Hudson hotell - NY?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Hudson hotell - NY?

    är det nån här som har bott på Hudson Hotel i New York?
    Jag bokade på priceline och fick detta hotell till vrakpris under högsäsong
    Rummen ser små ut men vem stannar på hotellet under sin vistelse?
    "Ett barn tittar efter om dina ögon lyser upp när du ser det..."
    ---------------------------------------------------------------------------------
    *Mamma till storasyster Hannah 2001 & lillebror Adrian 2002*
  2. 1
    Hudson hotell - NY? är det nån här som har bott på Hudson Hotel i New York?
    Jag bokade på priceline och fick detta hotell till vrakpris under högsäsong
    Rummen ser små ut men vem stannar på hotellet under sin vistelse?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Hur bra var priset? Jag skulle få betala muy pesetas...men det ser kanon ut!! När ska ni åka?
  4. 2
    Hur bra var priset? Jag skulle få betala muy pesetas...men det ser kanon ut!! När ska ni åka?
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Vi, sambon & jag ska åka i juli, bo 5 dagar för 4800 kr och det måste man väl räkna som billigt för två, det är ett kanonläge på Manhattan också.

    www.hudsonhotel.com hur läckert som helst.
    Gjorde en spökbokning & det tog 8500 kr för samma nätter från deras hotellsida så nog känns det som ett plus i plånboken!
  6. 3
    Vi, sambon & jag ska åka i juli, bo 5 dagar för 4800 kr och det måste man väl räkna som billigt för två, det är ett kanonläge på Manhattan också.

    www.hudsonhotel.com hur läckert som helst.
    Gjorde en spökbokning & det tog 8500 kr för samma nätter från deras hotellsida så nog känns det som ett plus i plånboken!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    15000 kr skulle vi få betala :-) i höst
  8. 4
    15000 kr skulle vi få betala :-) i höst
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Mycket bra pris. Vi ska bo en natt där om några veckor, svärföräldrarna kommer och vi tar en barnfri helg på Manhattan.

    Maken har corporate rate på Hudson Hotel, där jag ville bo, och vi betalar 250 dollar för en natt.
  10. 5
    Mycket bra pris. Vi ska bo en natt där om några veckor, svärföräldrarna kommer och vi tar en barnfri helg på Manhattan.

    Maken har corporate rate på Hudson Hotel, där jag ville bo, och vi betalar 250 dollar för en natt.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Vad är högsäsong, förresten? Vilken tid på året?
  12. 6
    Vad är högsäsong, förresten? Vilken tid på året?
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    3 av 5 stjärnor hos tripadvisor så där får hotellet inte väldigt bra kritik.

    Länk

    http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._New_York.html
  14. 7
    3 av 5 stjärnor hos tripadvisor så där får hotellet inte väldigt bra kritik.

    Länk

    http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev..._New_York.html
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag skulle kolla på

    http://www.tripadvisor.com/Hotels-g6...rk-Hotels.html

    och välja ett hotell som fått bättre omdöme.
  16. 8
    Jag skulle kolla på

    http://www.tripadvisor.com/Hotels-g6...rk-Hotels.html

    och välja ett hotell som fått bättre omdöme.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Fast det är väl redan bokat och klart och priset verkade ju toppenbra för ett så centralt läge!
  18. 9
    Fast det är väl redan bokat och klart och priset verkade ju toppenbra för ett så centralt läge!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Ja grejen är ju att det är bokat & klart.
    Men jag har ockås kollat in tripadvisor, det kan inte hjälpas ang betygen där, läget är bra, det är nog inget råtthål direkt
  20. 10
    Ja grejen är ju att det är bokat & klart.
    Men jag har ockås kollat in tripadvisor, det kan inte hjälpas ang betygen där, läget är bra, det är nog inget råtthål direkt
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    I N.Y räknas väl juni, juli & augusti skulle jag tro?
  22. 11
    I N.Y räknas väl juni, juli & augusti skulle jag tro?
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Om man läser på tripadvisor så verkar de flesta klagomålen bero på att rummen är små. Det är ju i alla fall betydligt bättre än klagomål om t ex smuts och mögel (som jag också sett ibland). Små rum kan man ju leva med. I Paris har jag bott på hotellrum som var litet som en garderob och i Amsterdam bodde vi på ett hotell där man hade fötterna i duschen när man satt på toaletten...

    Du får skriva och rapportera om hur det var när du kommit hem!
  24. 12
    Om man läser på tripadvisor så verkar de flesta klagomålen bero på att rummen är små. Det är ju i alla fall betydligt bättre än klagomål om t ex smuts och mögel (som jag också sett ibland). Små rum kan man ju leva med. I Paris har jag bott på hotellrum som var litet som en garderob och i Amsterdam bodde vi på ett hotell där man hade fötterna i duschen när man satt på toaletten...

    Du får skriva och rapportera om hur det var när du kommit hem!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Nja, det är lite mellansäsong då.

    "Peak season:
    Oct, Nov, Dec – Fall marks the beginning of the cultural season – theater, ballet, and opera are in full swing. The subsequent rush results in higher prices for flights to New York City, hotels, and everything else. But the excitement is electric.

    Shoulder season:
    Apr, May, Jun; Jul, Aug, Sep – The climate is great during these months, which draws hoards of tourists, but great deals on flights and hotels are available. During the summer there are many free outdoor entertainment opportunities.

    Low season:
    Jan, Feb, Mar – New York winters are very cold and windy. The good news is that, other than Valentine’s day, this is the most affordable time to fly to New York and get a good hotel deal."
  26. 13
    Nja, det är lite mellansäsong då.

    "Peak season:
    Oct, Nov, Dec – Fall marks the beginning of the cultural season – theater, ballet, and opera are in full swing. The subsequent rush results in higher prices for flights to New York City, hotels, and everything else. But the excitement is electric.

    Shoulder season:
    Apr, May, Jun; Jul, Aug, Sep – The climate is great during these months, which draws hoards of tourists, but great deals on flights and hotels are available. During the summer there are many free outdoor entertainment opportunities.

    Low season:
    Jan, Feb, Mar – New York winters are very cold and windy. The good news is that, other than Valentine’s day, this is the most affordable time to fly to New York and get a good hotel deal."
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14
    Det var vad jag trodde, att sommaren INTE är högsäsong, det är för varmt i NYC då.

    Har en komps som bott på Hudson och hon var mkt nöjd, det är ett sk designhotell, men lite billigare och rummen är små. Men vi ska gå på riktigt bra restaurang - maken vill gå på Mesa Grill, tror det är Bobby Flays restaurang -och så ska vi äta god frukost nånstans.
  28. 14
    Det var vad jag trodde, att sommaren INTE är högsäsong, det är för varmt i NYC då.

    Har en komps som bott på Hudson och hon var mkt nöjd, det är ett sk designhotell, men lite billigare och rummen är små. Men vi ska gå på riktigt bra restaurang - maken vill gå på Mesa Grill, tror det är Bobby Flays restaurang -och så ska vi äta god frukost nånstans.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Ja, det är väl lite i varmaste laget där på sommaren.

    Hoppas ni får det trevligt! Jag gillar att äta frukost på restaurang och hotellfrukostarna här är ju oftast inte mycket att hurra för.
  30. 15
    Ja, det är väl lite i varmaste laget där på sommaren.

    Hoppas ni får det trevligt! Jag gillar att äta frukost på restaurang och hotellfrukostarna här är ju oftast inte mycket att hurra för.
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    ja varmt är det det vet jag men nog räknas väl ändå sommaren till högsäsong?
    det spelar ju ingen roll men jag tänkte på alla som reser då & har ledigt?
    Svårt med flygbiljetter också under sommaren, vi bokade i januari & jag tror inte att man kan fynda & flyga på nån flygbolagsdrive nu i sommar till N.Y
  32. 16
    ja varmt är det det vet jag men nog räknas väl ändå sommaren till högsäsong?
    det spelar ju ingen roll men jag tänkte på alla som reser då & har ledigt?
    Svårt med flygbiljetter också under sommaren, vi bokade i januari & jag tror inte att man kan fynda & flyga på nån flygbolagsdrive nu i sommar till N.Y
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Såg inte att ni är riktiga experter sorry ni har förstås rätt!
    Va härligt att bo i USA! det är mitt absoluta favoritresmål!
  34. 17
    Såg inte att ni är riktiga experter sorry ni har förstås rätt!
    Va härligt att bo i USA! det är mitt absoluta favoritresmål!
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Nej, i New York City räknas sommaren som mellansäsong (se mitt inlägg ovan). Flygbiljetterna mellan Europa och USA går ju alltid upp på sommaren och vid jultid.
  36. 18
    Nej, i New York City räknas sommaren som mellansäsong (se mitt inlägg ovan). Flygbiljetterna mellan Europa och USA går ju alltid upp på sommaren och vid jultid.
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Fast jag har aldrig varit i New York City (skriver det för jag har varit i staten New York) även om jag bott här i nästan 12 år nu.... Jag bor på västkusten i Portland, Oregon och trivs väldigt bra här. Än så länge har jag varit i hälften av USAs stater (25 st exakt) och NYC hoppas jag komma till någon gång (har flugit över då jag mellanlandat på Newark flygplatsen).

    Min man är amerikan så det var på så vis som jag hamnade här.
  38. 19
    Fast jag har aldrig varit i New York City (skriver det för jag har varit i staten New York) även om jag bott här i nästan 12 år nu.... Jag bor på västkusten i Portland, Oregon och trivs väldigt bra här. Än så länge har jag varit i hälften av USAs stater (25 st exakt) och NYC hoppas jag komma till någon gång (har flugit över då jag mellanlandat på Newark flygplatsen).

    Min man är amerikan så det var på så vis som jag hamnade här.
  39. Medlem sedan
    Nov 2006
    #20
    Ja, det låter ju jättekul att du trivs -det skulle jag göra lätt.
    Städer jag besökt i USA är New York, Los Angeles, Miami ( 2ggr) Orlando, San Diego.
    Resan i sommar blir till Minneapolis, Minnesota och sedan New York.

    Nästa tripp (planeringsstadiet) blir att flyga till San Fransico och bila via Las Vegas å vidare till Phonix, Dallas, New Orleans, Atlanda, osv... tills vi kommer till norra Florida typ Tampa eller nåt.
    Försöker övertyga sambon om att det är ok att köra i USA men han är skeptisk, vill ju inte köra allt själv så vi får se...En riktig roadtrip
  40. 20
    Ja, det låter ju jättekul att du trivs -det skulle jag göra lätt.
    Städer jag besökt i USA är New York, Los Angeles, Miami ( 2ggr) Orlando, San Diego.
    Resan i sommar blir till Minneapolis, Minnesota och sedan New York.

    Nästa tripp (planeringsstadiet) blir att flyga till San Fransico och bila via Las Vegas å vidare till Phonix, Dallas, New Orleans, Atlanda, osv... tills vi kommer till norra Florida typ Tampa eller nåt.
    Försöker övertyga sambon om att det är ok att köra i USA men han är skeptisk, vill ju inte köra allt själv så vi får se...En riktig roadtrip
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. hotell
    By Jenny1999 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 21:24
  2. På hotell...
    By Dilbertina__ in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 21:50
  3. Hotell i Gbg
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 20:31
  4. Hotell i NY ??
    By sandra & co in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:40
  5. Tar in på hotell!
    By Sicily in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar