Läggdags
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Läggdags

    oj, vad det är jobbigt att gå och lägga sig. Jesper kan varenda detalj av läggproceduren och när jag närmar mig och lyfter upp honom så träder han in i ostbågsstaidet. Sen är det gråt och tandagnissel fram tills jag lägger honom i sängen! Lyssnar på min lilla sång (förmodligen helt förbluffad ) och sen får jag en slängpuss.
    Sen kanske han bestämmer sig för att sova lite, eller gråta en stund till. Har era små svårt att slita sig från allt man måste upptäcka?
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Läggdags oj, vad det är jobbigt att gå och lägga sig. Jesper kan varenda detalj av läggproceduren och när jag närmar mig och lyfter upp honom så träder han in i ostbågsstaidet. Sen är det gråt och tandagnissel fram tills jag lägger honom i sängen! Lyssnar på min lilla sång (förmodligen helt förbluffad ) och sen får jag en slängpuss.
    Sen kanske han bestämmer sig för att sova lite, eller gråta en stund till. Har era små svårt att slita sig från allt man måste upptäcka?
  3. S-mamman
    #2

    Ostbågsstadiet...

    visst är det underbart!

    Leah gillar för det mesta att gå och lägga sig, vi brukar nämligen natta med välling och bokläsning och eftersom hon älskar bådadera njuter hon av nattningsstunden. Storebror har dock alltid varit svårare att natta, så jag vet vad du pratar om...
  4. 2
    Ostbågsstadiet... visst är det underbart!

    Leah gillar för det mesta att gå och lägga sig, vi brukar nämligen natta med välling och bokläsning och eftersom hon älskar bådadera njuter hon av nattningsstunden. Storebror har dock alltid varit svårare att natta, så jag vet vad du pratar om...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Alva...

    ...brukar springa och gömma sig och låtasas att hon inte hör nåt när hon märker att det är läggdags Men när man väl lägger ner henne i sängen så är hon nöjd. Bara att säga natt, natt och gå ut så somnar hon.
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  6. 3
    Alva... ...brukar springa och gömma sig och låtasas att hon inte hör nåt när hon märker att det är läggdags Men när man väl lägger ner henne i sängen så är hon nöjd. Bara att säga natt, natt och gå ut så somnar hon.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Ture gillar att gå och lägga sig. Då får han ju NAPPEN, och den är det bästa han vet. Han blir alldeles lycklig när man närmar sig spjälsängen. Börjar skratta och ser otroligt förväntansfull ut. Att lägga honom är alltså inga problem. Han vill ofta gå och lägga sig innan han ens är trött, bara för att han vet att nappen väntar.
  8. 4
    Ture gillar att gå och lägga sig. Då får han ju NAPPEN, och den är det bästa han vet. Han blir alldeles lycklig när man närmar sig spjälsängen. Börjar skratta och ser otroligt förväntansfull ut. Att lägga honom är alltså inga problem. Han vill ofta gå och lägga sig innan han ens är trött, bara för att han vet att nappen väntar.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Ja, de har sina stunder :)

    Här går det i regel jättebra att lägga Devin, dock inte när han är sjuk elelr har tänder som spökar, så kan man få gå runt och bära honom i en halvtimme..

    Men i vanliga fall så har vi inga speciella rutiner, utan kan göra vad som helst på kvällen, vilken tid som helst. Sen när vi kommer på att det är dags för honom att osva så frågar vi om han vill ha välling = självklart! Den äts upp i soffan och sen bär vi honom till sängen och går ut, så somnar han själv på några minuter...

    Dessvärre har han varit hängig och sjuk för ofta för att detta ska vara en vana nu
  10. 5
    Ja, de har sina stunder :) Här går det i regel jättebra att lägga Devin, dock inte när han är sjuk elelr har tänder som spökar, så kan man få gå runt och bära honom i en halvtimme..

    Men i vanliga fall så har vi inga speciella rutiner, utan kan göra vad som helst på kvällen, vilken tid som helst. Sen när vi kommer på att det är dags för honom att osva så frågar vi om han vill ha välling = självklart! Den äts upp i soffan och sen bär vi honom till sängen och går ut, så somnar han själv på några minuter...

    Dessvärre har han varit hängig och sjuk för ofta för att detta ska vara en vana nu
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Nej *peppar peppar* så går just nattningen ganska bra just nu. Jobbigt när de inte vill, byt rutin så att han inte känner igen den
    Kram!
  12. 6
    Nej *peppar peppar* så går just nattningen ganska bra just nu. Jobbigt när de inte vill, byt rutin så att han inte känner igen den
    Kram!

Liknande trådar

  1. Läggdags!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 07:39
  2. Läggdags!!
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 07:56
  3. läggdags
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 20:47
  4. Läggdags?
    By Lott@ in forum _97 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 11:58
  5. Läggdags?
    By Maria B med Wilmer in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar