Reser ni i sommar?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Reser ni i sommar?

    Hej!

    Är lite nyfiken på om ni ännu har bokat eller bestämt någon resa i sommar?

    Här har vi det senaste halvåret hunnit med en weekend i Nice, en vecka på Kap Verde-öarna och jag har i slutet av april en weekend till London bokad...men _ändå_ kan jag inte låta bli att fundera över var nästa resa ska gå!

    Vi får väl se...det är ju inte helt fel med sommarlov på landstället om bara vädergudarna är med oss som förra sommaren!

    Men det är kul att reseplanera och jag är lite nyfiken...så berätta nu!

    /Knorrhonan
  2. 1
    Reser ni i sommar? Hej!

    Är lite nyfiken på om ni ännu har bokat eller bestämt någon resa i sommar?

    Här har vi det senaste halvåret hunnit med en weekend i Nice, en vecka på Kap Verde-öarna och jag har i slutet av april en weekend till London bokad...men _ändå_ kan jag inte låta bli att fundera över var nästa resa ska gå!

    Vi får väl se...det är ju inte helt fel med sommarlov på landstället om bara vädergudarna är med oss som förra sommaren!

    Men det är kul att reseplanera och jag är lite nyfiken...så berätta nu!

    /Knorrhonan
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Big Island (Hawaii). Förra året var vi på Kauai (en av de andra Hawaiiöarna) och det gav verkligen mersmak! Det var en perfekt semester!
  4. 2
    Big Island (Hawaii). Förra året var vi på Kauai (en av de andra Hawaiiöarna) och det gav verkligen mersmak! Det var en perfekt semester!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Nix, vi reser aldrig utomlands på sommaren. Trivs så bra här i Sverige då.
  6. 3
    Nix, vi reser aldrig utomlands på sommaren. Trivs så bra här i Sverige då.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Sverige om somrarna!

    Vi brukar var 3-4 veckor på västkusten på sommaren! Utomlands åker jag helst inte på sommaren!

    Däremot ska jag till London ons- söndag med min bästa vän en helg i April, och hela familjen drygt 2 veckor i September.
    Och i planerna är jag ännu längre fram, det går bara inte låta bli! *S*
    /Pillan
  8. 4
    Sverige om somrarna! Vi brukar var 3-4 veckor på västkusten på sommaren! Utomlands åker jag helst inte på sommaren!

    Däremot ska jag till London ons- söndag med min bästa vän en helg i April, och hela familjen drygt 2 veckor i September.
    Och i planerna är jag ännu längre fram, det går bara inte låta bli! *S*
    /Pillan
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Förra sommaren ö-luffade vi i Grekland i 3 v & känner att denna sommar blir det nåt kortare... Sambon & jag ska UTAN barn till Minneapolis (shopping at MOA) och till New York - ska bli skönt Barnen får istället åka på husvagnssemester i Sverige med farmor & farfar...
  10. 5
    Förra sommaren ö-luffade vi i Grekland i 3 v & känner att denna sommar blir det nåt kortare... Sambon & jag ska UTAN barn till Minneapolis (shopping at MOA) och till New York - ska bli skönt Barnen får istället åka på husvagnssemester i Sverige med farmor & farfar...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Vi ska iallafall till Gotland en vecka för vi ska på bröllop där.

    Annars ska vi mest vara hemma, åker väl till mina föräldrar i Dalarna och makens föräldrar i Gästrikland eventuellt en sväng till Danmark men inget bestämt ännu.

    Känner inget sug efter att resa till varmare land på sommaren, utan det är på vintern när det är mörkt och kallt som jag längtar till varmare breddgrader.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  12. 6
    Vi ska iallafall till Gotland en vecka för vi ska på bröllop där.

    Annars ska vi mest vara hemma, åker väl till mina föräldrar i Dalarna och makens föräldrar i Gästrikland eventuellt en sväng till Danmark men inget bestämt ännu.

    Känner inget sug efter att resa till varmare land på sommaren, utan det är på vintern när det är mörkt och kallt som jag längtar till varmare breddgrader.
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Vi hade tänkt bila till Maine och så åker jag o barnen till Sverige 4 veckor senare i sommar.
  14. 7
    Vi hade tänkt bila till Maine och så åker jag o barnen till Sverige 4 veckor senare i sommar.
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8
    Båtluffar i Grekland i år igen - på barnens begäran. Barnen (3,5 resp. 5,5 år) fick välja mellan Sunwing Rhodos/Mallorca eller att båtluffa i Grekland. Inget tvivel om vad de ville. Varken Lollo och Bernie eller minidisco kunde locka dem till att bo på Sunwing igen.
  16. 8
    Båtluffar i Grekland i år igen - på barnens begäran. Barnen (3,5 resp. 5,5 år) fick välja mellan Sunwing Rhodos/Mallorca eller att båtluffa i Grekland. Inget tvivel om vad de ville. Varken Lollo och Bernie eller minidisco kunde locka dem till att bo på Sunwing igen.
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Vi är ett flertal familjer från byn som ska till Strömstad på västkusten i sommar. Kommer att krylla med skånska ungar där!
    För övrigt blir det sommarstugan i Danmark.
  18. 9
    Vi är ett flertal familjer från byn som ska till Strömstad på västkusten i sommar. Kommer att krylla med skånska ungar där!
    För övrigt blir det sommarstugan i Danmark.
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Stugvecka i Danmark plus Legoland är bokat sen länge.
  20. 10
    Stugvecka i Danmark plus Legoland är bokat sen länge.
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Till min hemstad i Sverige aker jag :-) Milano ar INTE roligt pa sommaren.
  22. 11
    Till min hemstad i Sverige aker jag :-) Milano ar INTE roligt pa sommaren.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    Tänkte tâgluffa

    med det nya Interrailkortet, med sonen som dâ är 7 âr. Vi âker frân Malaga till Sverige, med 5-6 stopp, är i Sverige ca 1 mânad och flyger hem.
    En annorlunda bild av Andalusien: www.nyttundersolen.blogspot.com
  24. 12
    Tänkte tâgluffa med det nya Interrailkortet, med sonen som dâ är 7 âr. Vi âker frân Malaga till Sverige, med 5-6 stopp, är i Sverige ca 1 mânad och flyger hem.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Nej ingenstans!

    Vi håller fortfarande på att vänja in oss som flerbarnsfamilj, känns det som. Vi ska nog luffa runt mellan olika landställen. Jag försöker dra ut på föräldraledigheten också och då är det ju inte spendararläge.

    Mannen fyller 40 i augusti, kanske vill han en sväng till Danmark. Det bestämmer vi i sista minuten!
  26. 13
    Nej ingenstans! Vi håller fortfarande på att vänja in oss som flerbarnsfamilj, känns det som. Vi ska nog luffa runt mellan olika landställen. Jag försöker dra ut på föräldraledigheten också och då är det ju inte spendararläge.

    Mannen fyller 40 i augusti, kanske vill han en sväng till Danmark. Det bestämmer vi i sista minuten!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Nej, vi väntar på lillebror/lillasyster som ska komma i slutet av juni. Så vi får väl hålla oss hemma. Men jag är väldigt sugen på att resa, som vanligt. Vi får väl se hur bebisen är, om det är en som vill åka bil och som funkar bra att ha med sig. Då gör vi väl nån lite kortare tripp i Sverige i alla fall. Åtminstone nån endagarsutflykt... Ja, det går ju inte att planera än. Men nästa sommar , då...:-)
  28. 14
    Nej, vi väntar på lillebror/lillasyster som ska komma i slutet av juni. Så vi får väl hålla oss hemma. Men jag är väldigt sugen på att resa, som vanligt. Vi får väl se hur bebisen är, om det är en som vill åka bil och som funkar bra att ha med sig. Då gör vi väl nån lite kortare tripp i Sverige i alla fall. Åtminstone nån endagarsutflykt... Ja, det går ju inte att planera än. Men nästa sommar , då...:-)
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15
    Jepp!!
    Mallis fjorton dar imitten av juni, kommer hem till början av juli och då borde väl den svenska sommaren ha kommit igång på allvar (hoppas jag).
  30. 15
    Jepp!!
    Mallis fjorton dar imitten av juni, kommer hem till början av juli och då borde väl den svenska sommaren ha kommit igång på allvar (hoppas jag).
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Japp, Thailand åker vi till i ca två veckor i juni, sen styr vi kosan mot Sverige igen, kommer hem i mitten på juli.
  32. 16
    Japp, Thailand åker vi till i ca två veckor i juni, sen styr vi kosan mot Sverige igen, kommer hem i mitten på juli.
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17
    Ja, vi åker till Gran Canaria och jag är där i 34 dgr. Om det var garanterat ljumma kvällar, inget ihållande regn och sol, samt varmt under svenska sommar skulle jag kanske minimera min utlandsvistelse men jag tycker att jag får tillräckligt av den svenska sommaren ändå. Slutet av april och maj tycker jag är underbart! Midsommar missar jag ogärna, sen kan jag vara borta och komma tillbaka även när det går att bada i sverige.
  34. 17
    Ja, vi åker till Gran Canaria och jag är där i 34 dgr. Om det var garanterat ljumma kvällar, inget ihållande regn och sol, samt varmt under svenska sommar skulle jag kanske minimera min utlandsvistelse men jag tycker att jag får tillräckligt av den svenska sommaren ändå. Slutet av april och maj tycker jag är underbart! Midsommar missar jag ogärna, sen kan jag vara borta och komma tillbaka även när det går att bada i sverige.
  35. Medlem sedan
    Jan 1999
    #18
    Glömde en sak...getingar och mygg. Klarar inte av dessa varelser, mygg går väl an men som det var förra sommaren när getingarna var som galna, nej, jag är sååå getingrädd. Tyckte getingarna förtog det fina vädret, aldrig kan det bli riktigt bra kändes det som, vi fick ju sitta inne och äta ändå!
  36. 18
    Glömde en sak...getingar och mygg. Klarar inte av dessa varelser, mygg går väl an men som det var förra sommaren när getingarna var som galna, nej, jag är sååå getingrädd. Tyckte getingarna förtog det fina vädret, aldrig kan det bli riktigt bra kändes det som, vi fick ju sitta inne och äta ändå!
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Nej, vi har inga resor inplanerade för sommaren. Däremot åker vi till Paris och Eurodisney i maj. REsten av sommaren får vi väl äta gröt. *L*
  38. 19
    Nej, vi har inga resor inplanerade för sommaren. Däremot åker vi till Paris och Eurodisney i maj. REsten av sommaren får vi väl äta gröt. *L*
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    Nej, vi tar NY i höst och en vinterresa söderut istället :-) fast sonen vill verkligen åka till Grekland i sommar också :-)
  40. 20
    Nej, vi tar NY i höst och en vinterresa söderut istället :-) fast sonen vill verkligen åka till Grekland i sommar också :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu reser vi..
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 09:19
  2. Om man reser ....
    By mammamajsan in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 07:39
  3. Sommar, sommar, sommar *trallar*
    By Anna i Seattle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 04:12
  4. Sommar, sommar, sommar... *lalalaa*
    By Ypsilon *solhatt på* in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 12:27
  5. Man som reser!
    By Therese o,, Jacob in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar