Nån mer med en vilding:-)
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nån mer med en vilding:-)

    Tänk att det kan vara sån stor skillnad på barn. Alva var kolugn när hon var liten, satt still i soffan å pysslade, mös i knät. Vi tog aldrig undan saker å hade inga barnpärrar nånstans.
    Isac går eller kryper omkring, når, hittar och ser allt! Alla dörrar å skåp ska öppnas. Vi har fått ta bort knoppar på skåp, sätta barnspärrar på andra. Allt e bortplockat utom räckhåll för vår lilla vilding. Dessutom har han alltid "bus" i blicken:-)
    Det är väldigt sällan han sitter still i knäet och det hans gosande är när han lägger huvudet mot en och säger mmmmm.
    Det är så kul å se honom fara omkring, men det blir inte många lugna stunder.

    Kika gärna in på min blogg, där finns massa bilder på Isacbus:-)
    http://sillan.blogg.se/

    Kram
  2. 1
    Nån mer med en vilding:-) Tänk att det kan vara sån stor skillnad på barn. Alva var kolugn när hon var liten, satt still i soffan å pysslade, mös i knät. Vi tog aldrig undan saker å hade inga barnpärrar nånstans.
    Isac går eller kryper omkring, når, hittar och ser allt! Alla dörrar å skåp ska öppnas. Vi har fått ta bort knoppar på skåp, sätta barnspärrar på andra. Allt e bortplockat utom räckhåll för vår lilla vilding. Dessutom har han alltid "bus" i blicken:-)
    Det är väldigt sällan han sitter still i knäet och det hans gosande är när han lägger huvudet mot en och säger mmmmm.
    Det är så kul å se honom fara omkring, men det blir inte många lugna stunder.

    Kika gärna in på min blogg, där finns massa bilder på Isacbus:-)
    http://sillan.blogg.se/

    Kram
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    japp

    *vinkar frenetiskt*

    här är en till som _aldrig_ är still...
  4. 2
    japp *vinkar frenetiskt*

    här är en till som _aldrig_ är still...
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    En till!

    Ida behövde vi knappt grinden till trappen, blommorna kunde stå kvar i låga fönstret i vardagsrummet, hon rev inte ut hela skafferiet, slängde inte saker i toan.... o hon lyssnade på AJaj!... det gör inte Anton-bus.
    Har också tagit en del bus-bilder men inte lagt upp dem nånstanns än.
  6. 3
    En till!

    Ida behövde vi knappt grinden till trappen, blommorna kunde stå kvar i låga fönstret i vardagsrummet, hon rev inte ut hela skafferiet, slängde inte saker i toan.... o hon lyssnade på AJaj!... det gör inte Anton-bus.
    Har också tagit en del bus-bilder men inte lagt upp dem nånstanns än.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jajemän! Elin är som en Duracell-kanin varje vaken sekund. Hon springer runt, klättrar på ALLT och låter hela tiden. Definitivt mina gener, jag var en riktig vilde som barn.

    Har hittat henne på soffbordet, på väg upp på fönsterbrädan och klättrandes på köksstolarna. Hon kan själv ta sig upp OCH ner för vår trappa inne i huset (rundad radhustrappa).

    Några gånger om dagen har man ju hjärtat i halsgropen!

    Kram C
  8. 4
    Jajemän! Elin är som en Duracell-kanin varje vaken sekund. Hon springer runt, klättrar på ALLT och låter hela tiden. Definitivt mina gener, jag var en riktig vilde som barn.

    Har hittat henne på soffbordet, på väg upp på fönsterbrädan och klättrandes på köksstolarna. Hon kan själv ta sig upp OCH ner för vår trappa inne i huset (rundad radhustrappa).

    Några gånger om dagen har man ju hjärtat i halsgropen!

    Kram C
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Precis som här

    Tyra är som 10 st Saga i den åldern. Vi hade heller inga spärrar eller plockade bort saker men nu med Tyra kan man inte ha en grej i hennes höjd. Här är det Tyra som lär storasyster bus

    Jag såg din man föresten, på nyhetsmorgon, det lät nog bra men det är inte min smak av musik tyvärr
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  10. 5
    Precis som här Tyra är som 10 st Saga i den åldern. Vi hade heller inga spärrar eller plockade bort saker men nu med Tyra kan man inte ha en grej i hennes höjd. Här är det Tyra som lär storasyster bus

    Jag såg din man föresten, på nyhetsmorgon, det lät nog bra men det är inte min smak av musik tyvärr
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Va kul att du såg det, det e kul å höra vad folk tycker, å det är ju tur att alla har olika musiksmak:-) Dom brukar spela en hel del aukustiskt oxå, då e det lugnt å fint:-)
  12. 6
    Va kul att du såg det, det e kul å höra vad folk tycker, å det är ju tur att alla har olika musiksmak:-) Dom brukar spela en hel del aukustiskt oxå, då e det lugnt å fint:-)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Skönt å höra att Isac inte e den enda vildingen.
    Idag har han hunnit med att ramla ner från fåtöljen (jag han fånga honom i luften), slå pannan i bordet, riva ner en gardinstång. Dessutom, när jag vi hem från dagis å hade hämtat Alva idag så ställde jag honom vi vardagsrummsbordet, sen stängde jag ett par skåp som var öppna, efter det plockade jag undan ett par leksaker som låg på golvet. Det tog kanske 1 minut.
    När jag va klar hörde jag honom prata glatt en bit ifrån mig, då insåg jag att han var på väg uppför trappen (oxå rundad radhustrappa), jag sprang upp å han hade hunnit hela vägen upp å satt uppe i hallen på golvet å såg helnöjd ut...puh...tänk om han hade ramlat ner!!!
  14. 7
    Skönt å höra att Isac inte e den enda vildingen.
    Idag har han hunnit med att ramla ner från fåtöljen (jag han fånga honom i luften), slå pannan i bordet, riva ner en gardinstång. Dessutom, när jag vi hem från dagis å hade hämtat Alva idag så ställde jag honom vi vardagsrummsbordet, sen stängde jag ett par skåp som var öppna, efter det plockade jag undan ett par leksaker som låg på golvet. Det tog kanske 1 minut.
    När jag va klar hörde jag honom prata glatt en bit ifrån mig, då insåg jag att han var på väg uppför trappen (oxå rundad radhustrappa), jag sprang upp å han hade hunnit hela vägen upp å satt uppe i hallen på golvet å såg helnöjd ut...puh...tänk om han hade ramlat ner!!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Precis samma här. Allt är undanplockat, inspärrat eller uppätet. Och mysa i knät... Nja, möjligtvis lite vid kvällsvällingen.

    Vilka härliga bilder i bloggen. Hur länge fick fina tornet stå?
  16. 8
    Precis samma här. Allt är undanplockat, inspärrat eller uppätet. Och mysa i knät... Nja, möjligtvis lite vid kvällsvällingen.

    Vilka härliga bilder i bloggen. Hur länge fick fina tornet stå?
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Ibland så:)

    Salma har sannerligen sina stunder då jag undrar om allt verkligen står rätt till i lilla knoppen Då röjer hon helt maniskt i lägenheten och man kan inte vända bort blicken en hundradels sekund utan att hon på något påhittigt sätt försöker döden dö *pust*

    Men oftast är hon lugn och gosig, särskilt på kvällarna då hon kan sitta i mitt knä och bli struken över håret i timmar. Och så älskar hon fortfarande babymassage, och det kräver ju ett visst lugn!

    Missade din mans uppträdande tyvärr, det hade varit kul att se! Himla snygg bild på bandet i bloggen iallafall, jag förstår att du är stolt!

    Dina ungar är underbart söta och så lika! Tack för titten!
  18. 9
    Ibland så:) Salma har sannerligen sina stunder då jag undrar om allt verkligen står rätt till i lilla knoppen Då röjer hon helt maniskt i lägenheten och man kan inte vända bort blicken en hundradels sekund utan att hon på något påhittigt sätt försöker döden dö *pust*

    Men oftast är hon lugn och gosig, särskilt på kvällarna då hon kan sitta i mitt knä och bli struken över håret i timmar. Och så älskar hon fortfarande babymassage, och det kräver ju ett visst lugn!

    Missade din mans uppträdande tyvärr, det hade varit kul att se! Himla snygg bild på bandet i bloggen iallafall, jag förstår att du är stolt!

    Dina ungar är underbart söta och så lika! Tack för titten!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Jag har varit inne å tjuvkikat på din blogg, guuud va söt din lilla skrutta är!!! Såg oxå den fina tavlan du har beställt å kunde inte låta bli att gå in på deras hemsida å sukta lite:-)
  20. 10
    Jag har varit inne å tjuvkikat på din blogg, guuud va söt din lilla skrutta är!!! Såg oxå den fina tavlan du har beställt å kunde inte låta bli att gå in på deras hemsida å sukta lite:-)
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    åh tack tack:)

    Får väl hålla med om att hon är rätt söt Och visst är tavlan jättefin! Isa är så himla duktig, jag vill ha alla hennes söta tavlor!

    kram!
  22. 11
    åh tack tack:) Får väl hålla med om att hon är rätt söt Och visst är tavlan jättefin! Isa är så himla duktig, jag vill ha alla hennes söta tavlor!

    kram!

Liknande trådar

  1. Vilding i magen
    By sömnbrist! in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 22:23
  2. vilding
    By spiff_05 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 21:16
  3. Vilding!
    By memim in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 21:24
  4. En till vilding
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 19:49
  5. undrar just om det är en vilding...
    By Pernilla & bf 6/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar