Sönernas snoppstorlek
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Sönernas snoppstorlek

    I simhallen finns det en mamma som ett par gånger har kommenterat sin sons snoppstorlek och visst han har stor för att vara barn och jag märker att mamman innerst inne är stolt, hon har berättat att det är ett arv från hennes släktsida. Lite okänslig är hon för min pojke har inte särskilt stor. Kan vara ett arv från min man, som heller inte har stor. Nu funderar vi på att försöka skaffa ett barn till och jag undrar därför om det är nån som vet hur det funkar med snoppstorlek och gener. Är det vanligast att pojkar får som sina pappor eller kan mammans gener spela in?
  2. 1
    Sönernas snoppstorlek I simhallen finns det en mamma som ett par gånger har kommenterat sin sons snoppstorlek och visst han har stor för att vara barn och jag märker att mamman innerst inne är stolt, hon har berättat att det är ett arv från hennes släktsida. Lite okänslig är hon för min pojke har inte särskilt stor. Kan vara ett arv från min man, som heller inte har stor. Nu funderar vi på att försöka skaffa ett barn till och jag undrar därför om det är nån som vet hur det funkar med snoppstorlek och gener. Är det vanligast att pojkar får som sina pappor eller kan mammans gener spela in?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Va!?

    jag har inget svar på din fråga. Det är inget jag har tänkt på överhuvudtaget.

    Jag blir bara förvånad över mamman i simhallen! Är det normalt att kommentera det? Hur gammalt är pojken? Hör han när hon säger detta?
  4. 2
    Va!? jag har inget svar på din fråga. Det är inget jag har tänkt på överhuvudtaget.

    Jag blir bara förvånad över mamman i simhallen! Är det normalt att kommentera det? Hur gammalt är pojken? Hör han när hon säger detta?
  5. Fyrbarnsmamman
    #3
    Ursäkta men det verkar helt sjukt. Utlämnande. Väldigt konstig människa tycker jag, hoppas du förlåter mej.
    Jag har själv aldrig haft en tanke på ungarnas snoppstorlek.
    Ska nu dessa krav komma också - att små gossar bör ärva stora snoppar för att platsa in i samhället?
    Neej du, skaffa gärna flera barn men satsa på att få ett friskt och harmoniskt litet barn i stället.
  6. 3
    Ursäkta men det verkar helt sjukt. Utlämnande. Väldigt konstig människa tycker jag, hoppas du förlåter mej.
    Jag har själv aldrig haft en tanke på ungarnas snoppstorlek.
    Ska nu dessa krav komma också - att små gossar bör ärva stora snoppar för att platsa in i samhället?
    Neej du, skaffa gärna flera barn men satsa på att få ett friskt och harmoniskt litet barn i stället.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Tycker som de andra - konstigt att kommentera detta öht!
    Har ingen som helst koll hur snoppstl ärvs. Och jag har ingen koll på om sönerna har stora eller små - eller ja, NU är dom ju små! :-)

    Glöm hela diskussionen, tycker jag! Skaffa barn om du vill ha fler. Det hänger väl inte på snoppstl om man ska skaffa fler barn?
    Ni kan ju få en flicka också! ;-)

    Ps. Du vet väl vad som sägs - bättre liten och rapp, än stor och slapp! *asg*

    lycka till,
  8. 4
    Tycker som de andra - konstigt att kommentera detta öht!
    Har ingen som helst koll hur snoppstl ärvs. Och jag har ingen koll på om sönerna har stora eller små - eller ja, NU är dom ju små! :-)

    Glöm hela diskussionen, tycker jag! Skaffa barn om du vill ha fler. Det hänger väl inte på snoppstl om man ska skaffa fler barn?
    Ni kan ju få en flicka också! ;-)

    Ps. Du vet väl vad som sägs - bättre liten och rapp, än stor och slapp! *asg*

    lycka till,
  9. Anonym
    #5
    Jag har faktiskt vid ett tillfälle fått en kommentar från en annan mamma att min son har stor snopp. Jag höll på att dåna när jag hörde det, men det har fått mig att (ofrivilligt) notera snoppar hos små pojkar - och visst skiljer det mycket i storlek.
    I sonens fall är det nog arv från pappan iaf....
    Men det känns ju verkligen som en bagatell med tanke på allt som kommer med generna.
  10. 5
    Jag har faktiskt vid ett tillfälle fått en kommentar från en annan mamma att min son har stor snopp. Jag höll på att dåna när jag hörde det, men det har fått mig att (ofrivilligt) notera snoppar hos små pojkar - och visst skiljer det mycket i storlek.
    I sonens fall är det nog arv från pappan iaf....
    Men det känns ju verkligen som en bagatell med tanke på allt som kommer med generna.
  11. hmmm
    #6
    fick du det sagt också. att din man har stooor k-k
  12. 6
    fick du det sagt också. att din man har stooor k-k
  13. anonymt namn
    #7

    va?

    Det är väl inget att reta sig på? Bra för pojken när han bli äldre!
  14. 7
    va? Det är väl inget att reta sig på? Bra för pojken när han bli äldre!
  15. Muusica
    #8
    Ja visst, Jag har jätte-stora tuttar och det kommer min dotter att ärva, alltså kommer hon att ha det bra då hon blir större.
    Sånt kan man väl inte reta sej på? Barnens bästa?
  16. 8
    Ja visst, Jag har jätte-stora tuttar och det kommer min dotter att ärva, alltså kommer hon att ha det bra då hon blir större.
    Sånt kan man väl inte reta sej på? Barnens bästa?
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9

    Absolut ingen aning!

    Mina söner har väldigt olika, och ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vem de har ärvt dessa tydligt olika från... Har ingen aning om hur maken såg ut i samma ålder, om man säger så... Mycket kan hända innan det är färdigvuxet, så...
  18. 9
    Absolut ingen aning! Mina söner har väldigt olika, och ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vem de har ärvt dessa tydligt olika från... Har ingen aning om hur maken såg ut i samma ålder, om man säger så... Mycket kan hända innan det är färdigvuxet, så...
  19. Anonym
    #10
    Nej, där har du fel, min man har inte stor k-k, men så är han inte pappa till min son heller!!!
  20. 10
    Nej, där har du fel, min man har inte stor k-k, men så är han inte pappa till min son heller!!!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Det verkar ganska sjukt att kommentera en sån sak!
  22. 11
    Det verkar ganska sjukt att kommentera en sån sak!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Hon verkar inte ha alla hemma... Sådant kommentar man inte. Det betyder heller inte nödvändigtvis något för framtiden och vad är _hon_ orolig för?!
  24. 12
    Hon verkar inte ha alla hemma... Sådant kommentar man inte. Det betyder heller inte nödvändigtvis något för framtiden och vad är _hon_ orolig för?!
  25. Annika60
    #13
    Har ingen aning om ärftligheten, men jag antar att snoppar som allt annat i kroppskonstitutionen påverkas av generna.

    Däremot undrar jag om den där morsan har alla indianer kvar i kanoten...

    Kommentera sin sons snopp inför andra?? Herregud. Har människan inget sinne för integritet?
  26. 13
    Har ingen aning om ärftligheten, men jag antar att snoppar som allt annat i kroppskonstitutionen påverkas av generna.

    Däremot undrar jag om den där morsan har alla indianer kvar i kanoten...

    Kommentera sin sons snopp inför andra?? Herregud. Har människan inget sinne för integritet?
  27. HakonB
    #14
    Lite fördomsfull det där med indianer? De sitter knappast i en kanot dagarna i ända, de jobbar och studerar precis som vita numera.
  28. 14
    Lite fördomsfull det där med indianer? De sitter knappast i en kanot dagarna i ända, de jobbar och studerar precis som vita numera.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Men ursäkta! Blir helt paff av den där mammans uttalande. Låter ju helt sjukt att kommentera barns könsorgan, och t.o.m. skryta om snoppstorlek. Har inget svar till dig annat än SPELAR ROLL!
  30. 15
    Men ursäkta! Blir helt paff av den där mammans uttalande. Låter ju helt sjukt att kommentera barns könsorgan, och t.o.m. skryta om snoppstorlek. Har inget svar till dig annat än SPELAR ROLL!
  31. Mamma till fyra
    #16
    Nää ge dej, det var ju ett asroligt uttryck! Har bara hört Alla höns hemma och Alla hästar kvar i stallet toidigare. Jag tycker det var gulligt och inte ett dugg fördomsfullt. Till saken hör att jag älskar indianer, beundrar dem och tycker de är vackra - men jag tror nog de har humor också.
  32. 16
    Nää ge dej, det var ju ett asroligt uttryck! Har bara hört Alla höns hemma och Alla hästar kvar i stallet toidigare. Jag tycker det var gulligt och inte ett dugg fördomsfullt. Till saken hör att jag älskar indianer, beundrar dem och tycker de är vackra - men jag tror nog de har humor också.
  33. Mamma till fyra
    #17
    Äsch det där var nog bara på skoj. ta inte åt dej.
  34. 17
    Äsch det där var nog bara på skoj. ta inte åt dej.
  35. Annika60
    #18
    Kära nån då...
    Tror bestämt inte jag skrev att indianer sitter i kanoten hela dagen... Och själv paddlar jag havskajak fast jag är vit...

    Men I'll rephrase...
    Damen har inte alla hönsen/getterna hemma, alt hissen går inte ända upp, alt damen har tomtar på loftet...
    Välj vilken du vill!
  36. 18
    Kära nån då...
    Tror bestämt inte jag skrev att indianer sitter i kanoten hela dagen... Och själv paddlar jag havskajak fast jag är vit...

    Men I'll rephrase...
    Damen har inte alla hönsen/getterna hemma, alt hissen går inte ända upp, alt damen har tomtar på loftet...
    Välj vilken du vill!
  37. Annika60
    #19
    Lite OT... Vi hade en tråd i nåt av snacken för något år sen där vi samlade ihop alla såna där uttryck för folk som beter sig lite underligt. Skitkul!

    Tyvärr kommer jag inte ihåg fler än indianerna, hissen och getterna :-)
  38. 19
    Lite OT... Vi hade en tråd i nåt av snacken för något år sen där vi samlade ihop alla såna där uttryck för folk som beter sig lite underligt. Skitkul!

    Tyvärr kommer jag inte ihåg fler än indianerna, hissen och getterna :-)
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    "Inte alla pingviner i poolen" är min favorit. *s*
  40. 20
    "Inte alla pingviner i poolen" är min favorit. *s*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag var nykter under sönernas tonår
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 19:21
  2. Sönernas gammelmormor är död
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 18:36
  3. Ang snoppstorlek disk nedan
    By Azucena in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar