tiden. Jag har ingen lust alls att gå tillbaks till mitt gamla jobb.


    Liten uppdatering från oss!

    Kram Catharina
  2. 1
    1-årsmått på skruttan Vägde & mätte på BVC igår, och så fick hon sin 1-årsvaccination.
    Hon fyller ju på måndag (!)

    Vikten var 10.560 gram. Hon hade bara ökat 340 gram på 3 månader. Fast så är hon ju aldrig stilla heller, knappt ens när hon sover
    Hon dippade hur som helst på kurvan, så vi tar en ny vikt vid ett läkarbesök som tydligen skulle komma om en månad ca.

    Längden: 80 cm, så hon hade vuxit 3,8 cm på 3 månader.

    Huvudomfång: 46.8, en ökning med 0.6 cm


    Ammar fortfarande fritt dygnet runt, och varken Alva eller jag har några planer på att sluta anytime soon. Burkmat är blä, plockmat är gott. Välling går ner, men helst inte om mamma är hemma (då är det tutte som gäller).
    Hon började ju gå i slutet av november, så nu springer hon. Fullt ös dagen lång.



    Jag har sökt KY-utbildning, och kommer jag in så är skolstart 11/9 (fast då är vi i Bulgarien så jag får börja lite senare - hoppas jag)
    Har skrivit ut ansökningspapper för dagis för Alva & Ellen, med start 17/9. Kan dock inte skicka in dom förrän 17/3, eftersom man inte får söka tidigare än 6 månader innan här. De skickar tillbaks pappren annars.

    Om jag inte kommer in på skolan så har jag f-dagar som räcker året ut och kommer söka nytt jobb under tiden. Jag har ingen lust alls att gå tillbaks till mitt gamla jobb.


    Liten uppdatering från oss!

    Kram Catharina
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Hej!
    Vilka fina siffror. Vad tyckte hon om sprutan då, lillskruttan? Jag var lite larvigt nervös när Ville skulle få sin, men han tittade bara argt på doktorn när han var klar och blev inte ledsen alls. Skönt!

    Vad är det för KY-utbildning du har sökt. Funderar också lite på att börja plugga, men det får nog vänta tills vi vet hur mycket pengar vi kommer att ha över när vi flyttat in i huset.

    *kram*

    *kram*
  4. 2
    Hej!
    Vilka fina siffror. Vad tyckte hon om sprutan då, lillskruttan? Jag var lite larvigt nervös när Ville skulle få sin, men han tittade bara argt på doktorn när han var klar och blev inte ledsen alls. Skönt!

    Vad är det för KY-utbildning du har sökt. Funderar också lite på att börja plugga, men det får nog vänta tills vi vet hur mycket pengar vi kommer att ha över när vi flyttat in i huset.

    *kram*

    *kram*

Liknande trådar

  1. ny film på skruttan.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 23:21
  2. skruttan vinkar!
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 06:25
  3. Skruttan har ett namn!
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 13:02
  4. Bea och Skruttan
    By bullen71 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 21:35
  5. å skruttan
    By oja39 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar