Hur långt bort & hur länge
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Hur långt bort & hur länge

    har era julianer varit borta från er som mest? och med vem?

    Liten undran bara i barnpassningskategorin
  2. 1
    Hur långt bort & hur länge har era julianer varit borta från er som mest? och med vem?

    Liten undran bara i barnpassningskategorin
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    När jag och Pasqui var på Mallorca på bröllop så var Carl hos mina föräldrar i fem dagar. Annars har Carl varit ifrån MIG i max en vecka, då han och Pasqui har varit i Malmö och ifrån Pasqui i max 10 dagar, då Carl och jag var i Spanien.
  4. 2
    När jag och Pasqui var på Mallorca på bröllop så var Carl hos mina föräldrar i fem dagar. Annars har Carl varit ifrån MIG i max en vecka, då han och Pasqui har varit i Malmö och ifrån Pasqui i max 10 dagar, då Carl och jag var i Spanien.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Utan både mig och P har Ronja varit hos farmor och farfar från fredag middag till söndag kväll. lillebror 1.5 år var också där då, det var i januari i år.

    utan mig har hon varit torsdag-söndag för två år sedan, men då var hon hemma med pappa.

    till sommaren kommer hon kanske vara med mormor och morfar en vecka, lillebror får inte följa med då, eftersom jag tycker han är för liten för att vara borta en hel vecka. förhoppningsvis kan han vara hos farmor och farfar på dagtid då, så att han slipper vara på dagis när Ronja ha "semester".

    /Tekla
  6. 3
    Utan både mig och P har Ronja varit hos farmor och farfar från fredag middag till söndag kväll. lillebror 1.5 år var också där då, det var i januari i år.

    utan mig har hon varit torsdag-söndag för två år sedan, men då var hon hemma med pappa.

    till sommaren kommer hon kanske vara med mormor och morfar en vecka, lillebror får inte följa med då, eftersom jag tycker han är för liten för att vara borta en hel vecka. förhoppningsvis kan han vara hos farmor och farfar på dagtid då, så att han slipper vara på dagis när Ronja ha "semester".

    /Tekla
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag har som mest varit borta från Ellen 3 nätter. Då var hon hemma med pappa. Ellen har aldrig varit utan både pappa och mamma längre än 1 natt hittills. (Då jag och mannen sov över på hotell och Ellen var hemma med mormor).

    2 ggr till så har vi haft barnvakt, och morfar lade henne. Vi var på ett bröllop och en gång en fest.
    Några gånger till har vi haft barnvakt så vi kunnat gå ut och äta, men då har vi kommit hem till läggdags.

    Jag tror vi har rekord i att inte ha tillgång till barnvakt.....
  8. 4
    Jag har som mest varit borta från Ellen 3 nätter. Då var hon hemma med pappa. Ellen har aldrig varit utan både pappa och mamma längre än 1 natt hittills. (Då jag och mannen sov över på hotell och Ellen var hemma med mormor).

    2 ggr till så har vi haft barnvakt, och morfar lade henne. Vi var på ett bröllop och en gång en fest.
    Några gånger till har vi haft barnvakt så vi kunnat gå ut och äta, men då har vi kommit hem till läggdags.

    Jag tror vi har rekord i att inte ha tillgång till barnvakt.....
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Jag har varit borta från Natanael två nätter då jag låg på sjukhus. Ena natten var hans pappa hemma med honom och andra natten var mormor här. Vi hoppas hinna ha barnvakt här en gång innan bebisen kommer så vi kan gå ut och äta en gång innan. Vi har väldigt dåligt med barnvakter, släkten bor 10 mil bort och här har vi inte direkt någon som kan passa våra barn någon gång ibland.
    /frida
  10. 5
    Jag har varit borta från Natanael två nätter då jag låg på sjukhus. Ena natten var hans pappa hemma med honom och andra natten var mormor här. Vi hoppas hinna ha barnvakt här en gång innan bebisen kommer så vi kan gå ut och äta en gång innan. Vi har väldigt dåligt med barnvakter, släkten bor 10 mil bort och här har vi inte direkt någon som kan passa våra barn någon gång ibland.
    /frida
  11. Cissi med G och A
    #6

    Han har sovit borta

    hos farmor och farfar som mest tre nätter. Och det var alldeles för länge. Jag saknade honom redan efter en natt. Han var med dem i Stockholm också, det är som längst bort.
  12. 6
    Han har sovit borta hos farmor och farfar som mest tre nätter. Och det var alldeles för länge. Jag saknade honom redan efter en natt. Han var med dem i Stockholm också, det är som längst bort.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Som längst

    Elvira har varit ifrån oss båda 2 nätter i rad, det var när H & D föddes, och det är enda gången över natten. Från mig har hon varit borta 3 dygn men hemma med J. då.
    H & D har som längst varit med mormor 1 1/2h.

    Har dåligt med barnvakts möjligheter, mina föräldrar 45 mil bort och J.s mamma är långtids-sjuk.
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  14. 7
    Som längst Elvira har varit ifrån oss båda 2 nätter i rad, det var när H & D föddes, och det är enda gången över natten. Från mig har hon varit borta 3 dygn men hemma med J. då.
    H & D har som längst varit med mormor 1 1/2h.

    Har dåligt med barnvakts möjligheter, mina föräldrar 45 mil bort och J.s mamma är långtids-sjuk.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    i okt/nov

    förra året var jag och mannen i Barcelona på bröllopsweekend (gifte oss för 2 år sedan). Vi var borta tors em - sön em. Då bodde barnens mormor/morfar hos oss och passade barnen.

    Det var första gången vi var borta från Tilde, och även för albin då. Det var superskoj tyckte tilde och säger ofta att "ni kan väl åka barcelona igen?".

  16. 8
    i okt/nov förra året var jag och mannen i Barcelona på bröllopsweekend (gifte oss för 2 år sedan). Vi var borta tors em - sön em. Då bodde barnens mormor/morfar hos oss och passade barnen.

    Det var första gången vi var borta från Tilde, och även för albin då. Det var superskoj tyckte tilde och säger ofta att "ni kan väl åka barcelona igen?".

  17. Maria med Fredrik
    #9
    Han var utan oss en natt i våras när vi smet iväg till Grythyttan. Blev borta ungefär ett dygn och mormor tog hand om de tre bröderna.
  18. 9
    Han var utan oss en natt i våras när vi smet iväg till Grythyttan. Blev borta ungefär ett dygn och mormor tog hand om de tre bröderna.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    När Matilda föddes

    var Hampus hos mormor - eller rättare hon var hos oss två och ett halvt dygn. Sen har jag varit borta från honom en vecka på tjänsteresa men då var ju pappan hemma så det räknar jag inte. I övrigt har det bara blivit någon dag då och då. Inte för att vi inte tror att det skulle gå bra utan det har bara inte blivit av, sen har vi bara en barnvakt - mormor - och hon är inte helt frisk.
  20. 10
    När Matilda föddes var Hampus hos mormor - eller rättare hon var hos oss två och ett halvt dygn. Sen har jag varit borta från honom en vecka på tjänsteresa men då var ju pappan hemma så det räknar jag inte. I övrigt har det bara blivit någon dag då och då. Inte för att vi inte tror att det skulle gå bra utan det har bara inte blivit av, sen har vi bara en barnvakt - mormor - och hon är inte helt frisk.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Madde

    har varit hos mormor o morfar 2dgr/1natt ett antal gånger det är det längsta än så länge. Dock så är det väl mer för att det inte funnits någon anledning än att jag inte tror att hon/jag klarar längre tid.
  22. 11
    Madde har varit hos mormor o morfar 2dgr/1natt ett antal gånger det är det längsta än så länge. Dock så är det väl mer för att det inte funnits någon anledning än att jag inte tror att hon/jag klarar längre tid.
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Få se nu

    Utan oss båda:
    Det måste varit när vi var i Stockholm och David kvar "hemma" - hos mina föräldrar.
    Drygt två och ett halvt dygn blev det sammanlagt (fre morgon - sö kväll)

    För min del var längsta "frånvaron" från David då Simon föddes... vi åkte in tisdag morgon och sen träffade jag inte David förrän... lördag middag tror jag. Först då mådde jag tillräkligt bra för att orka vara trevlig mot honom *suckar* P var ju hemma en del med honom då såklart, men det blev nog två dygn ungefär hos Mormor och Morfar då med, utan nån av oss.

    P har nog varit borta i ca 2,5 dygn... fast då har jag varit hemma.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  24. 12
    Få se nu Utan oss båda:
    Det måste varit när vi var i Stockholm och David kvar "hemma" - hos mina föräldrar.
    Drygt två och ett halvt dygn blev det sammanlagt (fre morgon - sö kväll)

    För min del var längsta "frånvaron" från David då Simon föddes... vi åkte in tisdag morgon och sen träffade jag inte David förrän... lördag middag tror jag. Först då mådde jag tillräkligt bra för att orka vara trevlig mot honom *suckar* P var ju hemma en del med honom då såklart, men det blev nog två dygn ungefär hos Mormor och Morfar då med, utan nån av oss.

    P har nog varit borta i ca 2,5 dygn... fast då har jag varit hemma.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    Hon har som mest varit borta från mig en helg. 3 mil bort med mina föräldrar... Det var förra sommaren, mestadels för att det har inte passat att hon har fått följa med folk längre stunder än så.
  26. 13
    Hon har som mest varit borta från mig en helg. 3 mil bort med mina föräldrar... Det var förra sommaren, mestadels för att det har inte passat att hon har fått följa med folk längre stunder än så.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Hm, jag tror att det

    är 2 dygn, när hon var hos farfar och farmor för några veckor sedan. Det gick iallafall bara bra...
  28. 14
    Hm, jag tror att det är 2 dygn, när hon var hos farfar och farmor för några veckor sedan. Det gick iallafall bara bra...
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Glömde ju skriva

    att de bor i Trelleborg så det är 23 mil härifrån. Anars har hon varit hos mormor och morfar när vi var i stockholm också, det blir nog samma avstånd ungefär. Vi har ingen släkt på nära håll så det blir såna här långdistans barnvaktande som gäller.
  30. 15
    Glömde ju skriva att de bor i Trelleborg så det är 23 mil härifrån. Anars har hon varit hos mormor och morfar när vi var i stockholm också, det blir nog samma avstånd ungefär. Vi har ingen släkt på nära håll så det blir såna här långdistans barnvaktande som gäller.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Oj, vi är dåliga på att ta oss bort. Som mest en dag, ca 10 timmar har vi båda varit borta från barnen samtidigt, när de varit på dagis elle rhos mormor. Har aldrig sovit borta från barnen, mest för att vi inte haft möjligheten...maken har varit borta dock nån vecka när Lucas var 4 månader. Jag ett dygn från storasyster när jag födde Lucas.
  32. 16
    Oj, vi är dåliga på att ta oss bort. Som mest en dag, ca 10 timmar har vi båda varit borta från barnen samtidigt, när de varit på dagis elle rhos mormor. Har aldrig sovit borta från barnen, mest för att vi inte haft möjligheten...maken har varit borta dock nån vecka när Lucas var 4 månader. Jag ett dygn från storasyster när jag födde Lucas.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    Daniel har aldrig sovit borta.
    Räknar inte med varannan helg då han är borta från mej, men är hos sin pappa. Han är ju hemma där oxå.

    Han har ju varit med både mormor & moster mååånga gånger, men då har det bara varit över dagen & tillsammans med syskonen.
  34. 17
    Daniel har aldrig sovit borta.
    Räknar inte med varannan helg då han är borta från mej, men är hos sin pappa. Han är ju hemma där oxå.

    Han har ju varit med både mormor & moster mååånga gånger, men då har det bara varit över dagen & tillsammans med syskonen.
  35. Medlem sedan
    Jun 2001
    #18

    Tove har aldrig....

    ..varit ifrån oss båda samtidigt en natt. Jag har som mest varit borta 4 nätter då jag tog med mig storasyster på en tripp till moster och morfar i somras.

    Mycket beror på att vi inte har nån barnvakt som kan tänkas vara barnvakt över natten. Vi har farmor, men hon vill inte.....det har vi helt klart för oss....tråkigt men sant. Men snart så ska vi ta en hotellweekend/natt, då vi nog kan få en kompis att passa dem en natt. Vi behöver det......
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  36. 18
    Tove har aldrig.... ..varit ifrån oss båda samtidigt en natt. Jag har som mest varit borta 4 nätter då jag tog med mig storasyster på en tripp till moster och morfar i somras.

    Mycket beror på att vi inte har nån barnvakt som kan tänkas vara barnvakt över natten. Vi har farmor, men hon vill inte.....det har vi helt klart för oss....tråkigt men sant. Men snart så ska vi ta en hotellweekend/natt, då vi nog kan få en kompis att passa dem en natt. Vi behöver det......
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19
    Pontus har nog som mest varit borta från oss båda i två nätter och då hemma hos Farmor. Skulle inte nu släppa iväg honom till ett ställe där jag inte kände mig trygg med omgivningen dvs att någon annan än vi skulle resa med honom.

    Det är ju så fruktansvärt svårt och tråkigt att vara ifrån dessa underbara liv för länge.
  38. 19
    Pontus har nog som mest varit borta från oss båda i två nätter och då hemma hos Farmor. Skulle inte nu släppa iväg honom till ett ställe där jag inte kände mig trygg med omgivningen dvs att någon annan än vi skulle resa med honom.

    Det är ju så fruktansvärt svårt och tråkigt att vara ifrån dessa underbara liv för länge.
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    Tack för alla svar!

    :-) IMT
  40. 20
    Tack för alla svar! :-) IMT
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Så långt bort..
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 19:31
  2. Än så länge har jag hållit bort
    By Es mamma in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 17:26
  3. Crap att bo så långt bort
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:09
  4. Hur långt bort är Venus?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 07:51
  5. BORT MED MAXTAXAN... långt!
    By Lena (ny här på sidan) in forum Småbarn
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar