Sista veckan...
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Sista veckan...

    Detta är min sista vecka att jobba heltid
    Den 1 april kommer de nya 25 semesterdagarna in, och då ska jag ta ut en eller två dagar i veckan. Det känns skönt att slippa släpa sig till jobbet varje dag kl. 6:30.

    Mina förra graviditeter så har jag haft en sådant jobb att jag varit sjukskriven på slutet. Men nu kan jag inte skylla på det utan har hanka mig fram, eftersom jag inte har några krämpor.

    Men vila måste man nog göra innan förlossningen, så det är nog dax för det nu
  2. 1
    Sista veckan... Detta är min sista vecka att jobba heltid
    Den 1 april kommer de nya 25 semesterdagarna in, och då ska jag ta ut en eller två dagar i veckan. Det känns skönt att slippa släpa sig till jobbet varje dag kl. 6:30.

    Mina förra graviditeter så har jag haft en sådant jobb att jag varit sjukskriven på slutet. Men nu kan jag inte skylla på det utan har hanka mig fram, eftersom jag inte har några krämpor.

    Men vila måste man nog göra innan förlossningen, så det är nog dax för det nu
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Härligt att trappa ner...Jag jobbar bara 75 % i vanliga fall och kommer att göra det fram till ca 2 veckor innan bf..
    Men att du kan ta ut 25 dagar, wow!! Jag får inte göra det pga att jag inte jobbar året ut..lyx!!

    Ha det så gott i det strålande vädret!!
  4. 2
    Härligt att trappa ner...Jag jobbar bara 75 % i vanliga fall och kommer att göra det fram till ca 2 veckor innan bf..
    Men att du kan ta ut 25 dagar, wow!! Jag får inte göra det pga att jag inte jobbar året ut..lyx!!

    Ha det så gott i det strålande vädret!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Jag känner också att jag behöver vila. Mår annars ganska bra förutom halsbrännan och något mystiskt illamående varje morgon. Men fysiskt inga krämpor som förra gången.
    så det känns lite dumt att man inte jobbar till BF, typ. Men som du sa, vila måste man nog snart.
  6. 3
    Jag känner också att jag behöver vila. Mår annars ganska bra förutom halsbrännan och något mystiskt illamående varje morgon. Men fysiskt inga krämpor som förra gången.
    så det känns lite dumt att man inte jobbar till BF, typ. Men som du sa, vila måste man nog snart.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Åh lyckost! Jag ska jobba till sista april och sedan ha semester i två veckor till BF. Om det känns väldigt jobbigt mot slutet är jag beredd på att ta ut t ex 25% föräldradagar för att få kortare dagar. Jag får väl se hur det känns! Just nu är det OK så länge jag inte stressar mig igenom dagarna utan tar det lite lugnt.
  8. 4
    Åh lyckost! Jag ska jobba till sista april och sedan ha semester i två veckor till BF. Om det känns väldigt jobbigt mot slutet är jag beredd på att ta ut t ex 25% föräldradagar för att få kortare dagar. Jag får väl se hur det känns! Just nu är det OK så länge jag inte stressar mig igenom dagarna utan tar det lite lugnt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Skönt!
    Du gör ju helt rätt i att trappa ner, vi har inte så värst långt kvar nu.

    Själv har jag fem veckor kvar att jobba, men bara 19 arbetsdagar , och det som är så skönt är ju att jag bara jobbar halvtid nu.
  10. 5
    Skönt!
    Du gör ju helt rätt i att trappa ner, vi har inte så värst långt kvar nu.

    Själv har jag fem veckor kvar att jobba, men bara 19 arbetsdagar , och det som är så skönt är ju att jag bara jobbar halvtid nu.

Liknande trådar

  1. Sista veckan.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 17:00
  2. Sista veckan.
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 21:15
  3. sista veckan
    By björnis in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 19:45
  4. Sista veckan...
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 10:22
  5. Sista veckan...?!!
    By HannaS79 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 14:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar