Nu har vi flyttat
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Nu har vi flyttat

    (temporärt) till svärföräldrarna, de flög till USA imorse och blir borta i 2½ vecka och vi har ägnat hela helgen till att tömma och riva toaletten därhemma. Imorgon kommer jobbarna som ska fixa därhemma. Känns både lyxigt och jobbigt att bo hos svärisarna. Visst de har massa leksaker, spjälsäng, barnstolar, vällingflaskor med mera men också en jätterolig trappa, låga bokhyllor med prydnadssaker och mycket mer ömtåliga möbler än vad vi har.

    Lär få jaga 1½-åringen under varje vaken timme. Redan efter att vi hade varit här i två timmar ville maken hellre åka hem, han orkade inte springa mer. Tror dock att det blir bättre efter några dagar, jag menar vad har vi för alternativ, vi har ju ingen toa hemma, bara att bita ihop och räkna dagarna.

    Själv har jag hjälpt till betydligt mer än vad som var tänkt från början med rivningsarbetet, men klarade inte av att bara titta på. Men mår ändå hyfsat ok, i alla fall i förhållande till vad jag har gjort.

    Det är nu under den här 2½ veckan som vi har lite barnvaktskris, så hur gärna jag än vill ha ut bebisen så får den nog ändå gärna vänta tills svärisarna kommer hem igen.

    Kram
    Monica
  2. 1
    Nu har vi flyttat (temporärt) till svärföräldrarna, de flög till USA imorse och blir borta i 2½ vecka och vi har ägnat hela helgen till att tömma och riva toaletten därhemma. Imorgon kommer jobbarna som ska fixa därhemma. Känns både lyxigt och jobbigt att bo hos svärisarna. Visst de har massa leksaker, spjälsäng, barnstolar, vällingflaskor med mera men också en jätterolig trappa, låga bokhyllor med prydnadssaker och mycket mer ömtåliga möbler än vad vi har.

    Lär få jaga 1½-åringen under varje vaken timme. Redan efter att vi hade varit här i två timmar ville maken hellre åka hem, han orkade inte springa mer. Tror dock att det blir bättre efter några dagar, jag menar vad har vi för alternativ, vi har ju ingen toa hemma, bara att bita ihop och räkna dagarna.

    Själv har jag hjälpt till betydligt mer än vad som var tänkt från början med rivningsarbetet, men klarade inte av att bara titta på. Men mår ändå hyfsat ok, i alla fall i förhållande till vad jag har gjort.

    Det är nu under den här 2½ veckan som vi har lite barnvaktskris, så hur gärna jag än vill ha ut bebisen så får den nog ändå gärna vänta tills svärisarna kommer hem igen.

    Kram
    Monica
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Oj, modigt med badrumsrenovering så här i förlossningstider... Hoppas hantverkarna är punktliga för en gångs skull...
  4. 2
    Oj, modigt med badrumsrenovering så här i förlossningstider... Hoppas hantverkarna är punktliga för en gångs skull...

Liknande trådar

  1. Flyttat
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 20:12
  2. Flyttat BF?
    By eelina in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 11:31
  3. Flyttat!
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:04
  4. Vi har flyttat!!
    By Dina_KL in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar