Sälja eller inte sälja?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Sälja eller inte sälja?

    Under graviditeten var jag helt säker på att det var min sista graviditet och att jag sedan skulle vara nöjd med de antal barn jag har. Maken är ju 8 år äldre än mig och så har han ju ett barn mer än mig, alltså 4 st. jag förstår ju egentligen att han inte vill ha fler barn. 4 barn är ju redan rätt många!
    Men nu känns det så otroligt sorgligt och ledsamt att jag verkligen ska vara klar. Helt klar, och förbrukad på nåt sätt..Och jag skulle kunna tänka mig ett barn till om ett par år. Men till 99,9 % så kommer det inte att bli så.

    Jag har tänkt att jag ska sälja de flesta bebiskläder och alla barnsaker i takt med att Charlie växer ur dem. Men nu känns det så sorgligt och definitivt på nåt sätt. Så jag vet inte vad som är bäst, sälja allt, eller inte sälja och då ha drömmen om ett barn till kvar?
    Eller ska jag ha kläderna och sakerna kvar några år utifall att, och sen sälja? Hur skulle ni ha gjort?
    Jag vet att det inte hänger på kläderna egentligen men ändå känns det som ett stort beslut på nåt sätt..
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  2. 1
    Sälja eller inte sälja? Under graviditeten var jag helt säker på att det var min sista graviditet och att jag sedan skulle vara nöjd med de antal barn jag har. Maken är ju 8 år äldre än mig och så har han ju ett barn mer än mig, alltså 4 st. jag förstår ju egentligen att han inte vill ha fler barn. 4 barn är ju redan rätt många!
    Men nu känns det så otroligt sorgligt och ledsamt att jag verkligen ska vara klar. Helt klar, och förbrukad på nåt sätt..Och jag skulle kunna tänka mig ett barn till om ett par år. Men till 99,9 % så kommer det inte att bli så.

    Jag har tänkt att jag ska sälja de flesta bebiskläder och alla barnsaker i takt med att Charlie växer ur dem. Men nu känns det så sorgligt och definitivt på nåt sätt. Så jag vet inte vad som är bäst, sälja allt, eller inte sälja och då ha drömmen om ett barn till kvar?
    Eller ska jag ha kläderna och sakerna kvar några år utifall att, och sen sälja? Hur skulle ni ha gjort?
    Jag vet att det inte hänger på kläderna egentligen men ändå känns det som ett stort beslut på nåt sätt..
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Mitt råd är: Sälj! Så kan du alltid köpa NYTT sen

    Det är ju så kul att handla massa nytt så är det så att ni får till ett barn sen om några år så tror jag nog att du vill handla nytt och är det 99.9% chans att ni Inte skaffar mer barn så Sälj det nu!

    Kramar och förstår precis hur du känner!
  4. 2
    Mitt råd är: Sälj! Så kan du alltid köpa NYTT sen

    Det är ju så kul att handla massa nytt så är det så att ni får till ett barn sen om några år så tror jag nog att du vill handla nytt och är det 99.9% chans att ni Inte skaffar mer barn så Sälj det nu!

    Kramar och förstår precis hur du känner!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Ta lite i taget om det känns svårt. Så gjorde jag efter tredje barnet då vi trodde oss vara nöjda.

    Jag gav bort massor, även sånt som sved lite, men jag hade vagn och en del speciella kläder kvar. Barnstolen t ex har använts av gäster med småbarn.

    Man kan ju också låna ut på obestämd tid.
    Småningom kanske det känns skönt att bli av med alltihop.
  6. 3
    Ta lite i taget om det känns svårt. Så gjorde jag efter tredje barnet då vi trodde oss vara nöjda.

    Jag gav bort massor, även sånt som sved lite, men jag hade vagn och en del speciella kläder kvar. Barnstolen t ex har använts av gäster med småbarn.

    Man kan ju också låna ut på obestämd tid.
    Småningom kanske det känns skönt att bli av med alltihop.

Liknande trådar

  1. sälja i set eller var för sig?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 07:19
  2. Sälja eller inte?
    By peter56 in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 17:51
  3. Sälja eller inte?
    By Behöver lite råd... in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 22:50
  4. Sälja vagn eller inte?
    By Anonym pga frågan in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:39
  5. Sälja eller ej???
    By Prisfråga in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar