Larm
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Larm

    Ni som har/haft apnélarm måste jag bara fråga hur ni tänker om att sluta med larmet. Jag tror att det börjar bli dags för oss nu, men det innebär ju att för första gången i vårt liv inte ha någon typ av övervak på E. Behöver jag nämna att det känns liiite läskigt Vi får låna larmet ca en månad till men idag tog alla tejpar slut och jag undrar om det är dags att ta steget... Hur tusan ska man kunna sova???? Hur länge ska ni som har larm behålla det? E är nu 11 månader, ca 7 månader korrigerat så vi har väl larmet kvar mest för vår egen skull...
    ~~~Katarina med Emma & *Elin* & Emelie ~~~

    "En helt ny karriär..."
  2. 1
    Larm Ni som har/haft apnélarm måste jag bara fråga hur ni tänker om att sluta med larmet. Jag tror att det börjar bli dags för oss nu, men det innebär ju att för första gången i vårt liv inte ha någon typ av övervak på E. Behöver jag nämna att det känns liiite läskigt Vi får låna larmet ca en månad till men idag tog alla tejpar slut och jag undrar om det är dags att ta steget... Hur tusan ska man kunna sova???? Hur länge ska ni som har larm behålla det? E är nu 11 månader, ca 7 månader korrigerat så vi har väl larmet kvar mest för vår egen skull...
  3. Medlem sedan
    Mar 1999
    #2
    Vi lånar larm från sjukhuset som ska lämnas tillbaka när Joel är 6mån. Jag har slutat använda larmet på dagarna nu utan har det bara på honom på natten (han är snart 5 mån).
    Det känns lite läskigt att inte ha larm på natten och ännu är jag inte mogen att ta bort det. Vetintehur länge jagskulle vilja ha larm på honom men hoppas det kommer kännas ok att ha honom olarmad i april.
  4. 2
    Vi lånar larm från sjukhuset som ska lämnas tillbaka när Joel är 6mån. Jag har slutat använda larmet på dagarna nu utan har det bara på honom på natten (han är snart 5 mån).
    Det känns lite läskigt att inte ha larm på natten och ännu är jag inte mogen att ta bort det. Vetintehur länge jagskulle vilja ha larm på honom men hoppas det kommer kännas ok att ha honom olarmad i april.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Egentligen så känns det ok nu att ta bort det och vi har ju inte haft så stora bekymmer med andningsuppehåll, men det är svårt att ta det där steget att lämna tryggheten... ja ja det är väl lika bra att vänja sej, vi lånar oxå från sjukhuset och misstänker att de snart börjar vilja ha tillbaka sitt larm till de som behöver det bättre.
  6. 3
    Egentligen så känns det ok nu att ta bort det och vi har ju inte haft så stora bekymmer med andningsuppehåll, men det är svårt att ta det där steget att lämna tryggheten... ja ja det är väl lika bra att vänja sej, vi lånar oxå från sjukhuset och misstänker att de snart börjar vilja ha tillbaka sitt larm till de som behöver det bättre.
  7. Medlem sedan
    Mar 1999
    #4
    Joel har aldrig haft några problem med andningen utan vifick låna det för att vi förlorat barn i psd. Ja det är nog bäst att lämnatillbaka det i tid så de som verkligen behöver det får del av det. Hoppas det går bra för er.
  8. 4
    Joel har aldrig haft några problem med andningen utan vifick låna det för att vi förlorat barn i psd. Ja det är nog bäst att lämnatillbaka det i tid så de som verkligen behöver det får del av det. Hoppas det går bra för er.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Vi lånar också larmet från sjukhuset och tanken är väl att vi ska lämna tillbaka det snart men vi kommer nog be om att ha kvar det längre. Jag känner att jag inte alls är mogen att ta bort det än och Ellies läkare sa att det nog skulle gå bra att ha det lite längre.

    Jag gruvar mig redan för första natten utan det, jag är så mycket lugnare tack vare larmet.
    Kramar!
  10. 5
    Vi lånar också larmet från sjukhuset och tanken är väl att vi ska lämna tillbaka det snart men vi kommer nog be om att ha kvar det längre. Jag känner att jag inte alls är mogen att ta bort det än och Ellies läkare sa att det nog skulle gå bra att ha det lite längre.

    Jag gruvar mig redan för första natten utan det, jag är så mycket lugnare tack vare larmet.
    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Inatt var första natten vi var utan det! Som tur var(!?) sov E ganska oroligt och vände sej och suckade mycket så man hörde henne en hel del. Det var skönt! Sedan hade sambon tagit henne i vår säng och då känns det ju oxå lite tryggare Vet inte heller om jg är riktigt mogen än men det är väl lika bra att börja vänja sej utan. Kram/Katarina
  12. 6
    Inatt var första natten vi var utan det! Som tur var(!?) sov E ganska oroligt och vände sej och suckade mycket så man hörde henne en hel del. Det var skönt! Sedan hade sambon tagit henne i vår säng och då känns det ju oxå lite tryggare Vet inte heller om jg är riktigt mogen än men det är väl lika bra att börja vänja sej utan. Kram/Katarina

Liknande trådar

  1. Larm
    By 1974 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 22:01
  2. Larm vad har ni?
    By Såffe in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:45
  3. Larm
    By madick in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 09:20
  4. Larm
    By systerm in forum Änglabarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 14:19
  5. Larm
    By sussie72 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar