Tomt
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Tomt

    De märks att det är många " borta " nu,som har sina bäbisar att ta hand om, ligger inne eller annat....
    för man känner sej rätt ensam här inne..

    jag har super trist idag...
    fas jag kör 5:e Maskinen disk nu ! helt otroligt va mycke de va, men skönt när man får bort de ! jaja...

    Trist väder är de oxå, de regnar... ja de är bara att inse att våren är påväg... å hoppas på att den kommer för att stanna ! !

    kram på er !
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    Tomt De märks att det är många " borta " nu,som har sina bäbisar att ta hand om, ligger inne eller annat....
    för man känner sej rätt ensam här inne..

    jag har super trist idag...
    fas jag kör 5:e Maskinen disk nu ! helt otroligt va mycke de va, men skönt när man får bort de ! jaja...

    Trist väder är de oxå, de regnar... ja de är bara att inse att våren är påväg... å hoppas på att den kommer för att stanna ! !

    kram på er !
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Femte!!!! Vet du, jag tror att det är dags att skaffa sig en vanlig diskmaskin och slänga ut den där pyttiga bänkmaskinen Själv tror jag inte att jag kan leva utan min! *s*

    Jo du har nog rätt, väntan ligger i luften lixom. Själv är jag mest inne för att kolla min lista *pekar neråt* och vila ryggen lite. Tror den skall gå av snart alt att magen spricker! Eller att jag välter baklänges.

    Hej
    R/E
  4. 2
    Femte!!!! Vet du, jag tror att det är dags att skaffa sig en vanlig diskmaskin och slänga ut den där pyttiga bänkmaskinen Själv tror jag inte att jag kan leva utan min! *s*

    Jo du har nog rätt, väntan ligger i luften lixom. Själv är jag mest inne för att kolla min lista *pekar neråt* och vila ryggen lite. Tror den skall gå av snart alt att magen spricker! Eller att jag välter baklänges.

    Hej
    R/E
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Hej, jag är här men jag känner att jag bara skriver negativa saker idag å då e det inte så roligt att göra inlägg....Egentligen mår jag inte dåligt eller har ont någonstans, men jag har blivit så himla otålig sen min syster fick sin lilla bebis. Innan umgicks ju vi, men nu vill inte jag heller vara gravid Det är inte kul att träffa folk eftersom jag är stor som ett hus och bara har fula kläder...depp depp... Och inte en enda värk eller sammandragning har jag kännt heller så jag antar att det kan dröja...

    Nä nu måste jag få upp mitt humör lite....ska nog starta ett 3 + tråd
  6. 3
    Hej, jag är här men jag känner att jag bara skriver negativa saker idag å då e det inte så roligt att göra inlägg....Egentligen mår jag inte dåligt eller har ont någonstans, men jag har blivit så himla otålig sen min syster fick sin lilla bebis. Innan umgicks ju vi, men nu vill inte jag heller vara gravid Det är inte kul att träffa folk eftersom jag är stor som ett hus och bara har fula kläder...depp depp... Och inte en enda värk eller sammandragning har jag kännt heller så jag antar att det kan dröja...

    Nä nu måste jag få upp mitt humör lite....ska nog starta ett 3 + tråd
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Jo skulle vi haft pltts för en normalstor så skulle de va guld värt, men tyvärr så finns ingen platts... men är glad att vi har denna ia lla fall, skulle man bara diska efter hand skulle de gå bra men så gör man inte de, å så blir de fort mycke disk...
    Men men, väntar å längtar tills vi hittar nåt större å bo i , så man kan få lite mer platts...

    ( kommer nog bli 2 maskiner till idag, minns känns de som ) ska ju göra middag å så oxå ! men har jag tur så blir de inte mer ! )

    en som tror att jag kommer att få innom denna veckan ( tror inte jag ) men bäbisen ha vart lugn i 2 dagar å lite annat....
    men idag är den mer vaken ! vet itne om de e för musiken jag har på datorn ?! men vi får se... hoppas på att den snart vill komma ut

    <kram
  8. 4
    Jo skulle vi haft pltts för en normalstor så skulle de va guld värt, men tyvärr så finns ingen platts... men är glad att vi har denna ia lla fall, skulle man bara diska efter hand skulle de gå bra men så gör man inte de, å så blir de fort mycke disk...
    Men men, väntar å längtar tills vi hittar nåt större å bo i , så man kan få lite mer platts...

    ( kommer nog bli 2 maskiner till idag, minns känns de som ) ska ju göra middag å så oxå ! men har jag tur så blir de inte mer ! )

    en som tror att jag kommer att få innom denna veckan ( tror inte jag ) men bäbisen ha vart lugn i 2 dagar å lite annat....
    men idag är den mer vaken ! vet itne om de e för musiken jag har på datorn ?! men vi får se... hoppas på att den snart vill komma ut

    <kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Jo men man måste ju få gnälla av sej oxå !!
    det är ju klart !
    orkar inte diska mer just nu å hoppas på att jag slipper diska nåt för hand, men troligen måste jag nog ha en sak till i alla fall.. ( får se )

    Dottern kommer hem strax innan 5 eller nåt å då skall jag göra pankakor, å hon får duscha ! så äter vi sen !
    de kommer bli bråk som vanligt, men va ska man göra ? brukar ju bli de...
    jaja...

    hoppas på att vi blir gladare när våra små kommer, och att dom gör de snart !
    när som får min gärna kommer.... men de kommer den nog inte.. bara för att några tror de men hoppas kan man ju i alla fall

    kram!
  10. 5
    Jo men man måste ju få gnälla av sej oxå !!
    det är ju klart !
    orkar inte diska mer just nu å hoppas på att jag slipper diska nåt för hand, men troligen måste jag nog ha en sak till i alla fall.. ( får se )

    Dottern kommer hem strax innan 5 eller nåt å då skall jag göra pankakor, å hon får duscha ! så äter vi sen !
    de kommer bli bråk som vanligt, men va ska man göra ? brukar ju bli de...
    jaja...

    hoppas på att vi blir gladare när våra små kommer, och att dom gör de snart !
    när som får min gärna kommer.... men de kommer den nog inte.. bara för att några tror de men hoppas kan man ju i alla fall

    kram!
  11. Tjorven v.39
    #6

    Jag är också här..

    Men har ingen ork/lust att skriva så ofta..
    Imorrn är det 1 v till BF.. Vill ha bebis NU!!

    Väntar på att sambon ska komma hem..Han visste inte om han lär vara kvar en natt till eller inte..(han är på sjukhuset)
    Inte så kul att vara själv hemma med 3,5åring nu när det inte är så långt kvar....
  12. 6
    Jag är också här.. Men har ingen ork/lust att skriva så ofta..
    Imorrn är det 1 v till BF.. Vill ha bebis NU!!

    Väntar på att sambon ska komma hem..Han visste inte om han lär vara kvar en natt till eller inte..(han är på sjukhuset)
    Inte så kul att vara själv hemma med 3,5åring nu när det inte är så långt kvar....
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    Klädbiten ja...

    jag kan inte ha ett enda par av mina mammabyxor längre och nya vägrar jag ju gå och köpa NU när det liksom är mindre än 4 veckor kvar (skulle jag mot förmodan gå på övertid, så kan vi väl säga 6 veckor då). Det är en helt ny situation för mig och hemma kan jag svassa omkring i morgonrock, och borta får det bli klänning, k´länning och åter klänning. Har dock bara tre jag kan ha så det blir täta tvättar utav dessa. Dessa kan dock användas även under amningsperioden sedan då det är omlottskärning framtill över bysten. Men suck så tråkigt jag tycker det är med kläder just nu.
  14. 7
    Klädbiten ja... jag kan inte ha ett enda par av mina mammabyxor längre och nya vägrar jag ju gå och köpa NU när det liksom är mindre än 4 veckor kvar (skulle jag mot förmodan gå på övertid, så kan vi väl säga 6 veckor då). Det är en helt ny situation för mig och hemma kan jag svassa omkring i morgonrock, och borta får det bli klänning, k´länning och åter klänning. Har dock bara tre jag kan ha så det blir täta tvättar utav dessa. Dessa kan dock användas även under amningsperioden sedan då det är omlottskärning framtill över bysten. Men suck så tråkigt jag tycker det är med kläder just nu.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Du skulle kommit och fikat med oss ju!
    Kom precis hem från fikan nu, vi blev 6-7 stora magar i alla fall men de flesta var april'are.

    Antar att halva gruppen här fortfarande jobbar sina sista dagar och den andra halvan har åkt in/kommit hem med sina bäbisar.
    Iofs tycker jag också det är svårt att hinna/orka sitta här o skriva o läsa nu, gör bara ont i fingrarna, benen o magen att sitta vid datorn.

    Skönt att du fått saker gjorda idag i alla fall, det är då inte jag! Eller jo, två trevliga fikatimmar blev det ju iaf
  16. 8
    Du skulle kommit och fikat med oss ju!
    Kom precis hem från fikan nu, vi blev 6-7 stora magar i alla fall men de flesta var april'are.

    Antar att halva gruppen här fortfarande jobbar sina sista dagar och den andra halvan har åkt in/kommit hem med sina bäbisar.
    Iofs tycker jag också det är svårt att hinna/orka sitta här o skriva o läsa nu, gör bara ont i fingrarna, benen o magen att sitta vid datorn.

    Skönt att du fått saker gjorda idag i alla fall, det är då inte jag! Eller jo, två trevliga fikatimmar blev det ju iaf
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Jo. de skulle vart roligt...
    men de går noginte.. har svårt att gå å har min molande mensvärk... så vi får se... nån gång så... kanske..

    Hade ni trevligt då ?
  18. 9
    Jo. de skulle vart roligt...
    men de går noginte.. har svårt att gå å har min molande mensvärk... så vi får se... nån gång så... kanske..

    Hade ni trevligt då ?
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    nä man orkar inte skriva längre... inte så mycke, man läser å vill svara, men tyvärr orkar man inte alltid.... känns elakt å bara svara på vissa, men så är de...

    Nä det är inte roligt att vara själv med barn när man är höggravid och trött... ( och allt man nu känner å inte känner.. )

    Men snart är vi väl oss själva igen...
  20. 10
    nä man orkar inte skriva längre... inte så mycke, man läser å vill svara, men tyvärr orkar man inte alltid.... känns elakt å bara svara på vissa, men så är de...

    Nä det är inte roligt att vara själv med barn när man är höggravid och trött... ( och allt man nu känner å inte känner.. )

    Men snart är vi väl oss själva igen...
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Ofy vad jobbigt, hoppas den antingen klingar av snart eller att det faktiskt är på gång nu!

    Jodå, vi hade trevligt eller jag kan ju inte tala för resten egentligen men jag hade väldigt trevligt i alla fall. Men jag lyckades tyvärr skrämma två av aprilmammorna rejält när det kom en lite jobbigare förvärk, men den lugnade ner sig och sen kom det inga fler sånna jobbiga mer utan bara sammandragningar
  22. 11
    Ofy vad jobbigt, hoppas den antingen klingar av snart eller att det faktiskt är på gång nu!

    Jodå, vi hade trevligt eller jag kan ju inte tala för resten egentligen men jag hade väldigt trevligt i alla fall. Men jag lyckades tyvärr skrämma två av aprilmammorna rejält när det kom en lite jobbigare förvärk, men den lugnade ner sig och sen kom det inga fler sånna jobbiga mer utan bara sammandragningar

Liknande trådar

  1. Tomt här?
    By Stellaris in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 08:13
  2. här var tomt,dax att åka
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 15:43
  3. Tomt...
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 09:20
  4. Tomt!
    By kanske nybyggare in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:00
  5. Tomt här!
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar