Nån som ätit Prednisolon?
Ordet är fritt
  1. m00n
    #1

    Nån som ätit Prednisolon?

    Ska få en kort "dunderkur" för att se om muskleinflammationerna i kroppen minskar. Nu undrar jag: Hur snabbt kan man märka skillnad? Nån som vet?

    Ska fråga på diagnossnacket med...
  2. 1
    Nån som ätit Prednisolon? Ska få en kort "dunderkur" för att se om muskleinflammationerna i kroppen minskar. Nu undrar jag: Hur snabbt kan man märka skillnad? Nån som vet?

    Ska fråga på diagnossnacket med...
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Det brukar verka

    rätt snabbt. Men räkna med biverkningar i form av ökad törst och kissnödighet bla.
    Anja m. Mira och Ruben
  4. 2
    Det brukar verka rätt snabbt. Men räkna med biverkningar i form av ökad törst och kissnödighet bla.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Jag äter det varje dag. Livet ut. Alltid.
    Tycker inte jag ser någon skillnad ö h t. Jo, att jag är som en tunna - samlar vätska.
    Så något egentligt svar har jag inte.
  6. 3
    Jag äter det varje dag. Livet ut. Alltid.
    Tycker inte jag ser någon skillnad ö h t. Jo, att jag är som en tunna - samlar vätska.
    Så något egentligt svar har jag inte.
  7. m00n
    #4
    Men är det så att man ökar och minskar dosen ibland? Vad händer om du blivit försämrad och man ökar på med nån tablett? Resultat på nån dag?

    Jag vill kunna jobba!
  8. 4
    Men är det så att man ökar och minskar dosen ibland? Vad händer om du blivit försämrad och man ökar på med nån tablett? Resultat på nån dag?

    Jag vill kunna jobba!
  9. m00n
    #5
    Jo det har jag tagit med i beräkningen. OCh att sömnen kan påverkas.
    Hoppas det funkar och snabbt bara...
  10. 5
    Jo det har jag tagit med i beräkningen. OCh att sömnen kan påverkas.
    Hoppas det funkar och snabbt bara...
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    Jag åt Betapred som man blandade i vatten ett tag när det var som värst och då började man på en hög dos som man sänkte...har jag för mig?
    Jag tror du ska se skillnad på 3-5 dagar i a f. Att det blir bättre.
    Vilken styrka fick du och hur många tabl. om dagen?
  12. 6
    Jag åt Betapred som man blandade i vatten ett tag när det var som värst och då började man på en hög dos som man sänkte...har jag för mig?
    Jag tror du ska se skillnad på 3-5 dagar i a f. Att det blir bättre.
    Vilken styrka fick du och hur många tabl. om dagen?
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    Har ingen erfarenhet hur snabbt det verkar på människa men jag har vid tillfälle behandlat hund med det och det har gått snabbt (inom ett dygn, tom ett par timmar).
    Veterinären svarar.....
  14. 7
    Har ingen erfarenhet hur snabbt det verkar på människa men jag har vid tillfälle behandlat hund med det och det har gått snabbt (inom ett dygn, tom ett par timmar).
    Veterinären svarar.....
  15. m00n
    #8
    20 mg om dagen ska jag ta, gissar att det är 2 st på 10 mg. Jag vill bli bra eller åtminstone bättre på två... Jaja, jag får kanske nöja mig med 3-5 dagar då...
  16. 8
    20 mg om dagen ska jag ta, gissar att det är 2 st på 10 mg. Jag vill bli bra eller åtminstone bättre på två... Jaja, jag får kanske nöja mig med 3-5 dagar då...
  17. m00n
    #9
    Jag är ju ett litet odjur emellanåt, så då funkar det säkert snabbt på mig med
  18. 9
    Jag är ju ett litet odjur emellanåt, så då funkar det säkert snabbt på mig med

Liknande trådar

  1. Prednisolon-städat har jag gjort nu!
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 13:24
  2. Vet ni vad jag ätit?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 23:17
  3. Nån som ätit/äter Prednisolon?
    By m00n in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 00:05
  4. Jag som ätit så bra!!!!
    By Helena 19,4 kilo kvar in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 06:49
  5. Nu har jag ätit
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 07:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar