Dr Seuss och 100 skoldagar!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Dr Seuss och 100 skoldagar!

    Idag är det firande på Ikes skola. Man firar att man gått i skolan i 100 dagar och att dr Seuss (en mycket älskad och välkänd barnboksförfattare) fyllde år idag!
  2. 1
    Dr Seuss och 100 skoldagar! Idag är det firande på Ikes skola. Man firar att man gått i skolan i 100 dagar och att dr Seuss (en mycket älskad och välkänd barnboksförfattare) fyllde år idag!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Green eggs and ham, ja det firas här med. Men det var flera veckor sen de firade 100 dagar i skolan, undrar om de räknar så olika, eller om de har så olika terminer?
  4. 2
    Green eggs and ham, ja det firas här med. Men det var flera veckor sen de firade 100 dagar i skolan, undrar om de räknar så olika, eller om de har så olika terminer?
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    "Sam, I am" - jag gillar att läsa Seuss, W har väl inte förstått tjusningen än (och jag läser ju helst på svenska för honom) men jag tycker det är jätteskoj att läsa!
    Maken köpte Green Eggs and Ham till mig när vi dejtat typ 2 månader då han insåg att jag inte hade nån aning om Dr.Seuss. Rätt gulligt av honom inser jag nu när jag tänker tillbaks på det
  6. 3
    "Sam, I am" - jag gillar att läsa Seuss, W har väl inte förstått tjusningen än (och jag läser ju helst på svenska för honom) men jag tycker det är jätteskoj att läsa!
    Maken köpte Green Eggs and Ham till mig när vi dejtat typ 2 månader då han insåg att jag inte hade nån aning om Dr.Seuss. Rätt gulligt av honom inser jag nu när jag tänker tillbaks på det
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Vi firade 100 dagar i går. Idag firar de Dr Seuss. Mycket firande blir det :-).
  8. 4
    Vi firade 100 dagar i går. Idag firar de Dr Seuss. Mycket firande blir det :-).
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Då måste våra barn ha ganska lika skolår i alla fall!
  10. 5
    Då måste våra barn ha ganska lika skolår i alla fall!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Mina barn älskar Dr Seuss. Det är ganska lustigt att man knappt hört talas om honom i Sverige. Makens favoritbok är "The Lorax" som ju egentligen ligger otroligt mycket i tiden just nu!
  12. 6
    Mina barn älskar Dr Seuss. Det är ganska lustigt att man knappt hört talas om honom i Sverige. Makens favoritbok är "The Lorax" som ju egentligen ligger otroligt mycket i tiden just nu!
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Jag vet inte riktigt hur de räknar, men det kan nog vara så att terminerna ser olika ut beroende på var man bor.
  14. 7
    Jag vet inte riktigt hur de räknar, men det kan nog vara så att terminerna ser olika ut beroende på var man bor.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Mina barn alskar Dr Seuss och J tycker det ar sa kul att lasa hans bocker. Han var tydligen en stor favvo hos min mans familj oxa sa alla i hans familj kan nastan alla utantill.
  16. 8
    Mina barn alskar Dr Seuss och J tycker det ar sa kul att lasa hans bocker. Han var tydligen en stor favvo hos min mans familj oxa sa alla i hans familj kan nastan alla utantill.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Ja, dr Seuss är väl ungefär här som Astrid Lindgren är för oss svenskar!
  18. 9
    Ja, dr Seuss är väl ungefär här som Astrid Lindgren är för oss svenskar!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Aha, 100 dagar är något man firar. Ja det förklarar titlar som 100 days of kindergarten som E lånat på biblioteket. Dr Seuss är verkligen stor här i USA, har inte riktigt förstått mig på honom.
  20. 10
    Aha, 100 dagar är något man firar. Ja det förklarar titlar som 100 days of kindergarten som E lånat på biblioteket. Dr Seuss är verkligen stor här i USA, har inte riktigt förstått mig på honom.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Barnen älskar alla tokiga ord och alla rim i dr Seuss! 100 dagar rär tydligen en stor grej här. Barnen gör t om små college med 100 saker, tar med sig burkar med 100 grejor etc...
  22. 11
    Barnen älskar alla tokiga ord och alla rim i dr Seuss! 100 dagar rär tydligen en stor grej här. Barnen gör t om små college med 100 saker, tar med sig burkar med 100 grejor etc...
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Ville bara säga kort att jag älskar Dr Seuss. Mer Seuss till folket!
  24. 12
    Ville bara säga kort att jag älskar Dr Seuss. Mer Seuss till folket!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Ja, gärna mer dr Seuss!
  26. 13
    Ja, gärna mer dr Seuss!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Dom firade 100 dagar ngn dag innan Valentine pa Ninas skola... och Dr.Seuss idag med glass

    Mammorna fick komma in idag nan timme och pyssla med sina kindergardeners
  28. 14
    Dom firade 100 dagar ngn dag innan Valentine pa Ninas skola... och Dr.Seuss idag med glass

    Mammorna fick komma in idag nan timme och pyssla med sina kindergardeners
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Green Eggs and Ham... K älskar den också!
  30. 15
    Green Eggs and Ham... K älskar den också!

Liknande trådar

  1. Skoldagar per termin???
    By lena m 3 barn in forum Skolbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 10:44
  2. 18 skoldagar kvar
    By Sist in forum _96 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 07:37
  3. Långa skoldagar!
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 15:14
  4. Långa dagis-skoldagar
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 15:45
  5. Hur långa skoldagar har ni?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar