Älskade lillskrutta
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Älskade lillskrutta

    för 1 år sedan gjorde vi oss klara för att lämna storasystrarna hos farmor & sedan åka till sjukhuset. Väskan var packad "ifall, ifall" men du visade inga tendenser att vilja komma ut på frivillig basis. Jag vågade knappt tro att de skulle sätta igång mig, men hoppades gjorde jag såklart.

    14 sega plusdagar, jag var så trött & tung och längtade som en galen efter att äntligen få träffa dig! Vi hade ju varit redo i veckor!

    Och vips!! Nu har det redan gått ett år. Du har blivit en stor tjej. 80 cm lång & 10,5 kg tung. Du inte bara går, du springer - och det snabbt också!!
    Du pratar, härmas, skrattar & busar. Leker tittut, älskar att bli "pruttad" på magen, hissad upp i luften och pussad på halsen.

    Grattis på födelsedagen, mammas lilla älsklings-Alva!

    060305, 4220 gram & 54 cm
    070305, 10560 gram & 80 cm
  2. 1
    Älskade lillskrutta för 1 år sedan gjorde vi oss klara för att lämna storasystrarna hos farmor & sedan åka till sjukhuset. Väskan var packad "ifall, ifall" men du visade inga tendenser att vilja komma ut på frivillig basis. Jag vågade knappt tro att de skulle sätta igång mig, men hoppades gjorde jag såklart.

    14 sega plusdagar, jag var så trött & tung och längtade som en galen efter att äntligen få träffa dig! Vi hade ju varit redo i veckor!

    Och vips!! Nu har det redan gått ett år. Du har blivit en stor tjej. 80 cm lång & 10,5 kg tung. Du inte bara går, du springer - och det snabbt också!!
    Du pratar, härmas, skrattar & busar. Leker tittut, älskar att bli "pruttad" på magen, hissad upp i luften och pussad på halsen.

    Grattis på födelsedagen, mammas lilla älsklings-Alva!

    060305, 4220 gram & 54 cm
    070305, 10560 gram & 80 cm
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Grattis Alva! Vi önskar dig en härlig födelsedag med roliga presenter och god tårta

    Jag får tårar i ögonen när jag läser dina inlägg Catharina. Det är en sån gåva att få ha en ettåring med allt det medför. Tänk att man kan älska sina barn så gränslöst och att man kan gråta av lycka bara man tänker på hur underbara de är. Måste genast gå och "prutta" lite på Vilmas mage bara för att det är så härligt.
  4. 2
    Grattis Alva! Vi önskar dig en härlig födelsedag med roliga presenter och god tårta

    Jag får tårar i ögonen när jag läser dina inlägg Catharina. Det är en sån gåva att få ha en ettåring med allt det medför. Tänk att man kan älska sina barn så gränslöst och att man kan gråta av lycka bara man tänker på hur underbara de är. Måste genast gå och "prutta" lite på Vilmas mage bara för att det är så härligt.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Stort GRATTIS till Alva!
    HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

    Kram!
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  6. 3
    Stort GRATTIS till Alva!
    HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Hurra för Alva...

    ..idag på 1-årsdagen! Hoppas den blir toppenbra

    *stor kram från oss*
    ..::Karin, mamma till Elias-02 & Ebba-06::..
    http://qurin.blogspot.com
  8. 4
    Hurra för Alva... ..idag på 1-årsdagen! Hoppas den blir toppenbra

    *stor kram från oss*
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5
    Grattis från oss till dig lilla Alva. Du har ju blivit en stor tjej nu. Kram!
  10. 5
    Grattis från oss till dig lilla Alva. Du har ju blivit en stor tjej nu. Kram!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Hurra hurra hurraaaa

    för söta lilla-stora Alva på ettårsdagen! Blev alldeles snyftig när jag läste inlägget, det är verkligen hur stort som helst att vi får uppleva att vara mammor till dessa små guldklimpar! Hoppas födelsedagen blir toppen!
  12. 6
    Hurra hurra hurraaaa för söta lilla-stora Alva på ettårsdagen! Blev alldeles snyftig när jag läste inlägget, det är verkligen hur stort som helst att vi får uppleva att vara mammor till dessa små guldklimpar! Hoppas födelsedagen blir toppen!
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Grattis Alva!
    Ha en härlig födelsedag med familjen!
  14. 7
    Grattis Alva!
    Ha en härlig födelsedag med familjen!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Alva tackar så mycket!

    Hon ligger i mitt knä nu & tar amningsslurk nummer 3-4 sen vi vaknade. Typ.

    Snart ska vi börja färga marsipanen & göra rosor till tårtan. Måste bara städa upp först, har lite byggarbetsplats. Sågat dörrfoder & golvlister & spikat hela dan. Igår målade jag 3 lager färg.
    Det ser ut som f-n här hemma nu, måste röja inför kalaset

    Kram!
  16. 8
    Alva tackar så mycket! Hon ligger i mitt knä nu & tar amningsslurk nummer 3-4 sen vi vaknade. Typ.

    Snart ska vi börja färga marsipanen & göra rosor till tårtan. Måste bara städa upp först, har lite byggarbetsplats. Sågat dörrfoder & golvlister & spikat hela dan. Igår målade jag 3 lager färg.
    Det ser ut som f-n här hemma nu, måste röja inför kalaset

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Grattis, grattis från oss med. Har i och för sig redan grattat en gång idag på marsbarn, men för många grattis kan det ju inte bli.
    Hoppas du får en toppendag!
    Från "den andra Alvan"
  18. 9
    Grattis, grattis från oss med. Har i och för sig redan grattat en gång idag på marsbarn, men för många grattis kan det ju inte bli.
    Hoppas du får en toppendag!
    Från "den andra Alvan"
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Grattis Alva!! hurra hurra, hoppas du får en bra dag!

    kram
  20. 10
    Grattis Alva!! hurra hurra, hoppas du får en bra dag!

    kram
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Instämmer för full hals...Grattis Alva på din stora dag!

    Stor kram Melvin
  22. 11
    Instämmer för full hals...Grattis Alva på din stora dag!

    Stor kram Melvin
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Stort grattis till Alva!!!
    Kram C!
  24. 12
    Stort grattis till Alva!!!
    Kram C!
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Grattis till stora tjejen! Vilken fin tårta Alva fick på sin födelsedag!

    Kramar från Erik och hans mamma
  26. 13
    Grattis till stora tjejen! Vilken fin tårta Alva fick på sin födelsedag!

    Kramar från Erik och hans mamma

Liknande trådar

  1. Min lillskrutta är här :)
    By filippis in forum _0805 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 22:29
  2. Min lillskrutta har precis
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 21:29
  3. Min lillskrutta...
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 09:58
  4. Sjuk lillskrutta
    By Jordgubben in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 13:01
  5. Förkyld lillskrutta :(
    By -miapia- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar