Medicin
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Medicin

    hej kära ni. nu har jag tagit mina remeron i 2 månader och mår mycket bättre!! MEN jag har gått upp 8 kilo och det blir ett extra i veckan ungefär. Inte kul och inte heller hälsosamt. ska träffa min husläkare i morgon. någon som har några tips om annan medicin? hur ser era erfarenheter kring byta medicin ut....
    Kram.
  2. 1
    Medicin hej kära ni. nu har jag tagit mina remeron i 2 månader och mår mycket bättre!! MEN jag har gått upp 8 kilo och det blir ett extra i veckan ungefär. Inte kul och inte heller hälsosamt. ska träffa min husläkare i morgon. någon som har några tips om annan medicin? hur ser era erfarenheter kring byta medicin ut....
    Kram.
  3. Lizzie_L
    #2

    Hej!

    Jag har ätit Mirtazapin (samma sak) och upplevde just det du upplever + andra riktigt obehagliga biverkningar. Det är lite synd för jag blev mera stabil i humöret av dem Jag har även provat andra mediciner men de har alla gett olika biverkningar så jag har gett upp det där med mediciner och jag mår faktiskt lite bättre än vad jag gjorde innan jag började med olia sorters läkemedel och under tiden jag åt dem.

    Tyvärr så fungerar det inte så att man kan få några bra tips, mediciner verkar så individuellt. Tyvärr är det så att man får prova sig fram... Låt läkaren föreslå vad du ska ta för något.

    Hoppas du hittar något som fungerar för dig.

    *kram*
  4. 2
    Hej! Jag har ätit Mirtazapin (samma sak) och upplevde just det du upplever + andra riktigt obehagliga biverkningar. Det är lite synd för jag blev mera stabil i humöret av dem Jag har även provat andra mediciner men de har alla gett olika biverkningar så jag har gett upp det där med mediciner och jag mår faktiskt lite bättre än vad jag gjorde innan jag började med olia sorters läkemedel och under tiden jag åt dem.

    Tyvärr så fungerar det inte så att man kan få några bra tips, mediciner verkar så individuellt. Tyvärr är det så att man får prova sig fram... Låt läkaren föreslå vad du ska ta för något.

    Hoppas du hittar något som fungerar för dig.

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Det är ju inte medicnen i sig som gör att man går upp. Det är för att man får ökad aptit, man äter mer.

    Jag äter bla Mirtazapin och jag fick ökad hunger direkt.

    Man får tänka sig för (lätt och säga) vad man äter.
    Fick tips (se ovan) av min kurator att Crome tabletter från hälsokosten kan minska suget.
  6. 3
    Det är ju inte medicnen i sig som gör att man går upp. Det är för att man får ökad aptit, man äter mer.

    Jag äter bla Mirtazapin och jag fick ökad hunger direkt.

    Man får tänka sig för (lätt och säga) vad man äter.
    Fick tips (se ovan) av min kurator att Crome tabletter från hälsokosten kan minska suget.

Liknande trådar

  1. Går på medicin nu
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 21:51
  2. Ny medicin
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 22:08
  3. Medicin
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 12:00
  4. ny medicin...
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 15:29
  5. Ang medicin
    By Lilla Jag in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar