Ryggont!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Ryggont!

    Jag har så ont i ryggen! Det molar och skär längst ned i korsryggen. lite som ischias. Ligga på rygg är helt uteslutet, och jag kan inte vara igång en hel dag, då gör det så ont att jag gnisslar tänder. Är det foglossning, måntro? Jag är ju bara i vecka 16. Hade lite besvär förra gången, men inget allvarligt.

    Tycker ni att jag ska kontakta bm för att få tid hos sjukgymnast? Finns det övningar som hjälper, eller är det bara att gilla läget - någon som har erfarenheter sen tidigare graviditeter?
  2. 1
    Ryggont! Jag har så ont i ryggen! Det molar och skär längst ned i korsryggen. lite som ischias. Ligga på rygg är helt uteslutet, och jag kan inte vara igång en hel dag, då gör det så ont att jag gnisslar tänder. Är det foglossning, måntro? Jag är ju bara i vecka 16. Hade lite besvär förra gången, men inget allvarligt.

    Tycker ni att jag ska kontakta bm för att få tid hos sjukgymnast? Finns det övningar som hjälper, eller är det bara att gilla läget - någon som har erfarenheter sen tidigare graviditeter?
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    jag har oxå fått ont i ryggen, speciellt när jag ska resa mig upp. Jag ska på mammagympa som börjar på torsdag så jag hoppas på att få lite tips där!
  4. 2
    jag har oxå fått ont i ryggen, speciellt när jag ska resa mig upp. Jag ska på mammagympa som börjar på torsdag så jag hoppas på att få lite tips där!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Jag också!

    Jag har också ont i nedre delen av ryggen. En skarp smärta nedanför svanken. Är i vecka 15. Kan varken bära matkassar eller skotta snö etc :-/. Kanske beror på att bäckenet börjar ändra sig?
  6. 3
    Jag också! Jag har också ont i nedre delen av ryggen. En skarp smärta nedanför svanken. Är i vecka 15. Kan varken bära matkassar eller skotta snö etc :-/. Kanske beror på att bäckenet börjar ändra sig?

Liknande trådar

  1. Ryggont
    By snusmumrika in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 15:12
  2. Ryggont
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 14:24
  3. Ryggont!
    By Ronya med 3 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 18:50
  4. Ryggont
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 11:40
  5. Ryggont...
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar