Fina, fina datorn!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Fina, fina datorn!

    Nu har min dator kommit hem igen. Vi har haft en jätteskön dag och ätit god, men mysko middag (Tomato and Garbanzo bean suop with linguini... fast det var inte soppa. Nåväl)
    Tänker nog krypa isäng ganska snart. Maken är jetlaggad, det är ingenting på tv och sängen är sköööööön! Fast jag skymtade den länge bortavarande Jox, så jag måste ju läsa ikapp först!
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    Fina, fina datorn! Nu har min dator kommit hem igen. Vi har haft en jätteskön dag och ätit god, men mysko middag (Tomato and Garbanzo bean suop with linguini... fast det var inte soppa. Nåväl)
    Tänker nog krypa isäng ganska snart. Maken är jetlaggad, det är ingenting på tv och sängen är sköööööön! Fast jag skymtade den länge bortavarande Jox, så jag måste ju läsa ikapp först!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Skönt att den inte försvann in i apples svarta hål, hur lyckades du med det konststycket?!? :-)
    Har just sett Melodifestivalen, nu ska jag lägga mig, imorgon röjer vi mammas hus...
    Sov gott!
  4. 2
    Skönt att den inte försvann in i apples svarta hål, hur lyckades du med det konststycket?!? :-)
    Har just sett Melodifestivalen, nu ska jag lägga mig, imorgon röjer vi mammas hus...
    Sov gott!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Trevligt att fâ tillbaka saknad dator (med prickar och ringar över a och o).

    Har ni haft bra väder ocksâ? Här har det varit underbart vârväder och det gör ju ganska mycket för humöret. Har varit mutter courage (dvs tillfälligt ensamstâende mor) hela dagen med tvâ barn, men det har varit OK. Belönar just nu mig själv med ett andra glas moulis och kommer säkert hälla upp ett tredje innan kvällen är slut.
  6. 3
    Trevligt att fâ tillbaka saknad dator (med prickar och ringar över a och o).

    Har ni haft bra väder ocksâ? Här har det varit underbart vârväder och det gör ju ganska mycket för humöret. Har varit mutter courage (dvs tillfälligt ensamstâende mor) hela dagen med tvâ barn, men det har varit OK. Belönar just nu mig själv med ett andra glas moulis och kommer säkert hälla upp ett tredje innan kvällen är slut.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Hur länga ska din kaka stå i ugnen? kokostårtan alltså. Skrev av receptet på Lox blogg men det står ingen tid.

    Kram!
  8. 4
    Hur länga ska din kaka stå i ugnen? kokostårtan alltså. Skrev av receptet på Lox blogg men det står ingen tid.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Hurraa! Vad bra - måtte den nu sköta sig ordentligt! Här är det rena sommaren - härligt!
  10. 5
    Hurraa! Vad bra - måtte den nu sköta sig ordentligt! Här är det rena sommaren - härligt!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    ProCare... tyckte att det var värt det. Litet fortbildning skadar aldri och det äe omöjligt att få tid hos ett "genius" utan att vara medlem. Så blev det priority på reparationen också.
    Hoppas röjandet går bra! Tungt... Kram o sov gott.
  12. 6
    ProCare... tyckte att det var värt det. Litet fortbildning skadar aldri och det äe omöjligt att få tid hos ett "genius" utan att vara medlem. Så blev det priority på reparationen också.
    Hoppas röjandet går bra! Tungt... Kram o sov gott.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Det blev ett glas vin här också, till den mysko pastarätten. Det var ljuvligt, så promenaden till och från baletten var mysig. Det var 5 minuter som var litet röriga, då lillungen skrek för att det var varmt och hon var hungrig, Plinsen skrek för att pojken vars boll han snott, ville ha tillbaka den, V grät för att hon kört omkull på skotern och K ropade "mamma titta på meeeeej när jag cyklar här!!!!". Men annars var det lugn
  14. 7
    Det blev ett glas vin här också, till den mysko pastarätten. Det var ljuvligt, så promenaden till och från baletten var mysig. Det var 5 minuter som var litet röriga, då lillungen skrek för att det var varmt och hon var hungrig, Plinsen skrek för att pojken vars boll han snott, ville ha tillbaka den, V grät för att hon kört omkull på skotern och K ropade "mamma titta på meeeeej när jag cyklar här!!!!". Men annars var det lugn
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Som en vanliga sockerkaka - vad brukar det vara? 30 minuter, 225 grader eller got sådant. Kolla basic sockerkaka och kör på det.
  16. 8
    Som en vanliga sockerkaka - vad brukar det vara? 30 minuter, 225 grader eller got sådant. Kolla basic sockerkaka och kör på det.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Vinkar, hej, hej. Har skummat ca 35 sidor. Men knappt en skymt av dig. Skönt att din dator har kommit hem igen.
  18. 9
    Vinkar, hej, hej. Har skummat ca 35 sidor. Men knappt en skymt av dig. Skönt att din dator har kommit hem igen.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Läste det tidigare. Kanske inte så dumt att skippa snön idag? Jag ska, som tidigare nämnt, faktiskt ta och lära mig hur datorn fungerar ordentligt, tänkte jag. Verkar på tiden. Var rätt haj på alla finesser när jag jobbade, men det är ju ett tag sedan och samtidigt har datornena blivit bättre. Hur mår barnen?
  20. 10
    Läste det tidigare. Kanske inte så dumt att skippa snön idag? Jag ska, som tidigare nämnt, faktiskt ta och lära mig hur datorn fungerar ordentligt, tänkte jag. Verkar på tiden. Var rätt haj på alla finesser när jag jobbade, men det är ju ett tag sedan och samtidigt har datornena blivit bättre. Hur mår barnen?
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11
    Nej, jag har varit borta... men nu är jag här igen! Telefon imorgon?
  22. 11
    Nej, jag har varit borta... men nu är jag här igen! Telefon imorgon?
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Bra - aldrig fel med lite geek-kunskaper! A mår ok- tror värsta framtandssmärtan är över - den andra framtanden är igenom. J snorar men är i övrigt ok. Så en bra dag!

    You've got mail!
  24. 12
    Bra - aldrig fel med lite geek-kunskaper! A mår ok- tror värsta framtandssmärtan är över - den andra framtanden är igenom. J snorar men är i övrigt ok. Så en bra dag!

    You've got mail!
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Aha, BALETTEN!!! Ska erkänna att jag undrade vad "aletten" som du skulle ta med 4 barn till imorse var för nâgot, men tyckte att jag var för ny och grön för att frâga, ha ha....

    Är stum av beundran att du lyckas promenara nâgonstans överhuvudtaget med sâ mânga barn, jag har bara hälften sâ mânga och det kan kännas fullt tillräckligt....
  26. 13
    Aha, BALETTEN!!! Ska erkänna att jag undrade vad "aletten" som du skulle ta med 4 barn till imorse var för nâgot, men tyckte att jag var för ny och grön för att frâga, ha ha....

    Är stum av beundran att du lyckas promenara nâgonstans överhuvudtaget med sâ mânga barn, jag har bara hälften sâ mânga och det kan kännas fullt tillräckligt....
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Gärna. Om jag inte är här ringer jag absolut efter skollämning på måndag.
  28. 14
    Gärna. Om jag inte är här ringer jag absolut efter skollämning på måndag.
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Dubbelvagn och lyduiga flickor, så går det som en dans! ;D
    Ibland är min stavning riktigt usel, eftersom jag är för lat för att läsa innan jag skickar. Och sitter jag med enhandsvals, pga amning... ja å får ni gissa!
  30. 15
    Dubbelvagn och lyduiga flickor, så går det som en dans! ;D
    Ibland är min stavning riktigt usel, eftersom jag är för lat för att läsa innan jag skickar. Och sitter jag med enhandsvals, pga amning... ja å får ni gissa!
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Rusar till brevlådan!
  32. 16
    Rusar till brevlådan!
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17
    Det var inte menat som kritik! :-) Nu inser jag naturligtvis att det var otroligt pantat av mig att inte räkna ut det frân början...

    Lydiga flickor lâter inte helt fel - hur fâr man det?
  34. 17
    Det var inte menat som kritik! :-) Nu inser jag naturligtvis att det var otroligt pantat av mig att inte räkna ut det frân början...

    Lydiga flickor lâter inte helt fel - hur fâr man det?
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18
    Tog det inte alls så (är inte så himla diplomatisk jämnt och "blunt" är väl det ord som de flesta här har som första intryck)... måtte glömt en smiley. Lydiga flickor får man på lotteri! ;D
  36. 18
    Tog det inte alls så (är inte så himla diplomatisk jämnt och "blunt" är väl det ord som de flesta här har som första intryck)... måtte glömt en smiley. Lydiga flickor får man på lotteri! ;D
  37. Medlem sedan
    May 2000
    #19
    Tack. Hm... Sinnessjukt!
  38. 19
    Tack. Hm... Sinnessjukt!
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20
    Har en kompisfika direkt efter lämning, men finns nog vidd 11 min tid. På måndag, alltså.
  40. 20
    Har en kompisfika direkt efter lämning, men finns nog vidd 11 min tid. På måndag, alltså.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min fina fina dotter
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:57
  2. Fina, fina Håkan Hellström...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:32
  3. fina och mindre fina arbeten
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 17:00
  4. Fina, fina vänner...
    By helelen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 10:33
  5. Vilka fina bilder på fina barn...
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 15:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar