Fläskfilé- hur länge i ugnen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Fläskfilé- hur länge i ugnen?

    Jag ska bryna fläskfilén först och sedan steka färdigt i ugnen. Men hur länge brukar ni ha den i ugnen, jag ids inte ta fram stektermometern.
    175 grader - 25 minuter?? Är det för länge?
  2. 1
    Fläskfilé- hur länge i ugnen? Jag ska bryna fläskfilén först och sedan steka färdigt i ugnen. Men hur länge brukar ni ha den i ugnen, jag ids inte ta fram stektermometern.
    175 grader - 25 minuter?? Är det för länge?
  3. sajilijeli
    #2
    Beror på hur smal den är, själv har jag aldrig den i ugnen, steker medaljonger eller gör gryta. Bäst någon annan svarar..*S*
  4. 2
    Beror på hur smal den är, själv har jag aldrig den i ugnen, steker medaljonger eller gör gryta. Bäst någon annan svarar..*S*
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Ta fram termometern

    då får du den perfekt! Det är helt klart värt rotandet i skåpen
    Mamma till två underbara guldklimpar!
  6. 3
    Ta fram termometern då får du den perfekt! Det är helt klart värt rotandet i skåpen
  7. D_olphin
    #4

    175 grader

    Steka den i 175 grader varm ugn tills innertemperaturen är ca 65-70 grader, dvs knappt genomstekt (brukar ta ca 15-20 minuter). Därefter brukar man täcka den med folie och låta vila ca 10 minuter innan den skärs upp och serveras.
  8. 4
    175 grader Steka den i 175 grader varm ugn tills innertemperaturen är ca 65-70 grader, dvs knappt genomstekt (brukar ta ca 15-20 minuter). Därefter brukar man täcka den med folie och låta vila ca 10 minuter innan den skärs upp och serveras.
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5
    tack , då kör jag i 20 minuter så vet jag att den är klar. Jag ska steka mycket filé och inte äta direkt utan frysa in färdigstekt.
  10. 5
    tack , då kör jag i 20 minuter så vet jag att den är klar. Jag ska steka mycket filé och inte äta direkt utan frysa in färdigstekt.

Liknande trådar

  1. Hur länge i ugnen
    By Imma in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 11:54
  2. Hur länge i ugnen? Hjälp!
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 08:31
  3. hur länge har man fläskfile
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 14:56
  4. Skorpor, hur länge i ugnen?
    By petronela in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 21:18
  5. Hur länge fläskfilé i lergryta?
    By Leila in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar