Oscar är opererad nu
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Oscar är opererad nu

    jag tycker att det ser ut som meccano som man hittat i barnens leksakslåda. Med skruvar och muttrar som skall dras åt och spännas fyra ggr per dygn i ca två månader.
    Huvudsaken är dock att Oscar mår bra och att han inte blödde så mycket vid operationen.
    Det var ju det läkarna var rädda för, eftersom han äter Waran. Dom sa på op. morgonen att om han blöder mycket så avbryter man och endast kapar lite senor och sedan gisar allt. Beräknad op tid inkl för och efterarbete var 4 timmar, så vi drog ner på stan och fikade och jag passade på att handla kläder, och när vi stod i kassan på Esprit så ringde dom och sa att han var klar och på uppvaket. Redan knappt efter 2,5 timma. Så det var bara att sticka iväg. Jag var helt säker på ett dom inte kunnat göra op som beräknat eftersom det gick så snabbt, men det hade gått bra.
    Vi blev inlagda förra måndagen och kom hem idag. det blev en och en halv vecka, och det pga Waran inställningen och eftersom han behövde Fragmin sprutor innan man fick upp PK:t.
    Finns bilder och blogg på FL alias hankim, kolla gärna.
    Kram Hanna
  2. 1
    Oscar är opererad nu jag tycker att det ser ut som meccano som man hittat i barnens leksakslåda. Med skruvar och muttrar som skall dras åt och spännas fyra ggr per dygn i ca två månader.
    Huvudsaken är dock att Oscar mår bra och att han inte blödde så mycket vid operationen.
    Det var ju det läkarna var rädda för, eftersom han äter Waran. Dom sa på op. morgonen att om han blöder mycket så avbryter man och endast kapar lite senor och sedan gisar allt. Beräknad op tid inkl för och efterarbete var 4 timmar, så vi drog ner på stan och fikade och jag passade på att handla kläder, och när vi stod i kassan på Esprit så ringde dom och sa att han var klar och på uppvaket. Redan knappt efter 2,5 timma. Så det var bara att sticka iväg. Jag var helt säker på ett dom inte kunnat göra op som beräknat eftersom det gick så snabbt, men det hade gått bra.
    Vi blev inlagda förra måndagen och kom hem idag. det blev en och en halv vecka, och det pga Waran inställningen och eftersom han behövde Fragmin sprutor innan man fick upp PK:t.
    Finns bilder och blogg på FL alias hankim, kolla gärna.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Skönt att operationen gick så bra! Verkar Oscar ha ont efter operationen? Vart skulle man gå in för att se bilder?
    Tack för ditt mess, ja, visst är han duktig vår lill-kille *stolt*!
  4. 2
    Skönt att operationen gick så bra! Verkar Oscar ha ont efter operationen? Vart skulle man gå in för att se bilder?
    Tack för ditt mess, ja, visst är han duktig vår lill-kille *stolt*!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Hej
    Ja, verkligen duktig kille.
    Jo, Oscar börjar få ont nu på kvällarna, så sömnen är väl sådär för oss, iallafall varannan natt.
    Jag har en sida på www.familjeliv.se där jag skriver blogg och har satt ut lite bilder på barnen.
    Mitt alias är hankim du kan söka på det under fliken medlemmar.
    Men måste säga att jag trodde nog att detta skulle blir värre, vi har tillochmed hittat byxor som går på över instrumenten, BREDA: Slipper klippa upp alla brallor.
    Skruvandet funkar också, det enda som är riktigt jobbigt är rengöring av pinnarna som går genom huden, då skriker Oscar som en stucken gris. Om det gör ont eller bara är obehagligt, jag vet inte.

    Det var lite om oss just nu
    Kram Hanna
  6. 3
    Hej
    Ja, verkligen duktig kille.
    Jo, Oscar börjar få ont nu på kvällarna, så sömnen är väl sådär för oss, iallafall varannan natt.
    Jag har en sida på www.familjeliv.se där jag skriver blogg och har satt ut lite bilder på barnen.
    Mitt alias är hankim du kan söka på det under fliken medlemmar.
    Men måste säga att jag trodde nog att detta skulle blir värre, vi har tillochmed hittat byxor som går på över instrumenten, BREDA: Slipper klippa upp alla brallor.
    Skruvandet funkar också, det enda som är riktigt jobbigt är rengöring av pinnarna som går genom huden, då skriker Oscar som en stucken gris. Om det gör ont eller bara är obehagligt, jag vet inte.

    Det var lite om oss just nu
    Kram Hanna
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Jag var inne och kollade på bilderna! Lille plutten, det såg inte alls skönt ut!
    Tur att ni hittade brallor som funkar, man får vara lite finurlig och finna nya lösningar när saker och ting inte är som det ska! Tur att Oscar har sitt Gameboy iallafall !
    Säg åt honom att tant Erica tycker att han är jätteduktig! Kram!
  8. 4
    Jag var inne och kollade på bilderna! Lille plutten, det såg inte alls skönt ut!
    Tur att ni hittade brallor som funkar, man får vara lite finurlig och finna nya lösningar när saker och ting inte är som det ska! Tur att Oscar har sitt Gameboy iallafall !
    Säg åt honom att tant Erica tycker att han är jätteduktig! Kram!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Tack, Det skall jag göra :-)

    Kram Hanna
  10. 5
    Tack, Det skall jag göra :-)

    Kram Hanna
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Hej bossemor! är din kille opererad nu, gick allt bra?
  12. 6
    Hej bossemor! är din kille opererad nu, gick allt bra?
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Hejsan Martina!
    Ja, han är opererad och det gick superbra! Vi fick t.o.m åka hem en _hel_ dag tidigare än vad de hade sagt från början! Det har vi _aldrig_ varit med om!
    Vi fick ligga en natt på IVA pga av att de hade varit och petat lite på lungsäcken så han hade lite jobbigt med andningen (runt 70% i saturation utan syrgas) men annars gick det ju bara finfint!
    Han vill inte gärna ligga på rygg om det inte är mjukt underlag men annars verkar Bossemannen ha accepterat ryggstagen riktigt bra !
    Gulligt av dig att fråga ! Kram!
  14. 7
    Hejsan Martina!
    Ja, han är opererad och det gick superbra! Vi fick t.o.m åka hem en _hel_ dag tidigare än vad de hade sagt från början! Det har vi _aldrig_ varit med om!
    Vi fick ligga en natt på IVA pga av att de hade varit och petat lite på lungsäcken så han hade lite jobbigt med andningen (runt 70% i saturation utan syrgas) men annars gick det ju bara finfint!
    Han vill inte gärna ligga på rygg om det inte är mjukt underlag men annars verkar Bossemannen ha accepterat ryggstagen riktigt bra !
    Gulligt av dig att fråga ! Kram!
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Skönt att allt gick bra!!
    kram på dig med och Bosse!
  16. 8
    Skönt att allt gick bra!!
    kram på dig med och Bosse!

Liknande trådar

  1. Ny opererad
    By ulle75 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:25
  2. Ny opererad!
    By Mango_ in forum Vikt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 17:33
  3. Opererad
    By peter56 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 12:02
  4. Opererad.
    By ar72 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 21:34
  5. Opererad.
    By Väntar&Väntar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar