Barnfotograf i Göteborg,någon?
_06 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Barnfotograf i Göteborg,någon?

    Hej!

    Kan någon rekommendera en bra barnfotograf i Göteborg? Jag har varit hos Ateljé Marie på Vasaplatsen och är 'halvnöjd'. Dom tar ok bilder, men situationen känns stressig det blir inte tillfälle att prata om hur jag har tänkt mig. Nu vill jag ta ettårsbilder och syskonbilder.

    Så, om du har erfarenhet av en bra barnfotograf som tar klassiska bilder och samtidigt har förmågan att skapa något nytt, tipsa mig snälla!
  2. 1
    Barnfotograf i Göteborg,någon? Hej!

    Kan någon rekommendera en bra barnfotograf i Göteborg? Jag har varit hos Ateljé Marie på Vasaplatsen och är 'halvnöjd'. Dom tar ok bilder, men situationen känns stressig det blir inte tillfälle att prata om hur jag har tänkt mig. Nu vill jag ta ettårsbilder och syskonbilder.

    Så, om du har erfarenhet av en bra barnfotograf som tar klassiska bilder och samtidigt har förmågan att skapa något nytt, tipsa mig snälla!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hej!

    Med äldste sonen var jag på 6 mån fotografering hos Axia, hon har sin studio i Tom neråt Åsa trakten. Tyckte hon var _väldigt_ bra, och även de foton som hängde på väggarna var suveräna. Nackdelen var väl att det låg såpass långt bort, samt priset (4 bilder för 965).

    Med yngste sonen var jag på 6 mån fotografering hos Atelje Brudparet på Östar Hamngatan 50A. Bilderna var inte i klass med Axias, men de var klart godkännda, och fördelen var ju både läget och priset (815 kr för 11 bilder och 9 av dem monterade i ett album).

    Båda två har varit erbjudande från fotograferna med två bilder för 265 kr, resten har vi köpt till extra utöver erbjudandet. Båda två var väldigt proffsiga och tog sig tid, känndes inte stressigt på något sätt och var de lyhörda för både mig och barnet ifråga.

    Innan jag bestämde mig för att ta erbjudandet från Atelje Brudparet belv jag tipsad om Atelje Nova (Karl Johansg. 78) av en kollega vars bror fotat sina barn där och var jätte nöjd!

    Hoppas du hitter någon bra!
  4. 2
    Hej! Med äldste sonen var jag på 6 mån fotografering hos Axia, hon har sin studio i Tom neråt Åsa trakten. Tyckte hon var _väldigt_ bra, och även de foton som hängde på väggarna var suveräna. Nackdelen var väl att det låg såpass långt bort, samt priset (4 bilder för 965).

    Med yngste sonen var jag på 6 mån fotografering hos Atelje Brudparet på Östar Hamngatan 50A. Bilderna var inte i klass med Axias, men de var klart godkännda, och fördelen var ju både läget och priset (815 kr för 11 bilder och 9 av dem monterade i ett album).

    Båda två har varit erbjudande från fotograferna med två bilder för 265 kr, resten har vi köpt till extra utöver erbjudandet. Båda två var väldigt proffsiga och tog sig tid, känndes inte stressigt på något sätt och var de lyhörda för både mig och barnet ifråga.

    Innan jag bestämde mig för att ta erbjudandet från Atelje Brudparet belv jag tipsad om Atelje Nova (Karl Johansg. 78) av en kollega vars bror fotat sina barn där och var jätte nöjd!

    Hoppas du hitter någon bra!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Neeeeej! Rekommendera INTE Axia studio. Iallafall kan inte jag göra det och ingen annan som har tagit korten där. Hon är dyr, korten blir halvkassa och framförallt är det en evighetslång leveranstid. Jag fick vänta ett halvår på korten, ringa och tjata samt åka dit och banka på dörren för att få dem tillslut.
    Helkasst enligt mig alltså!
    Kan däremot rekommendera Atelje Nova, för hon har tagit foton på jobbet av barnen och de blev toppen!
  6. 3
    Neeeeej! Rekommendera INTE Axia studio. Iallafall kan inte jag göra det och ingen annan som har tagit korten där. Hon är dyr, korten blir halvkassa och framförallt är det en evighetslång leveranstid. Jag fick vänta ett halvår på korten, ringa och tjata samt åka dit och banka på dörren för att få dem tillslut.
    Helkasst enligt mig alltså!
    Kan däremot rekommendera Atelje Nova, för hon har tagit foton på jobbet av barnen och de blev toppen!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Så olika det kan vara

    Kan hålla med om att Axia var dyr och att det var lite lång leveranstid, men de bilderna vi fick (och även de min syster fick på sin son) var super bra och super proffsiga.
    Vi var ju där hösten -04, när var ni där? Hon kan ju ha changerat.....
  8. 4
    Så olika det kan vara Kan hålla med om att Axia var dyr och att det var lite lång leveranstid, men de bilderna vi fick (och även de min syster fick på sin son) var super bra och super proffsiga.
    Vi var ju där hösten -04, när var ni där? Hon kan ju ha changerat.....
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tack för tipsen, det ...

    ..... är ju en djungel där ute :-)
  10. 5
    Tack för tipsen, det ... ..... är ju en djungel där ute :-)

Liknande trådar

  1. Efterlyser barnfotograf
    By Lena m.3p in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 17:11
  2. En bra och inte så dyr barnfotograf--
    By Kattou in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 19:07
  3. Känd barnfotograf, namn?
    By KarroM in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 10:51
  4. Tips på barnfotograf?
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 12:50
  5. Barnfotograf i sthlm?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 12:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar