Tebaks från fjällen
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Tebaks från fjällen

    Nu har vi varit på vår första skidresa sedan flickorna föddes. Det var jättekul överhuvudtaget och särskilt att se de små liven på skidor. De gick i skidskola och blev jätteduktiga, de som aldrig stått på skidor förr. Åtminstone inte slalomskidor. Filippa åkte stolslift upp på toppen och swischade sedan ner som om hon aldrig gjort annat. Emilia blev en fena på barnens knapplift med tillhörande backe i lagom lutning.

    Själv "susade" jag nerför de snällaste backarna iförd min gamla televerksorangea skiddress, likt en orange barbamamma antagligen. Man kan lugnt säga att jag syntes i backarna, vilket var bra när vi var så många som vi var (typ hela tjocka släkten). Mumlade "dalskidan älskling" när det blev lite knivigt, och körde med positiva affirmationer: "Jag är jätteduktig, jag svänger mjukt och fint och kör i min egen takt, njuter av backarna och....oj hoppsan, en röd pist...eh..."

    Körde upp ett eget spår till glüheweinstället i backen. Mums.

    Vädret var intressant, snöade nästan hela tiden, dimmigt och blåsigt ibland. EN dag var det sol - i fredags, och då fick jag en chock när jag kom upp på toppen: "VA? Finns det ett berg här precis bredvid?" Dagen innan hade jag och svägerskan åkt upp ända högst upp för lite mammaåkning (läs: dalskidan älskling), och såg banne mig inte handen framför oss. Då gällde det inte att välja nerfart, utan att överhuvudtaqet HITTA en nerfart. Helst inte en svart.
    Viktoria med Filippa (-99) och Emilia (-02)
  2. 1
    Tebaks från fjällen Nu har vi varit på vår första skidresa sedan flickorna föddes. Det var jättekul överhuvudtaget och särskilt att se de små liven på skidor. De gick i skidskola och blev jätteduktiga, de som aldrig stått på skidor förr. Åtminstone inte slalomskidor. Filippa åkte stolslift upp på toppen och swischade sedan ner som om hon aldrig gjort annat. Emilia blev en fena på barnens knapplift med tillhörande backe i lagom lutning.

    Själv "susade" jag nerför de snällaste backarna iförd min gamla televerksorangea skiddress, likt en orange barbamamma antagligen. Man kan lugnt säga att jag syntes i backarna, vilket var bra när vi var så många som vi var (typ hela tjocka släkten). Mumlade "dalskidan älskling" när det blev lite knivigt, och körde med positiva affirmationer: "Jag är jätteduktig, jag svänger mjukt och fint och kör i min egen takt, njuter av backarna och....oj hoppsan, en röd pist...eh..."

    Körde upp ett eget spår till glüheweinstället i backen. Mums.

    Vädret var intressant, snöade nästan hela tiden, dimmigt och blåsigt ibland. EN dag var det sol - i fredags, och då fick jag en chock när jag kom upp på toppen: "VA? Finns det ett berg här precis bredvid?" Dagen innan hade jag och svägerskan åkt upp ända högst upp för lite mammaåkning (läs: dalskidan älskling), och såg banne mig inte handen framför oss. Då gällde det inte att välja nerfart, utan att överhuvudtaqet HITTA en nerfart. Helst inte en svart.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Härligt!
    Är såååå avundsjuk på er! Vill också åka skidor!!!!!

    Skrattade när jag läste "Dalskidan, älskling"
    Älskar den filmen!

    Skall göra ett allvarligt försök att åka till fjällen nästa år.

    Ha det!

    Sanna m Hjalmar
  4. 2
    Härligt!
    Är såååå avundsjuk på er! Vill också åka skidor!!!!!

    Skrattade när jag läste "Dalskidan, älskling"
    Älskar den filmen!

    Skall göra ett allvarligt försök att åka till fjällen nästa år.

    Ha det!

    Sanna m Hjalmar
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Lät jättetrevligt! Fast jag är ingen skidmänniska. Men ändå myspys
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  6. 3
    Lät jättetrevligt! Fast jag är ingen skidmänniska. Men ändå myspys
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Det lät ju skoj, fast synd med vädret. Har ännu inte testat slalom, men det verkar kul, så nån gång kanske det blir!
  8. 4
    Det lät ju skoj, fast synd med vädret. Har ännu inte testat slalom, men det verkar kul, så nån gång kanske det blir!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Underbart Victoria!

    jag vill också!!!! fast jag gillar ju de svarta nerfartena
  10. 5
    Underbart Victoria!

    jag vill också!!!! fast jag gillar ju de svarta nerfartena

Liknande trådar

  1. Tebaks från doktorn
    By Paxelle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2022-06-07, 22:44
  2. Tebaks från semestern! Glada nyheter!
    By AnnaHelena70 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 21:37
  3. Hej från fjällen!
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 22:25
  4. Tebaks från bröstundersökning
    By Blomman in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 19:25
  5. Nu e ja tebaks från shoppingen
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 23:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar