Ni storebröder...
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Ni storebröder...

    i Emils ålder typ från 6 år eller så...

    Emil önskar sig nåt som han kallar Blade blade (blejdblejd, exakt så säger han) och jag hittar inte det NÅGONSTANS...

    Så Esmeralda, mm och alla ni andra m pojkar i Emils ålder. Hjäääälp!!! Han fyller på onsdag och jag MÅSTE hitta detta. Han önskar sig det såååå mycket!!!

    Det är nåt av metall säger han... De har nåt på skolan oxå som han kallar för bladeblade men det är trekantiga, platta bitar som går att fästa i varandra och bygga med men de är av plast och det han pratar om, som han önskar sig, var INTE av plast OCH INTE trekantiga sa han. Vad ÄR det han pratar om???

    Någon som vet?????
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  2. 1
    Ni storebröder... i Emils ålder typ från 6 år eller så...

    Emil önskar sig nåt som han kallar Blade blade (blejdblejd, exakt så säger han) och jag hittar inte det NÅGONSTANS...

    Så Esmeralda, mm och alla ni andra m pojkar i Emils ålder. Hjäääälp!!! Han fyller på onsdag och jag MÅSTE hitta detta. Han önskar sig det såååå mycket!!!

    Det är nåt av metall säger han... De har nåt på skolan oxå som han kallar för bladeblade men det är trekantiga, platta bitar som går att fästa i varandra och bygga med men de är av plast och det han pratar om, som han önskar sig, var INTE av plast OCH INTE trekantiga sa han. Vad ÄR det han pratar om???

    Någon som vet?????
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Ni MED storebröder ska det stå

    .
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  4. 2
    Ni MED storebröder ska det stå .
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Hihi SaraL

    tänk att jag glömde DIG, fniss... Eller glömde dig gjorde jag ju såklart inte, men alltså dina killar är ju HELT jämnåriga m Emil. Usch och fy på mig.

    Så vad f..n är bladeblade, fniss... Fråga dina killar för sjutton NUUUUUU...
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  6. 3
    Hihi SaraL tänk att jag glömde DIG, fniss... Eller glömde dig gjorde jag ju såklart inte, men alltså dina killar är ju HELT jämnåriga m Emil. Usch och fy på mig.

    Så vad f..n är bladeblade, fniss... Fråga dina killar för sjutton NUUUUUU...
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Bay Blade. Jag vet inte riktigt vad det hela handlar om faktiskt men Casper tycker att detta är typ jordens coolaste grej. Det ser ut ungefär som en sköld, lika stort som en handflata skulle jag tippa på. Vad man gör med dom har jag inte fattat, det kastas här lite överallt och vad det går ut på är ett mysterium för mig. Men BAY BLADE heter det i alla fall, det tog mig 7 månader att förstå att detta inte heter bejbej som Casper sa....
  8. 4
    Bay Blade. Jag vet inte riktigt vad det hela handlar om faktiskt men Casper tycker att detta är typ jordens coolaste grej. Det ser ut ungefär som en sköld, lika stort som en handflata skulle jag tippa på. Vad man gör med dom har jag inte fattat, det kastas här lite överallt och vad det går ut på är ett mysterium för mig. Men BAY BLADE heter det i alla fall, det tog mig 7 månader att förstå att detta inte heter bejbej som Casper sa....
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Mig glömde du. Jag som vet allt. Och Johanna, hennes Milton är säkert också stencool med koll på läget.
  10. 5
    Mig glömde du. Jag som vet allt. Och Johanna, hennes Milton är säkert också stencool med koll på läget.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Alltså för ett

    tag sen fanns det något som hette Beyblade som jag vet att min kusin lekte med. Han är i den åldern. Kolla här: http://www.hasbro.com/Beyblade/. Fast på Emils beskrivning låter det ju inte som en sådan.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  12. 6
    Alltså för ett tag sen fanns det något som hette Beyblade som jag vet att min kusin lekte med. Han är i den åldern. Kolla här: http://www.hasbro.com/Beyblade/. Fast på Emils beskrivning låter det ju inte som en sådan.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Ahh..

    jag sökte på det oxå för jag hittade det men tyckte inte alls att det såg ut som Emils beskrivning, det bara stod nåt om animerade japanska "nånting nånting"... och såg ut som en urskum frisbee... ÄR det ändå detta som är BLADEBLADE *asg*

    jag fattar ingenting, men TACK snälla du för tipset, ska genast söka på bayblade istället och kolla om det ÄR denna grej han sååååå gärna vill ha

    Nu är det inte så lång tid kvar för dig minsann... Helt otroligt.

    och ännu har man varken fått bild på din frisyr eller din stora mage (förutom då i början men jag vill se magen nuuuuuu)... Kom igen alltså!!!

    Och du, snälla, adressen till din hemsida. Ingenting verkar sparas i min dator och nu är jag dessutom hos min syster ohc har inga adresser alls

    Kram kram

    Anja
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  14. 7
    Ahh.. jag sökte på det oxå för jag hittade det men tyckte inte alls att det såg ut som Emils beskrivning, det bara stod nåt om animerade japanska "nånting nånting"... och såg ut som en urskum frisbee... ÄR det ändå detta som är BLADEBLADE *asg*

    jag fattar ingenting, men TACK snälla du för tipset, ska genast söka på bayblade istället och kolla om det ÄR denna grej han sååååå gärna vill ha

    Nu är det inte så lång tid kvar för dig minsann... Helt otroligt.

    och ännu har man varken fått bild på din frisyr eller din stora mage (förutom då i början men jag vill se magen nuuuuuu)... Kom igen alltså!!!

    Och du, snälla, adressen till din hemsida. Ingenting verkar sparas i min dator och nu är jag dessutom hos min syster ohc har inga adresser alls

    Kram kram

    Anja
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Men shit...

    jag är verkligen hopplös, förvirrad, disträ, okoncentrerad och glömsk och ja, helt enkelt helt väck och borde säkert inte gå lös, hehe...

    FÖRLÅT alla som jag glömt. Jag kan inte fatta det. Jag satt dessutom pinsamt nog och tänkte en bra stund och kom inte på en kotte med stora killar. Hur väck är jag!!! Glömde dem jag typ känner bäst *asg*

    hehe
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  16. 8
    Men shit... jag är verkligen hopplös, förvirrad, disträ, okoncentrerad och glömsk och ja, helt enkelt helt väck och borde säkert inte gå lös, hehe...

    FÖRLÅT alla som jag glömt. Jag kan inte fatta det. Jag satt dessutom pinsamt nog och tänkte en bra stund och kom inte på en kotte med stora killar. Hur väck är jag!!! Glömde dem jag typ känner bäst *asg*

    hehe
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    En beyblade(tror det stavas så?) är som en metallsnurra som man skjuter ut med en apparat.de tävlar med dem och krockar varandra ,tror jag .Det finns nog t o m en tävlingsbana man kan köpa till dem.Benjamin har ingen men han har visat och han bygger sina egna av t ex magnetstavar och kulor.De trekantiga ,platta bitarna han pratar om .Kan inte det vara ett byggmateriel som heter JOVO.Av det kan man bygga beybladeliknande snurror om man vill.
    Martina med B+V+G
  18. 9
    En beyblade(tror det stavas så?) är som en metallsnurra som man skjuter ut med en apparat.de tävlar med dem och krockar varandra ,tror jag .Det finns nog t o m en tävlingsbana man kan köpa till dem.Benjamin har ingen men han har visat och han bygger sina egna av t ex magnetstavar och kulor.De trekantiga ,platta bitarna han pratar om .Kan inte det vara ett byggmateriel som heter JOVO.Av det kan man bygga beybladeliknande snurror om man vill.
    Martina med B+V+G
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Jo...

    det måste ju vara detta han talar om!!! FAttar inte vad det annars skulle vara... men shit metallplattor som man skjuter iväg. Det låter ärligt talat livsfarligt. Är det verkligen en tillåten barnleksak lixom... Nu känner jag mig inte alls lika positiv men ungen önskar sig ju detta mer än nåt annat. T.om MER än en cykel.

    F...n oxå. suck...

    Och de där som du kallar JOVO, japp det låter exakt som det Emil har i skolan. De bygger snurror och allt möjligt av de där trekanterna. om det ändå varit såna han önskat sig.

    Tack allihop för era svar. Jag gissar att det ÄR beyblade han menar. Tyyypiskt!

    Tycker ni att leksaken är farlig, eller att man kan skada nån med den? har ni några regler kring den om ni har en sån... Endast utomhus eller så? fast isåfall ej nära andra??? Kan man skada nån med den?
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  20. 10
    Jo... det måste ju vara detta han talar om!!! FAttar inte vad det annars skulle vara... men shit metallplattor som man skjuter iväg. Det låter ärligt talat livsfarligt. Är det verkligen en tillåten barnleksak lixom... Nu känner jag mig inte alls lika positiv men ungen önskar sig ju detta mer än nåt annat. T.om MER än en cykel.

    F...n oxå. suck...

    Och de där som du kallar JOVO, japp det låter exakt som det Emil har i skolan. De bygger snurror och allt möjligt av de där trekanterna. om det ändå varit såna han önskat sig.

    Tack allihop för era svar. Jag gissar att det ÄR beyblade han menar. Tyyypiskt!

    Tycker ni att leksaken är farlig, eller att man kan skada nån med den? har ni några regler kring den om ni har en sån... Endast utomhus eller så? fast isåfall ej nära andra??? Kan man skada nån med den?
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Mina killar har det och de finns på bla BR. Här kommer en länk: http://www.br-leksaker.se/Store?Succ...chbutton=S%F6k

    Hoppas att länken funkar nu också...

    Finns olika varianter i både plast och metall och de är superkrångliga att sätta ihop ibland!

    Mina har i olika varianter, och jag antar att det är de som Emil menar?
  22. 11
    Mina killar har det och de finns på bla BR. Här kommer en länk: http://www.br-leksaker.se/Store?Succ...chbutton=S%F6k

    Hoppas att länken funkar nu också...

    Finns olika varianter i både plast och metall och de är superkrångliga att sätta ihop ibland!

    Mina har i olika varianter, och jag antar att det är de som Emil menar?
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Nu läste jag... Taskmört!! Det skiljer ju bara några dagar mellan våra juuuuu!

    Tror att det är Beyblade han menar?
  24. 12
    Nu läste jag... Taskmört!! Det skiljer ju bara några dagar mellan våra juuuuu!

    Tror att det är Beyblade han menar?
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Och det finns även en slags spelplan i plast som man kan köpa. Då slänger alla ner sina Beyblade-snurror där och en grej i mitten blinkar och tjuter när snurrorna kommer åt den. Det räknas poäng och... Ja, mer än så har jag inte fattat- men det lär vara hejdlöst kul iaf!

    Mina killar fick det förra året och de håller på fortfarnade...
  26. 13
    Och det finns även en slags spelplan i plast som man kan köpa. Då slänger alla ner sina Beyblade-snurror där och en grej i mitten blinkar och tjuter när snurrorna kommer åt den. Det räknas poäng och... Ja, mer än så har jag inte fattat- men det lär vara hejdlöst kul iaf!

    Mina killar fick det förra året och de håller på fortfarnade...
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14
    Jag tycket absolut inte att den är farlig!! Jag som är pedant och brukar ha en miljon regler- men beyblade får de ha även inne!

    De släpper ju ner den på golvet lixom...
  28. 14
    Jag tycket absolut inte att den är farlig!! Jag som är pedant och brukar ha en miljon regler- men beyblade får de ha även inne!

    De släpper ju ner den på golvet lixom...
  29. Medlem sedan
    Dec 2000
    #15
    Fast nu såg jag att länken visade en beyblade-nyckelring... Så går det när man är för snabb...
  30. 15
    Fast nu såg jag att länken visade en beyblade-nyckelring... Så går det när man är för snabb...
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16

    Jahaaa...

    jag trodde att de sköt iväg den i luften lixom, en metallplatta tänkte jag, virvlande i full fart tvärs över rummet. Lät ju livsfarligt lixom *asg*

    VARFÖR är du ej på msn?????
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  32. 16
    Jahaaa... jag trodde att de sköt iväg den i luften lixom, en metallplatta tänkte jag, virvlande i full fart tvärs över rummet. Lät ju livsfarligt lixom *asg*

    VARFÖR är du ej på msn?????
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    Näää,farlig tycker jag inte den är.Det är ju inte en metallplatta direkt utan mer som en snurra.Hadde mina barn haft någon hadde de gott kunna få ha den inomhus för min del.
    Martina med B+V+G
  34. 17
    Näää,farlig tycker jag inte den är.Det är ju inte en metallplatta direkt utan mer som en snurra.Hadde mina barn haft någon hadde de gott kunna få ha den inomhus för min del.
    Martina med B+V+G
  35. samandra
    #18
    Jag har en storasyster här som har sånna! roligt är det tycker tom jag.
    vi har inte köpt den dyra banan till utan här används sån där tefat man åker på snön med!

    kram
  36. 18
    Jag har en storasyster här som har sånna! roligt är det tycker tom jag.
    vi har inte köpt den dyra banan till utan här används sån där tefat man åker på snön med!

    kram
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Gå inte på det som jag gjorde.. nämligen att köpa en BEYBLADE bana också!?!?!?!

    Helt jävla onödigt och svindyrt, typiskt jag. Det räcker med de andra små makapererna. Good luck.
  38. 19
    Gå inte på det som jag gjorde.. nämligen att köpa en BEYBLADE bana också!?!?!?!

    Helt jävla onödigt och svindyrt, typiskt jag. Det räcker med de andra små makapererna. Good luck.
  39. Medlem sedan
    Apr 2016
    #20
    Hej
    Det är Jovo plattor som han menar.
    Jag har tidigare varit återförsäljare av dessa i Sverige. Har lite kvar om du är intresserad av att köpa!
    //Stefan
  40. 20
    Hej
    Det är Jovo plattor som han menar.
    Jag har tidigare varit återförsäljare av dessa i Sverige. Har lite kvar om du är intresserad av att köpa!
    //Stefan

Liknande trådar

  1. storebröder
    By Fia_med_3 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 18:59
  2. Ni med storebröder...
    By -Johanna- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar