Vattkoppar o resa om 10 dagar
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Vattkoppar o resa om 10 dagar

    Hjälp.... Edwin har fått vattkoppor och nästa söndag ska vi till Teneriffa. Vad gör man då? Edwin lär väl hinna bli risk tills dess, men Leon kommer väl att bli sjuk då. Kan man åka ändå eller måste man avbeställa resan? Är det någon som har några erfarenheter? Det är så himla typiskt det där. Det har haft vattkoppor på dagis varenda år och varje gång har jag tänkt att det vore bra om han blev sjuk, men det blev han aldrig. Och nu, när vi ska åka bort i 16 dagar på en efterlängtad semester... ja, då bryter det ut.........
  2. 1
    Vattkoppar o resa om 10 dagar Hjälp.... Edwin har fått vattkoppor och nästa söndag ska vi till Teneriffa. Vad gör man då? Edwin lär väl hinna bli risk tills dess, men Leon kommer väl att bli sjuk då. Kan man åka ändå eller måste man avbeställa resan? Är det någon som har några erfarenheter? Det är så himla typiskt det där. Det har haft vattkoppor på dagis varenda år och varje gång har jag tänkt att det vore bra om han blev sjuk, men det blev han aldrig. Och nu, när vi ska åka bort i 16 dagar på en efterlängtad semester... ja, då bryter det ut.........
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Var precis inne på Ranairs hemsida och läste att man får resa tidigast sju dagar efter att den sista koppan har brutit ut och även då med ett läkarintyg om att man inte längre smittar. Hur kan läkarna garantera det??? OCh det hinner väl knappast Leon på 10 dagar?
    Bläääää.... så himla typiskt. Nu blir jag jätteledsen...
  4. 2
    Var precis inne på Ranairs hemsida och läste att man får resa tidigast sju dagar efter att den sista koppan har brutit ut och även då med ett läkarintyg om att man inte längre smittar. Hur kan läkarna garantera det??? OCh det hinner väl knappast Leon på 10 dagar?
    Bläääää.... så himla typiskt. Nu blir jag jätteledsen...
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Ryanair heter det ju förstås........
  6. 3
    Ryanair heter det ju förstås........
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Neeej vilken otur. Jag förstår att du blir ledsen. Ibland undrar man verkligen hur mycket otur man får ha....Det finns ju inte så mycket man kan säga för att de ska kännas bättre för er....

    En stor kram kan jag skicka i alla fall!!
  8. 4
    Neeej vilken otur. Jag förstår att du blir ledsen. Ibland undrar man verkligen hur mycket otur man får ha....Det finns ju inte så mycket man kan säga för att de ska kännas bättre för er....

    En stor kram kan jag skicka i alla fall!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    Hej! Jag tror att det är olika beroende på vilket flygbolag. Millish hade råkat ut för det för några år sedan och de fick flyga. Jag var nämligen orolig att vår thailandsresa inte skulle bli av eftersom vi trodde hon blivit smittad av sin bästis precis 2 veckor innan vi skulle åka. Vi väntar dock än på att de ska bryta ut, för nu härjar det på dagis också.
    Hoppas verkligen att ni kan flyga!
  10. 5
    Hej! Jag tror att det är olika beroende på vilket flygbolag. Millish hade råkat ut för det för några år sedan och de fick flyga. Jag var nämligen orolig att vår thailandsresa inte skulle bli av eftersom vi trodde hon blivit smittad av sin bästis precis 2 veckor innan vi skulle åka. Vi väntar dock än på att de ska bryta ut, för nu härjar det på dagis också.
    Hoppas verkligen att ni kan flyga!
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    Tack för kramen. Jag hoppas att det går bra ändå på något sätt. Skulle Leon bli sjuk innom ett par dagar, fungerar det säkert. Men blir han inte det, vet jag inte hur vi ska göra. Det finns ju åtminstone teoretiskt en möjlighet att han inte blir smittad alls, även om chansen är väldigt liten. Och då har vi avbokat helt i onödan. Eller om han insjuknar när vi väl är där. Vilket kanske är ännu värre. Jag vet inte....
  12. 6
    Tack för kramen. Jag hoppas att det går bra ändå på något sätt. Skulle Leon bli sjuk innom ett par dagar, fungerar det säkert. Men blir han inte det, vet jag inte hur vi ska göra. Det finns ju åtminstone teoretiskt en möjlighet att han inte blir smittad alls, även om chansen är väldigt liten. Och då har vi avbokat helt i onödan. Eller om han insjuknar när vi väl är där. Vilket kanske är ännu värre. Jag vet inte....
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7
    Ja... det är verkligen inget roligt det där, men så himla typiskt. MEn, men. Vi får vänta och se vad som händer. Mer kan man ju inte göra.
  14. 7
    Ja... det är verkligen inget roligt det där, men så himla typiskt. MEn, men. Vi får vänta och se vad som händer. Mer kan man ju inte göra.
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    Ni får kolla upp hur det är med ert flygbolag, eller är det med Ryanair som ni flyger?
    Om han får några få koppor så kan ni ju täcka dem med plåster kanske..
  16. 8
    Ni får kolla upp hur det är med ert flygbolag, eller är det med Ryanair som ni flyger?
    Om han får några få koppor så kan ni ju täcka dem med plåster kanske..

Liknande trådar

  1. Vattkoppar!
    By AmandaExAnimo in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 19:06
  2. Vattkoppar - vad göra?
    By Annita in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 22:18
  3. Vattkoppor o resa om 10 dagar
    By Viktoria & pojkarna in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 14:34
  4. Olivers vattkoppar
    By cajo in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 20:39
  5. vattkoppar..
    By victoria med wirva in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar