Sunrise tar farväl.
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. sunrise
    #1

    Sunrise tar farväl.

    Jag är så fruktansvärt besviken på det här med en person använde detta forum för att ta kontakt med den person han själv uppgav hade besöksförbud emot. Passivitet i sådana här viktiga saker är för mig omöjligt.

    Att det finns personer här inne som har en fixering på att jaga just mina inlägg år efter år, nackgrupp efter snackgrupp med ung samma kritik och märker ord gör ju inte saken bättre.

    Därför väljer jag att lämna AFF för gott.

    De personer som vill ha mindre mångfald och mer politiskt korrekta åsikter känner sig antagligen riktigt nöjda. En stalker har vunnit.

    Jag hoppas och vädjar till er andra att orka fortsätt att dela med er av era erfarenheter så inte forumet bara blir till för dem som vill föra ut en stark övertygelse och behov att ge råd men som saknar egen erfarenhet av de situationer det ger råd i.

    Om någon efter dagens datum använder sig av nicket Sunrise så är det inte jag.

    Farväl.
  2. 1
    Sunrise tar farväl. Jag är så fruktansvärt besviken på det här med en person använde detta forum för att ta kontakt med den person han själv uppgav hade besöksförbud emot. Passivitet i sådana här viktiga saker är för mig omöjligt.

    Att det finns personer här inne som har en fixering på att jaga just mina inlägg år efter år, nackgrupp efter snackgrupp med ung samma kritik och märker ord gör ju inte saken bättre.

    Därför väljer jag att lämna AFF för gott.

    De personer som vill ha mindre mångfald och mer politiskt korrekta åsikter känner sig antagligen riktigt nöjda. En stalker har vunnit.

    Jag hoppas och vädjar till er andra att orka fortsätt att dela med er av era erfarenheter så inte forumet bara blir till för dem som vill föra ut en stark övertygelse och behov att ge råd men som saknar egen erfarenhet av de situationer det ger råd i.

    Om någon efter dagens datum använder sig av nicket Sunrise så är det inte jag.

    Farväl.
  3. fyrbarnsmamma
    #2
    Neej... Jag är mycket tacksam över det du har skrivit till mej, du har stöttat mej flera gånger när det har varit jobbigt.

    Men jag förstår dej, och det är ditt beslut.

    Tack igen Sunrice, jag vill att du ska vara kvar!!!

    Kram till dej!
  4. 2
    Neej... Jag är mycket tacksam över det du har skrivit till mej, du har stöttat mej flera gånger när det har varit jobbigt.

    Men jag förstår dej, och det är ditt beslut.

    Tack igen Sunrice, jag vill att du ska vara kvar!!!

    Kram till dej!
  5. anonymt namn
    #3
    "nackgrupp" ??????
  6. 3
    "nackgrupp" ??????
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Har läst många av dina inlägg och tycker du är vettig, och klart förlorar forumet en viktig medlem om du lägger ner!
  8. 4
    Har läst många av dina inlägg och tycker du är vettig, och klart förlorar forumet en viktig medlem om du lägger ner!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    anonym stavningspolis?
  10. 5
    anonym stavningspolis?
  11. anonymt namn
    #6
    Sluta då att vara med i de besviknas grupp och använda barnen som vapen och slagträ och anmäla pappor kors och tvärs till olika myndigheter,BVC och social. Vid närmare kontroll av Soc.nämnden där pappan begär utredning,för det är enda chansen att få BUP inkallad,utan anmälan till Socialnämnden har nämligen mamman eller dagis rätt att neka Bup men inte om det går till Nämnden. Tänk på det när ni springer omkring och skriker att pappor gör olika saker som är rena lögner.
    I mitt fall så las utredningen ner efter samtal med mitt barn där deltog, det visade sig att mamman och dagis i sin desperata jakt att få stopp på mitt enligt lag rättmätiga umgänge och kontakt med mitt barn ljög . Där kommer personal avskedas eller omplaceras,men för min del innebar det att jag istället för ett umgänge som varit i tre år på fem dagar utökades till tio dagar i månaden,samt att jag fick rättshjälp för framtida behov vid lögner från dagis och mamman. Bara ett tips till Er pappor,gör altid en motanmälan mot mamman till Socialnämnden,då har ni rätt att få BUP som hjälp.....Lycka Till i Er kamp mot mammor som "inte mår så bra",men det finns ju kuratorer....till dom.....
  12. 6
    Sluta då att vara med i de besviknas grupp och använda barnen som vapen och slagträ och anmäla pappor kors och tvärs till olika myndigheter,BVC och social. Vid närmare kontroll av Soc.nämnden där pappan begär utredning,för det är enda chansen att få BUP inkallad,utan anmälan till Socialnämnden har nämligen mamman eller dagis rätt att neka Bup men inte om det går till Nämnden. Tänk på det när ni springer omkring och skriker att pappor gör olika saker som är rena lögner.
    I mitt fall så las utredningen ner efter samtal med mitt barn där deltog, det visade sig att mamman och dagis i sin desperata jakt att få stopp på mitt enligt lag rättmätiga umgänge och kontakt med mitt barn ljög . Där kommer personal avskedas eller omplaceras,men för min del innebar det att jag istället för ett umgänge som varit i tre år på fem dagar utökades till tio dagar i månaden,samt att jag fick rättshjälp för framtida behov vid lögner från dagis och mamman. Bara ett tips till Er pappor,gör altid en motanmälan mot mamman till Socialnämnden,då har ni rätt att få BUP som hjälp.....Lycka Till i Er kamp mot mammor som "inte mår så bra",men det finns ju kuratorer....till dom.....
  13. marib
    #7

    Snackreglerna Tack

    anmärk inte på andras sätt att uttrycka sig eller stava.

    /marib *värd*
  14. 7
    Snackreglerna Tack anmärk inte på andras sätt att uttrycka sig eller stava.

    /marib *värd*
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    Välkommen åter!

    ______________________________ ___________________
    "Projicering - En person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer. Om jag är snål så beskyller jag istället Lisa för att vara snål"

    "Rationalisering - Den kanske mest lättidentifierade försvarmekanismen. Misslyckanden beror på yttre omständigheter eller ett ointresse för att lyckas med uppgiften. Till exempel kan ett misslyckande på ett prov bero på att jag var förkyld, motståndarna hade hemmaplan, biljardkön var skev, jag tyckte ändå inte att han var snygg etc"

    "Förskjutning - När en person upplever konflikt med eller ilska gentemot någon annan så kan denne istället ta ut sin frustration på en annan part, detta brukar användas neråt i hierarkin enligt Freud. En person som är hunsad i sitt arbete kan kompensera detta i hemmet."

    "Eskapism - Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligehten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period."
  16. 8
    Välkommen åter!

    ______________________________ ___________________
    "Projicering - En person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer. Om jag är snål så beskyller jag istället Lisa för att vara snål"

    "Rationalisering - Den kanske mest lättidentifierade försvarmekanismen. Misslyckanden beror på yttre omständigheter eller ett ointresse för att lyckas med uppgiften. Till exempel kan ett misslyckande på ett prov bero på att jag var förkyld, motståndarna hade hemmaplan, biljardkön var skev, jag tyckte ändå inte att han var snygg etc"

    "Förskjutning - När en person upplever konflikt med eller ilska gentemot någon annan så kan denne istället ta ut sin frustration på en annan part, detta brukar användas neråt i hierarkin enligt Freud. En person som är hunsad i sitt arbete kan kompensera detta i hemmet."

    "Eskapism - Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligehten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period."
  17. Medlem sedan
    Sep 2004
    #9
    Ta hand om dig, Sunrise. Du har skrivit många kloka inlägg som har gett mig nya insikter i GV/EV-frågor. Tack för den här tiden.
  18. 9
    Ta hand om dig, Sunrise. Du har skrivit många kloka inlägg som har gett mig nya insikter i GV/EV-frågor. Tack för den här tiden.
  19. nouvelle
    #10
    Tycker det är jättetråkigt om du lämnar sidan, du har mycket vettigt att bidra med. Hoppas du tänker över det en gång till. Snälla?
  20. 10
    Tycker det är jättetråkigt om du lämnar sidan, du har mycket vettigt att bidra med. Hoppas du tänker över det en gång till. Snälla?
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    På återseende, hoppas jag. Jag förstår och respekterar ditt beslut. Men det är helt klart en förlust för många. Hemskt att en stalker ska vinna, fast egentligen är det inte så. Du vågar skaffa dig något vettigare att göra än att jiddra med folk som inte begriper bättre.

    Du vet vad jag har för mejladress om du vill något och det är alltid välkommet. Lev väl och tack för allt (här på forumet) så här långt!
  22. 11
    På återseende, hoppas jag. Jag förstår och respekterar ditt beslut. Men det är helt klart en förlust för många. Hemskt att en stalker ska vinna, fast egentligen är det inte så. Du vågar skaffa dig något vettigare att göra än att jiddra med folk som inte begriper bättre.

    Du vet vad jag har för mejladress om du vill något och det är alltid välkommet. Lev väl och tack för allt (här på forumet) så här långt!
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12

    :-(

    Hoppas jag får använda mig av din mailadress om det behövs!
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  24. 12
    :-( Hoppas jag får använda mig av din mailadress om det behövs!
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    Varför....

    blir det bara en varning till folk som skirver helt onödiga spydiga inlägg? Varför stänger ni inte dem istället??
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  26. 13
    Varför.... blir det bara en varning till folk som skirver helt onödiga spydiga inlägg? Varför stänger ni inte dem istället??
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    åxå (

    Jag hoppas att du snart är åter. Hoppas att du försöker orka läsa lite här inne....? Men förstår!


    Vill också passa på att visa mitt missnöje över hetsjakt på skribenter som tillför oerhört mycket med sin kunskap. Jäkla hetsjakt, onödiga ordmärkerier och giljotinfasoner. Avstängning krävs. Håller med Tweedy helt enkelt.
  28. 14
    åxå (

    Jag hoppas att du snart är åter. Hoppas att du försöker orka läsa lite här inne....? Men förstår!


    Vill också passa på att visa mitt missnöje över hetsjakt på skribenter som tillför oerhört mycket med sin kunskap. Jäkla hetsjakt, onödiga ordmärkerier och giljotinfasoner. Avstängning krävs. Håller med Tweedy helt enkelt.
  29. Anonym
    #15
    tycker jag åxå!
  30. 15
    tycker jag åxå!
  31. marib
    #16

    Svarar båda

    för att enl de instruktioner vi fått så SKA det vara rätt illa innan vi stänger. I första hand är det varningar och anmälningar som gäller.

    /marib *värd*
  32. 16
    Svarar båda för att enl de instruktioner vi fått så SKA det vara rätt illa innan vi stänger. I första hand är det varningar och anmälningar som gäller.

    /marib *värd*
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    fixering?..

    så om man inte håller med dig utan svarar emot dina ibland helt korkade inlägg där du skriver om alla förträffliga mammor o alla skitdåliga pappor så är man fixerad vid dig?..

    är det inte lite väl egotrippat?..

    Vi lär s dig här igen...vet inte en enda som skrivit avsked här på AFF som inte kommit tillbaka i en eller annan skepnad..tror inte du är annorlunda än alla andra är det gäller den saken..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  34. 17
    fixering?.. så om man inte håller med dig utan svarar emot dina ibland helt korkade inlägg där du skriver om alla förträffliga mammor o alla skitdåliga pappor så är man fixerad vid dig?..

    är det inte lite väl egotrippat?..

    Vi lär s dig här igen...vet inte en enda som skrivit avsked här på AFF som inte kommit tillbaka i en eller annan skepnad..tror inte du är annorlunda än alla andra är det gäller den saken..
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    Det enda jag har lärt mig..

    av Sunrise är att män o kvinnor är totalt olika som föräldrar..alla mammor är gudinnor och kan aldrig göra fel o pappor är skräp o farliga för alla barn..pappor skall t.o.m behandlas som barnmisshandlare tills bevisat motsatsen..

    Fast det är en lärdom jag har förvisat som rent trams..om o om igen..

    skall jag stängas av kanske?..
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  36. 18
    Det enda jag har lärt mig.. av Sunrise är att män o kvinnor är totalt olika som föräldrar..alla mammor är gudinnor och kan aldrig göra fel o pappor är skräp o farliga för alla barn..pappor skall t.o.m behandlas som barnmisshandlare tills bevisat motsatsen..

    Fast det är en lärdom jag har förvisat som rent trams..om o om igen..

    skall jag stängas av kanske?..
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Se där en äkta Dramaqueen och martyr...Farväl farväl!! *vinkar med en vit näsduk*
  38. 19
    Se där en äkta Dramaqueen och martyr...Farväl farväl!! *vinkar med en vit näsduk*
  39. Hanna S
    #20
    Och det där tycker jag var ett riktigt lågt och onödigt inlägg.
  40. 20
    Och det där tycker jag var ett riktigt lågt och onödigt inlägg.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Tequila Sunrise
    By ajökenfröken in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 21:18
  2. Sunrise Avenue
    By Pugini in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 18:30
  3. Farväl från Sunrise
    By sunrise in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 19:09
  4. Sunrise
    By pbsthlm in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 22:54
  5. Sunrise... Flyttar upp och utvecklar
    By Annika60 in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar