Hur få bort fläckar ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Hur få bort fläckar ?

    Jag tvättade min 6-årings skiddress från Po.p som hon fått vattenfärg på. Tvättade enligt rekommendationerna, utochin i 40 grader, men fläckarna gick inte bort.

    Blir så ledsen, nu känns det som hela dressen är förstörd. Stora blåa färgfläckar både på jackan och byxorna

    Har ni några tips ? Finns det nå´t medel man kan spruta på och tvätta igen, eller kan man tvätta om, i varmare vatten ?
  2. 1
    Hur få bort fläckar ? Jag tvättade min 6-årings skiddress från Po.p som hon fått vattenfärg på. Tvättade enligt rekommendationerna, utochin i 40 grader, men fläckarna gick inte bort.

    Blir så ledsen, nu känns det som hela dressen är förstörd. Stora blåa färgfläckar både på jackan och byxorna

    Har ni några tips ? Finns det nå´t medel man kan spruta på och tvätta igen, eller kan man tvätta om, i varmare vatten ?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Testa med Vanish eller annan fläcklösare. Men tvätta varmare skulle jag nog avråda från. Jag hade i första steg tagit Vanish, sprayat på, vikt ihop och låtit det ligga en stund och sen tvättat om, med Vanish i även i tvättmaskinen.
  4. 2
    Testa med Vanish eller annan fläcklösare. Men tvätta varmare skulle jag nog avråda från. Jag hade i första steg tagit Vanish, sprayat på, vikt ihop och låtit det ligga en stund och sen tvättat om, med Vanish i även i tvättmaskinen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Ok, tack

    Jag får prova det. Man vill ju helst tvätta enligt rekommendationerna.

    Hoppas det funkar !
  6. 3
    Ok, tack Jag får prova det. Man vill ju helst tvätta enligt rekommendationerna.

    Hoppas det funkar !

Liknande trådar

  1. Hur ska jag ta bort fläckar på soffan?
    By anders321 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2020-04-07, 14:27
  2. Hur få bort fläckar?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 10:51
  3. Fläckar som inte går bort
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 16:32
  4. Ta bort fläckar PO.P vårjacka?
    By Älsklingsfrö in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 20:05
  5. Hur ska jag få bort fläckar på...
    By Neela_me_2 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar