Undran
Höftluxationer
  1. ano nym
    #1

    Undran

    Vår 8 månaders bebis har gjort Ul vid 6 veckors ålder, röntgen vid 7 månaders ålder för att se så att han inte har höft luxation ( finns i släkten). Nu på återbesök på ortopeden sa läkaren att man inte kunde se höftkulorna o därför ska vi nu ta en till röntgenbild. Bebisens kusin hade också det felet och blev gipsad. Är det någon som vet något mer o kan berätta?
  2. 1
    Undran Vår 8 månaders bebis har gjort Ul vid 6 veckors ålder, röntgen vid 7 månaders ålder för att se så att han inte har höft luxation ( finns i släkten). Nu på återbesök på ortopeden sa läkaren att man inte kunde se höftkulorna o därför ska vi nu ta en till röntgenbild. Bebisens kusin hade också det felet och blev gipsad. Är det någon som vet något mer o kan berätta?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Tyvärr vet jag inget om höftluxationer som upptäcks så sent. Min förstfödda flicka hade höftledsluxation och hade rosenskena (gummi/metallskena) sina första tre månader av livet. I alla fall tror jag att du kan vara trygg med att de kommer att ge ditt barn nödvändig behandling, även om det innebär att han blir gipsad. Vilket nog är jobbigt men det går ju över.
  4. 2
    Tyvärr vet jag inget om höftluxationer som upptäcks så sent. Min förstfödda flicka hade höftledsluxation och hade rosenskena (gummi/metallskena) sina första tre månader av livet. I alla fall tror jag att du kan vara trygg med att de kommer att ge ditt barn nödvändig behandling, även om det innebär att han blir gipsad. Vilket nog är jobbigt men det går ju över.

Liknande trådar

  1. Undran
    By pebe1 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 07:46
  2. En undran
    By Haqvin in forum Politik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 22:32
  3. Undran..?!
    By ~Prisilla~ in forum Autismspektrum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 10:13
  4. undran?
    By Tindra in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 21:02
  5. undran
    By Tindra in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar