Skor
Klumpfot
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Skor

    Hej på er!

    Nu kommer våren och vinterkängorna (schein) är urvuxna sedan en månad, kört med reservskor (eccostövlar) till nu men nu måste nåt bättre på. Till problemet då...

    Vi har fått tid till ortopeden om en månad! Kan inte få tidigare tid... Tänkte då köpa ett par gympadojjor att ha som reserv sedan men det går inte så bra... hennes fötter är 13 cm och 14,3... så det skiljer en storlek. (lätt klumpis vänster)

    Så vad gör man? Köpa skor i två olika storlekar och få ett par över?

    Hon kan inte gå i vinterkängor eller gummistövlar i en månad till...

    Kommunen kanske kan ge kompensation för att man måste köpa dubbelt upp men det kan jag inte få info om förrän vi kommer till OTA, konstigt...

    Köpa billigt eller köpa dyrare och bättre för fötterna, för en månad ungefär......?
  2. 1
    Skor Hej på er!

    Nu kommer våren och vinterkängorna (schein) är urvuxna sedan en månad, kört med reservskor (eccostövlar) till nu men nu måste nåt bättre på. Till problemet då...

    Vi har fått tid till ortopeden om en månad! Kan inte få tidigare tid... Tänkte då köpa ett par gympadojjor att ha som reserv sedan men det går inte så bra... hennes fötter är 13 cm och 14,3... så det skiljer en storlek. (lätt klumpis vänster)

    Så vad gör man? Köpa skor i två olika storlekar och få ett par över?

    Hon kan inte gå i vinterkängor eller gummistövlar i en månad till...

    Kommunen kanske kan ge kompensation för att man måste köpa dubbelt upp men det kan jag inte få info om förrän vi kommer till OTA, konstigt...

    Köpa billigt eller köpa dyrare och bättre för fötterna, för en månad ungefär......?
  3. Anonym123
    #2

    Ortopedtekniska

    Måste du till ortopeden innan du kan få skor? Någon gång har jag ringt direkt till ortopedtekniska och beställt skor. Men är kanske svårare då det är olika stora fossingar - min kille har ju båda.
  4. 2
    Ortopedtekniska Måste du till ortopeden innan du kan få skor? Någon gång har jag ringt direkt till ortopedtekniska och beställt skor. Men är kanske svårare då det är olika stora fossingar - min kille har ju båda.
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Vi ringer också direkt till ortopedtekniska när vi behöver nya skor. Det brukar ta en till två veckor innan vi får komma. Det har hänt att vi varit tvungna att köpa andra skor innan för det har blivit fel på beställningen och då har vi köpt billigare skor på affären så länge.
  6. 3
    Vi ringer också direkt till ortopedtekniska när vi behöver nya skor. Det brukar ta en till två veckor innan vi får komma. Det har hänt att vi varit tvungna att köpa andra skor innan för det har blivit fel på beställningen och då har vi köpt billigare skor på affären så länge.
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Hej

    Ja de vill mäta å så innan... men jag får nog försöka få de att beställa hem skor, jag har ju mätt hemma... var i skoaffären idag och har varit i flera i hopp om att hitta skor som kan passa men det är faktiskt dåligt med det. Ett par högre kavat kan jag tänka mig vore bra... hon är ju ändå snart 3 år...

    sen är ju frågan hur länge hon ska behöva ha ortopediska skor...

    //Linda
  8. 4
    Hej Ja de vill mäta å så innan... men jag får nog försöka få de att beställa hem skor, jag har ju mätt hemma... var i skoaffären idag och har varit i flera i hopp om att hitta skor som kan passa men det är faktiskt dåligt med det. Ett par högre kavat kan jag tänka mig vore bra... hon är ju ändå snart 3 år...

    sen är ju frågan hur länge hon ska behöva ha ortopediska skor...

    //Linda
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5

    hej

    har försökt hitta "reservskor" men hon behöver stl 24 på höger fot och stl 23 på vänster... ingen här som behöver de som blir över??? ;-)

    //Linda
  10. 5
    hej har försökt hitta "reservskor" men hon behöver stl 24 på höger fot och stl 23 på vänster... ingen här som behöver de som blir över??? ;-)

    //Linda
  11. Medlem sedan
    Jul 2004
    #6
    Hej på er igen... köpte ett par gympaskor på skopunkten... de får vara reserv en månad nu innan vi får de andra... jag har inte höra av OTA än, jag har svårt att ringa på deras telefontider så jag skickade ett mail. Jag ger de tid veckan ut...

    Jaja, angående skorna jag köpte... hon fick ett par svart/blå med döskalle på... supernöjd! (mamma åxå glas, slipper vita/rosa pluttigulliga... tycker inte om kille/tjejsaker) Skorna mäter 153 mm... Vänsterfoten är 132 och höger 143... de sitter ialalfall på bra och vänsterskon verkar inte vara för stor. Gympaskor smiter ju åt ganska bra ändå om man jämför med skinnskor tex kavat, där hade man nog behövt ha olika storlekar...

    Vi får bita ihop ett tag bra och invänta OTA-tiden
  12. 6
    Hej på er igen... köpte ett par gympaskor på skopunkten... de får vara reserv en månad nu innan vi får de andra... jag har inte höra av OTA än, jag har svårt att ringa på deras telefontider så jag skickade ett mail. Jag ger de tid veckan ut...

    Jaja, angående skorna jag köpte... hon fick ett par svart/blå med döskalle på... supernöjd! (mamma åxå glas, slipper vita/rosa pluttigulliga... tycker inte om kille/tjejsaker) Skorna mäter 153 mm... Vänsterfoten är 132 och höger 143... de sitter ialalfall på bra och vänsterskon verkar inte vara för stor. Gympaskor smiter ju åt ganska bra ändå om man jämför med skinnskor tex kavat, där hade man nog behövt ha olika storlekar...

    Vi får bita ihop ett tag bra och invänta OTA-tiden
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Hej! Ring till ortopedtekniken och beställ skor där, du måste inte ha någon ortopedtid för att beställa en tid. Då får du skor i rätt storlek. De beställer 2 par och de udda skorna som blir skänker de till något annat land (kommer inte ihåg vilket) Du betalar bara för 1 par, alltså 300kr (för du går väl i Borås va?) Man brukar få tid jättefort där.
    Jag var där idag och hämtade ett par schein gymnastiskskor som vi hade beställt, de var jättesnygga.

    /Jessica
  14. 7
    Hej! Ring till ortopedtekniken och beställ skor där, du måste inte ha någon ortopedtid för att beställa en tid. Då får du skor i rätt storlek. De beställer 2 par och de udda skorna som blir skänker de till något annat land (kommer inte ihåg vilket) Du betalar bara för 1 par, alltså 300kr (för du går väl i Borås va?) Man brukar få tid jättefort där.
    Jag var där idag och hämtade ett par schein gymnastiskskor som vi hade beställt, de var jättesnygga.

    /Jessica
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8

    heej

    Njae... det tidigaste tiden de gav mig var 19 april, å den fick jag för 2 veckor sen! Och att beställa så de tar hem verkar de inte erbjuda oss... jag skickade ett mail till de och bad de ta in skor iallafall. Hade ett missat samtal på mobilen igår så det var kanske de som ringde... det löser sig väl så småningom...
  16. 8
    heej Njae... det tidigaste tiden de gav mig var 19 april, å den fick jag för 2 veckor sen! Och att beställa så de tar hem verkar de inte erbjuda oss... jag skickade ett mail till de och bad de ta in skor iallafall. Hade ett missat samtal på mobilen igår så det var kanske de som ringde... det löser sig väl så småningom...
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9
    Nu ringde tjejjen från OTA idag och ska beställa hem skor som vi bara ska prova ut den 19:e... bra det...

    tjingeling
    //Linda
  18. 9
    Nu ringde tjejjen från OTA idag och ska beställa hem skor som vi bara ska prova ut den 19:e... bra det...

    tjingeling
    //Linda
  19. Medlem sedan
    Dec 2010
    #10
    klumpfot hemsida www.klumpis.se
  20. 10
    klumpfot hemsida www.klumpis.se

Liknande trådar

  1. Skor eller inte skor på fest?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 21:36
  2. vinterkläder, skor/sommarkläder, skor
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  3. Skor skor skor - skor överallt!
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 10:34
  4. Antal skor? Vad för skor?
    By K m.3 guld in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 05:18
  5. Skor, skor skor....Hjälp!
    By ulrikaf69 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar