undran igen - Perthes
Höftluxationer
  1. ano nym
    #1

    undran igen - Perthes

    Fortsätter från nedanstående inlägg. Har nu fått reda på att "avsaknaden av höftkulor" heter Perthes. Någon som har info om det?
  2. 1
    undran igen - Perthes Fortsätter från nedanstående inlägg. Har nu fått reda på att "avsaknaden av höftkulor" heter Perthes. Någon som har info om det?
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Hej! Ja,det heter perhes. Har haft det sen jag var 4 år. Är idag 34. Ska in på op den17 mars o ta bort mina plattor o skruvar som sattes in för 11 år sen. Har ont i höften på morgonen när man kliver upp ur sängen. Ont när jag sitter stilla i soffan på kvällen. En otroligt jobbig sjukdom om jag får säga min mening. Fråga på mer om du/ni vill. Jag har ju levt som sagt länge med denna sjukdom. Mv h Tony
  4. 2
    Hej! Ja,det heter perhes. Har haft det sen jag var 4 år. Är idag 34. Ska in på op den17 mars o ta bort mina plattor o skruvar som sattes in för 11 år sen. Har ont i höften på morgonen när man kliver upp ur sängen. Ont när jag sitter stilla i soffan på kvällen. En otroligt jobbig sjukdom om jag får säga min mening. Fråga på mer om du/ni vill. Jag har ju levt som sagt länge med denna sjukdom. Mv h Tony

Liknande trådar

  1. Perthes sjukdom?
    By maria_ss in forum Barnsjukdomar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 18:28
  2. Perthes-fråga
    By nillan_ in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 09:44
  3. Perthes sjukdom
    By pettea_74 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 23:53
  4. Perthes?
    By ninni63 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 22:12
  5. Perthes?
    By Lissa74 in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 00:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar