6-års trots???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    6-års trots???

    Eller vad man nu ska kalla det..? I alla fall så lyckas hon ofta reta gallfeber på sin stackars mamma...suck!!
    Är det så med 6-åringar?
  2. 1
    6-års trots??? Eller vad man nu ska kalla det..? I alla fall så lyckas hon ofta reta gallfeber på sin stackars mamma...suck!!
    Är det så med 6-åringar?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Ja, och det täääääär på tålamodet ...

    Ciao / Helene, mamma till 5½ åring
  4. 2
    Ja, och det täääääär på tålamodet ...

    Ciao / Helene, mamma till 5½ åring
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Snabbt svar JA!!!
  6. 3
    Snabbt svar JA!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Yes, så är det

    Vår lilla gosgroda kan få såna utbrott så om blickar kunde döda vore man begraven för länge sen..
  8. 4
    Yes, så är det Vår lilla gosgroda kan få såna utbrott så om blickar kunde döda vore man begraven för länge sen..
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Jaaaadå, 6-årsvansinnet är en turbulent tid. Det kan bli ännu värre också men sen blir det lite bättre igen, tycker jag.
  10. 5
    Jaaaadå, 6-årsvansinnet är en turbulent tid. Det kan bli ännu värre också men sen blir det lite bättre igen, tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Ja då, men det kan gå över :-) Har numera en underbar blivande 7 åring!
  12. 6
    Ja då, men det kan gå över :-) Har numera en underbar blivande 7 åring!
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Så är det nog med 3-åringar med
    - Jag vill inte!!

    - Nääää!

    - Jag lyder inte mamma!!
  14. 7
    Så är det nog med 3-åringar med
    - Jag vill inte!!

    - Nääää!

    - Jag lyder inte mamma!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    En treåring och en sjuåring gör ett hem fyllt av trots :/ Tur att de är söta ibland också
  16. 8
    En treåring och en sjuåring gör ett hem fyllt av trots :/ Tur att de är söta ibland också
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9
    Ja det är hämskt, har 3 barn som alla varit besvärliga 6-åringar. Det brukar kallas lilla tonåren.
    Och tills nu har det varit mycket värre än att ha en tonåring i huset. Sonen är snart 16 och det är inga utbrott, väntar på att tjejerna skall passera tonåren lika lätt, men det kanske är att hoppas för mycket. De är 8 och snart 10 år.
  18. 9
    Ja det är hämskt, har 3 barn som alla varit besvärliga 6-åringar. Det brukar kallas lilla tonåren.
    Och tills nu har det varit mycket värre än att ha en tonåring i huset. Sonen är snart 16 och det är inga utbrott, väntar på att tjejerna skall passera tonåren lika lätt, men det kanske är att hoppas för mycket. De är 8 och snart 10 år.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Ja, ganska ofta t o m
  20. 10
    Ja, ganska ofta t o m
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11
    hemskt, stavar illa idag
  22. 11
    hemskt, stavar illa idag
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Min lilla älskling är just inne i en period när han automatiskt säger nej till ALLT, för att nästan direkt ändra sig till JA, för att i nästa stund säga nej osv...det är inte det minsta lilla påfrestande*S*
  24. 12
    Min lilla älskling är just inne i en period när han automatiskt säger nej till ALLT, för att nästan direkt ändra sig till JA, för att i nästa stund säga nej osv...det är inte det minsta lilla påfrestande*S*
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Ja, "lilla puberteten"...

    Dottern kan vara ute och leka med kompisar en hel dag efter skolan och ändå gråta på kvällen för att "jag inte har några kompisar". Annars är det inte så påtagligt hos henne.
    Flicka -00, Pojke -02, Bäbis -06

    Sarah29 - nu 32
  26. 13
    Ja, "lilla puberteten"... Dottern kan vara ute och leka med kompisar en hel dag efter skolan och ändå gråta på kvällen för att "jag inte har några kompisar". Annars är det inte så påtagligt hos henne.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    nej OH nej, inte ett dugg testande för tålamodet...
  28. 14
    nej OH nej, inte ett dugg testande för tålamodet...
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15
    Värst är en vän som påstår att det inte finns något som heter trots..... enligt henne så handlar det bara om att barnet och en själv vill olika saker, och om man bara ger barnet en liten stund att tänka så kommer barnet att vilja göra det man själv vill...
    JO tjena!
  30. 15
    Värst är en vän som påstår att det inte finns något som heter trots..... enligt henne så handlar det bara om att barnet och en själv vill olika saker, och om man bara ger barnet en liten stund att tänka så kommer barnet att vilja göra det man själv vill...
    JO tjena!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Visst fanken finns det trots *s* Lyssna på mig som är utbildad och därför expert (JA ironi) Man ska inte underskatta de små liven, de vet ofta mycket väl vad de gör och vad för reaktion de kommr att få och vill ha av sin förälder. De kan absolut säga tväremot bara för att få en reaktion, ingen tvekan om saken. På ren jäkelskap, nästan *s* Men det är helt normalt.... faktiskt
  32. 16
    Visst fanken finns det trots *s* Lyssna på mig som är utbildad och därför expert (JA ironi) Man ska inte underskatta de små liven, de vet ofta mycket väl vad de gör och vad för reaktion de kommr att få och vill ha av sin förälder. De kan absolut säga tväremot bara för att få en reaktion, ingen tvekan om saken. På ren jäkelskap, nästan *s* Men det är helt normalt.... faktiskt
  33. Medlem sedan
    Jul 2000
    #17

    Tack för era svar...

    ..då ser jag fram emot lugnare tider efter denna turbulenta period vi befinner oss i just nu.
  34. 17
    Tack för era svar... ..då ser jag fram emot lugnare tider efter denna turbulenta period vi befinner oss i just nu.
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18
    Att sonen säger emot bara för att det är kul är det ingen tvekan om! Men som sagt var det är påfrestande,,,,,
  36. 18
    Att sonen säger emot bara för att det är kul är det ingen tvekan om! Men som sagt var det är påfrestande,,,,,

Liknande trådar

  1. 6 års trots?
    By lillplopp in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 10:44
  2. Trots?!
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 22:50
  3. detta trots,trots,trots.......
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 12:50
  4. Trots?
    By paddan in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 20:04
  5. Det här med trots
    By anonymt namn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar