Lo -flick eler pojknamn? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #21
    Flicka helt klart. imt
  2. 21
    Flicka helt klart. imt
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #22

    SCB säger

    att 249 män och 440 kvinnor heter Lo i förnamn (inte bara tilltalsnamn då).
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  4. 22
    SCB säger att 249 män och 440 kvinnor heter Lo i förnamn (inte bara tilltalsnamn då).
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #23
    nästan som loui då franska namnet...
  6. 23
    nästan som loui då franska namnet...
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #24

    Ivar Lo-Johansson

    Jag tog en titt på hans böcker (vi har de 28 bästa , eller 28 sämsta?) och han heter Ivar Lo-Johansson, d.v.s. med ett streck mellan Lo och Johansson. Så Lo måste väl i hans fall vara en del av efternamnet.
    Så det tycker jag inte säger något om Lo skulle vara flick- eller pojknamn.

    Och, f.ö. har jag ingen känsla för om Lo skulle vara flick eller pojknamn. Jag skulle nog svälja vilket som, tror jag.
  8. 24
    Ivar Lo-Johansson Jag tog en titt på hans böcker (vi har de 28 bästa , eller 28 sämsta?) och han heter Ivar Lo-Johansson, d.v.s. med ett streck mellan Lo och Johansson. Så Lo måste väl i hans fall vara en del av efternamnet.
    Så det tycker jag inte säger något om Lo skulle vara flick- eller pojknamn.

    Och, f.ö. har jag ingen känsla för om Lo skulle vara flick eller pojknamn. Jag skulle nog svälja vilket som, tror jag.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #25

    Fast Lou

    är också franskt.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  10. 25
    Fast Lou är också franskt.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #26

    ok

    det var som sagt vad som poppade upp i mitt huvud.

    Fast för mig känns det ändå som ett killnamn.
  12. 26
    ok det var som sagt vad som poppade upp i mitt huvud.

    Fast för mig känns det ändå som ett killnamn.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #27
    Det är ett djur. Inget människonamn alls alltså enligt mig
  14. 27
    Det är ett djur. Inget människonamn alls alltså enligt mig
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #28
    jag tänker mest på Lo = djur eller Lo´n = ladan *sorry* för mig är det inte ett namn på varken tjej eller kille faktiskt
  16. 28
    jag tänker mest på Lo = djur eller Lo´n = ladan *sorry* för mig är det inte ett namn på varken tjej eller kille faktiskt
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #29

    TACK

    alla som engagerat sig i frågan, har helt klart fått mycket att tänka på! Karin.
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  18. 29
    TACK alla som engagerat sig i frågan, har helt klart fått mycket att tänka på! Karin.
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #30
    Bra fråga, har du fler såna?
    Har faktiskt inget svar på det
  20. 30
    Bra fråga, har du fler såna?
    Har faktiskt inget svar på det
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #31

    OK!

    Det stämde bara inte i min logik. Tror jag eftersträvar att allt ska vara logiskt, men det är det ju inte.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  22. 31
    OK! Det stämde bara inte i min logik. Tror jag eftersträvar att allt ska vara logiskt, men det är det ju inte.
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #32
    Nej, det är väl så.
    Det enda svar jag kan ge är att jag gått vidare. Det var så längesedan jag misste min flicka och jag har helt enkelt gått vidare, inte glömt dock.
  24. 32
    Nej, det är väl så.
    Det enda svar jag kan ge är att jag gått vidare. Det var så längesedan jag misste min flicka och jag har helt enkelt gått vidare, inte glömt dock.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #33

    Åh, så du har mist

    ett barn. Då förstår jag hur du menar. Nej, glömmer gör man ju aldrig förstås.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  26. 33
    Åh, så du har mist ett barn. Då förstår jag hur du menar. Nej, glömmer gör man ju aldrig förstås.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #34
    Ja, min första dotter dog. Jag har begåvats med tre barn, men det var bara två av dem som fick stanna på jorden. Men som sagt, livet går vidare. Det är bara så. Även om man gärna vill spola tillbaka.

    Nej, dags för sängen tror jag, shit klockan e redan över 23... *gahh*

    Jag som skulle somna tidigt ikväll hade jag tänkt.. jo hejsan hoppsan fastnade i en feel-good-film på 5:an
  28. 34
    Ja, min första dotter dog. Jag har begåvats med tre barn, men det var bara två av dem som fick stanna på jorden. Men som sagt, livet går vidare. Det är bara så. Även om man gärna vill spola tillbaka.

    Nej, dags för sängen tror jag, shit klockan e redan över 23... *gahh*

    Jag som skulle somna tidigt ikväll hade jag tänkt.. jo hejsan hoppsan fastnade i en feel-good-film på 5:an
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #35

    Så orättvist

    när sånt händer. Men tyvärr är ju livet inte rättvist.

    Sova kanske jag med skulle göra. Fast jag drar på det för jag måste hämta tvätten först...
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  30. 35
    Så orättvist när sånt händer. Men tyvärr är ju livet inte rättvist.

    Sova kanske jag med skulle göra. Fast jag drar på det för jag måste hämta tvätten först...
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #36
    Blä, den där förbaskade tvätten... Jag körde för fullt igårkväll och tömde tvättunnan, men idag är där likförbaskat tvätt igen.. *hehe*

    Natti! O ta de lugnt till tvättstugan!
  32. 36
    Blä, den där förbaskade tvätten... Jag körde för fullt igårkväll och tömde tvättunnan, men idag är där likförbaskat tvätt igen.. *hehe*

    Natti! O ta de lugnt till tvättstugan!
  33. sajilijeli
    #37
    Min första ridlärare och stora idol hette Lo. Lo Ekelund. En tjej. Aldrig hört talas om någon kille som heter Lo.
  34. 37
    Min första ridlärare och stora idol hette Lo. Lo Ekelund. En tjej. Aldrig hört talas om någon kille som heter Lo.
  35. Medlem sedan
    Aug 1999
    #38
    aldrig hört om jag ska vara ärlig. Lou - engelska har jag ju hört förstås - men med stavning Lo - nä.....
  36. 38
    aldrig hört om jag ska vara ärlig. Lou - engelska har jag ju hört förstås - men med stavning Lo - nä.....
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #39

    Nattnatt!

    Idag var tumlaren sönder så jag fick hänga allt, varenda liten strumpa liksom. Men nu borde det nog vara torrt.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  38. 39
    Nattnatt! Idag var tumlaren sönder så jag fick hänga allt, varenda liten strumpa liksom. Men nu borde det nog vara torrt.
  39. Medlem sedan
    Jul 2004
    #40
    Tycker faktiskt att det passar på både tjej och kille! Fint namn!
  40. 40
    Tycker faktiskt att det passar på både tjej och kille! Fint namn!
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Flick- och pojknamn.
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 18:59
  2. Flick & pojknamn med C i.
    By Duniyaa in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 18:53
  3. Flick o pojknamn!
    By Ana4 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 13:01
  4. Lo -flick eler pojknamn?
    By Zilba in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 18:04
  5. Flick- och pojknamn med L i
    By Sol in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar