Dålig kvalitet på avocado?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Dålig kvalitet på avocado?

    Jag tycker att det har varit så himla dålig kvalitet på avocadon den här vintern, är det någon annan som har tänkt på det? Jag undrar om de har gjort något med dem? De har ju dessutom varit billigare i vinter än nåonsin tidigare (åtminstone här i Stockholm). Jag har fått slänga säkert var fjärde avocado jag har köpt för att de har svartnat inuti innan de ens är mogna, eller för att de helt enkelt smakat beskt och ganska illa
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Dålig kvalitet på avocado? Jag tycker att det har varit så himla dålig kvalitet på avocadon den här vintern, är det någon annan som har tänkt på det? Jag undrar om de har gjort något med dem? De har ju dessutom varit billigare i vinter än nåonsin tidigare (åtminstone här i Stockholm). Jag har fått slänga säkert var fjärde avocado jag har köpt för att de har svartnat inuti innan de ens är mogna, eller för att de helt enkelt smakat beskt och ganska illa
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag har för mig att avokado gärna svartnar och blir trådig och tråkig ifall den förvarats för kallt?
    Kan det vara så att det nånstans i kedjan till din tallrik varit lite väl kallt för de gröna avvisarna?
  4. 2
    Jag har för mig att avokado gärna svartnar och blir trådig och tråkig ifall den förvarats för kallt?
    Kan det vara så att det nånstans i kedjan till din tallrik varit lite väl kallt för de gröna avvisarna?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Hm... vi förvarar dem alltid i rumstemperatur hemma, men det kan ju vara affären eller transporten som är boven? Det var intressant, tack för info!
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  6. 3
    Hm... vi förvarar dem alltid i rumstemperatur hemma, men det kan ju vara affären eller transporten som är boven? Det var intressant, tack för info!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Usel!

    Men det har varierat friskt, sådär så man inte kunnat veta. Botten var nådd när jag köpt ett nät med åtta avocados där sju var oätliga - svarta, trådiga, skitfula. Om de var äckliga eller ej vet jag inte för det gick öht inte att ta i munnen.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Usel! Men det har varierat friskt, sådär så man inte kunnat veta. Botten var nådd när jag köpt ett nät med åtta avocados där sju var oätliga - svarta, trådiga, skitfula. Om de var äckliga eller ej vet jag inte för det gick öht inte att ta i munnen.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5

    haft tur

    dårå...
    har fått fina o goda mest hela tiden.
    kram
  10. 5
    haft tur dårå...
    har fått fina o goda mest hela tiden.
    kram
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    jag har också åkt på en del missar. Kan det vara att de stressat fram avocados för att efterfrågan ökat?
  12. 6
    jag har också åkt på en del missar. Kan det vara att de stressat fram avocados för att efterfrågan ökat?
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Håller med. Många har varit svarta, trådiga äckliga. Lite har det med priset att göra, men inte bara. Tycker att Euroshoppers billiga i nät brukar vara hyfsade, men inte de sista gångerna. Men även icas som ligger 2 st i plasttråg har varit dåliga. Så det har varit ett lotteri. tåkigt när man gillar det. Dyrt att slänga blir det också.
  14. 7
    Håller med. Många har varit svarta, trådiga äckliga. Lite har det med priset att göra, men inte bara. Tycker att Euroshoppers billiga i nät brukar vara hyfsade, men inte de sista gångerna. Men även icas som ligger 2 st i plasttråg har varit dåliga. Så det har varit ett lotteri. tåkigt när man gillar det. Dyrt att slänga blir det också.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Då har jag haft tur! Jag har nästan inte behövt kasta några alls de senaste månaderna. Har ofta köpt i nät och varit förvånad över hur fina de varit. Något nät hade lite tråkig smak på alla avocadorna men det var nog för att de var skördade så tidigt, typ. De var inte dåliga och inte direkt äckliga, bara tråkiga att äta naturella.
  16. 8
    Då har jag haft tur! Jag har nästan inte behövt kasta några alls de senaste månaderna. Har ofta köpt i nät och varit förvånad över hur fina de varit. Något nät hade lite tråkig smak på alla avocadorna men det var nog för att de var skördade så tidigt, typ. De var inte dåliga och inte direkt äckliga, bara tråkiga att äta naturella.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Jag håller med! Avocado var tillräckligt svårt förut om man skulle servera det till bjudmiddagen, men då behövde man bara köpa en eller två extra ifall någon skulle vara dålig..
    Nu får man ju ta ett helt nät extra och inte ens då har det varit säkert att tillräckligt många varit fina...
  18. 9
    Jag håller med! Avocado var tillräckligt svårt förut om man skulle servera det till bjudmiddagen, men då behövde man bara köpa en eller två extra ifall någon skulle vara dålig..
    Nu får man ju ta ett helt nät extra och inte ens då har det varit säkert att tillräckligt många varit fina...
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Jag håller med! Det har varit jättesvårt att köpa avocado i vinter. Trådig, svart, smaklös och samtidigt omogen. Hur går det ihop???
  20. 10
    Jag håller med! Det har varit jättesvårt att köpa avocado i vinter. Trådig, svart, smaklös och samtidigt omogen. Hur går det ihop???
  21. Medlem sedan
    Apr 1999
    #11
    Jag har nu i vinter blivit avocadoberoende, så jag har köpt väldigt många. Jag har inte tyckt att det är dålig kvalitet på dem. Enda gången det kan bli tokigt är om alla på affären känns lite väl mogna och jag har köpt ändå för att jag absolut skulle ha. Då har de kunnat vara fula inuti, men då är det väl mer att de är FÖR mogna och tusen människor har varit och klämt på dem än att kvaliteten är dålig.
  22. 11
    Jag har nu i vinter blivit avocadoberoende, så jag har köpt väldigt många. Jag har inte tyckt att det är dålig kvalitet på dem. Enda gången det kan bli tokigt är om alla på affären känns lite väl mogna och jag har köpt ändå för att jag absolut skulle ha. Då har de kunnat vara fula inuti, men då är det väl mer att de är FÖR mogna och tusen människor har varit och klämt på dem än att kvaliteten är dålig.

Liknande trådar

  1. Blä för dålig kvalitet.
    By KorallmedK in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-06-13, 14:34
  2. Avocado
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 10:24
  3. Me&I badrockar dålig kvalitet?
    By myral in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 21:28
  4. Po.P- dålig kvalitet?
    By Moa* in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 20:28
  5. Dunnis, dålig kvalitet?
    By Neba in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 18:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar