går på tårna...
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    går på tårna...

    någon fler som har barn som trippar på tå?
    har hört att många gör det i början och att de kliver ner sedan...?
  2. 1
    går på tårna... någon fler som har barn som trippar på tå?
    har hört att många gör det i början och att de kliver ner sedan...?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Japp, Gustav trippade fram eom en liten ballerina här länge men nu blir det alltmer sällan.
  4. 2
    Japp, Gustav trippade fram eom en liten ballerina här länge men nu blir det alltmer sällan.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Tvärtom här...fast inte när det gäller marsbarnet då utan storebror. Han har börjat trippa runt på tå nu när han snart är tre år. Brukar fråga vad han gör och då svarar han allvarligt "ssschhhh mamma, jag smuuuger" *s*.

    Lilla A har nog inte ens tänkt tanken att man faktiskt kan använda de där sakerna längst ut på fötterna till annat än att suga på .
  6. 3
    Tvärtom här...fast inte när det gäller marsbarnet då utan storebror. Han har börjat trippa runt på tå nu när han snart är tre år. Brukar fråga vad han gör och då svarar han allvarligt "ssschhhh mamma, jag smuuuger" *s*.

    Lilla A har nog inte ens tänkt tanken att man faktiskt kan använda de där sakerna längst ut på fötterna till annat än att suga på .
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja, Alva trippar fram på tå som den värsta balettdansös.
    Jag blev lite orolig till en början, för min erfarenhet av tå-gångare (från förskolan) är att de ofta är hyperaktivabarn som är spända som fiolsträngar i hela kroppen.
    Men sedan fick jag höra, precis som du, att det är många, många barn som gör det i början och sedan går alldeles riktigt efter ett tag.
  8. 4
    Ja, Alva trippar fram på tå som den värsta balettdansös.
    Jag blev lite orolig till en början, för min erfarenhet av tå-gångare (från förskolan) är att de ofta är hyperaktivabarn som är spända som fiolsträngar i hela kroppen.
    Men sedan fick jag höra, precis som du, att det är många, många barn som gör det i början och sedan går alldeles riktigt efter ett tag.

Liknande trådar

  1. Blåsor på tårna??
    By blåsan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 17:24
  2. Bedövad ner i tårna
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 11:31
  3. Glögg i tårna :)
    By Apples in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 21:49
  4. Självsprickor under tårna
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 08:22
  5. Löpning, ont i tårna?
    By -nenna- in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar