Klämma på magen
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Klämma på magen

    Är det någon som vet hur hårdhänt man får vara med magen? Jag försökte känna huvud eller rumpa (har ingen aning vad jag känner) och maken blev lite skraj att jag gjorde det. Jag förstår att jag inte ska sticka in pinnar i magen, men kan någon försöka beskriva sin känsla av hur mycket man kan trycka?
  2. 1
    Klämma på magen Är det någon som vet hur hårdhänt man får vara med magen? Jag försökte känna huvud eller rumpa (har ingen aning vad jag känner) och maken blev lite skraj att jag gjorde det. Jag förstår att jag inte ska sticka in pinnar i magen, men kan någon försöka beskriva sin känsla av hur mycket man kan trycka?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    På mig ligger bebisen ofta rätt långt ut så jag behöver inte känna så hårt - det känns som en grapefrukt nån cm innanför bukväggenen en bit ovanför (vad som brukade vara) min navel. Jag antar att det är huvudet eftersom sparkarna känns mest neråt (annars har den långa ben!). Men det går inte att känna hela tiden och den flyttar ofta på sig när jag trycker lite.
  4. 2
    På mig ligger bebisen ofta rätt långt ut så jag behöver inte känna så hårt - det känns som en grapefrukt nån cm innanför bukväggenen en bit ovanför (vad som brukade vara) min navel. Jag antar att det är huvudet eftersom sparkarna känns mest neråt (annars har den långa ben!). Men det går inte att känna hela tiden och den flyttar ofta på sig när jag trycker lite.
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3
    Men jag tror inte att d e så där särskilt farligt att klämma lite halvhårt. Tycker bm är ganska hårdhänt när hon känner efter bebisen. Men gör d ont så ska du ju vara lite försiktigare så klart. Annars fråga bm nästa gång du är där om hon inte kan hjälpa dig så du får känna själv
    Kram
  6. 3
    Men jag tror inte att d e så där särskilt farligt att klämma lite halvhårt. Tycker bm är ganska hårdhänt när hon känner efter bebisen. Men gör d ont så ska du ju vara lite försiktigare så klart. Annars fråga bm nästa gång du är där om hon inte kan hjälpa dig så du får känna själv
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Japp, jag ska be BM visa! Är bara otålig ...
  8. 4
    Japp, jag ska be BM visa! Är bara otålig ...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Med tanke på hur hårt de kan klämma vid mvc-besöken så är det nog ingen fara. Den ligger ju så skyddad där inne i sin vattenbubbla. Det är nog så att du får ont om du tar i för hårt och då vet du ju hur mycket du kan ta i till nästa gång.
  10. 5
    Med tanke på hur hårt de kan klämma vid mvc-besöken så är det nog ingen fara. Den ligger ju så skyddad där inne i sin vattenbubbla. Det är nog så att du får ont om du tar i för hårt och då vet du ju hur mycket du kan ta i till nästa gång.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    hon visade mig när jag var där sist att andas in och sen på utandetaget känna efter huvudet. min lille hade huvudet nedåt, så det var ju rätt lätt. Men läskigt som du säger. Man vill ju inte råka peta den i ögat eller så :-)
  12. 6
    hon visade mig när jag var där sist att andas in och sen på utandetaget känna efter huvudet. min lille hade huvudet nedåt, så det var ju rätt lätt. Men läskigt som du säger. Man vill ju inte råka peta den i ögat eller så :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Tack för era svar! Igår kväll när vi gick och lade oss kände jag något hårt och litet på ena sidan, ganska långt upp. Maken gissade att det var ett knä Inte vet jag!
  14. 7
    Tack för era svar! Igår kväll när vi gick och lade oss kände jag något hårt och litet på ena sidan, ganska långt upp. Maken gissade att det var ett knä Inte vet jag!

Liknande trådar

  1. Lyckades klämma
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 22:22
  2. Klämma ut bebisen...
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 18:30
  3. Nu har jag fått klämma på
    By *Lee* in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 16:21
  4. Klämma på magen = ok??
    By anonymt namn in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  5. Jag vill klämma
    By Neta in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 07:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar