gravidförsäkring/barnförsäkrin
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    gravidförsäkring/barnförsäkrin

    Är det någon som har koll på vilken försäkring man bör ta om man är gravid? Räcker det bara med gratis-varianten? Hur gör man sen när bebisen är ute? Någon som har bra tips? Har mina försäkringar på LF - någon som vet ngt om barnförsäkringar där? Bättre på trygg?
  2. 1
    gravidförsäkring/barnförsäkrin Är det någon som har koll på vilken försäkring man bör ta om man är gravid? Räcker det bara med gratis-varianten? Hur gör man sen när bebisen är ute? Någon som har bra tips? Har mina försäkringar på LF - någon som vet ngt om barnförsäkringar där? Bättre på trygg?
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Mitt råd

    ...är att ta den som kostar!
    Väljer man Trygg Hansas variant så ger den även barnet automatiskt en försäkring i ett halvår och bara det är ju värt rätt mycket pengar. Dessutom är det inte alltid som det hinns med att försäkra barnet direkt det är fött, och hamnar man då på sjukhus innan dess så får man ingen ersättning.

    Jag valde gratisvarianten när jag fick Edvin och det ångrar jag lite nu efteråt. Vi hann bara vara hemma en vardag och hade inte en tanke på att försäkra honom, och sen hamnade vi på sjukhus.
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  4. 2
    Mitt råd ...är att ta den som kostar!
    Väljer man Trygg Hansas variant så ger den även barnet automatiskt en försäkring i ett halvår och bara det är ju värt rätt mycket pengar. Dessutom är det inte alltid som det hinns med att försäkra barnet direkt det är fött, och hamnar man då på sjukhus innan dess så får man ingen ersättning.

    Jag valde gratisvarianten när jag fick Edvin och det ångrar jag lite nu efteråt. Vi hann bara vara hemma en vardag och hade inte en tanke på att försäkra honom, och sen hamnade vi på sjukhus.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    jag kommer också ta den dyra varienten nästa gång då min son fick komplikationer vid födseln och nu får vi ALDRIG försäkring på honom igen..
  6. 3
    jag kommer också ta den dyra varienten nästa gång då min son fick komplikationer vid födseln och nu får vi ALDRIG försäkring på honom igen..

Liknande trådar

  1. Gravidförsäkring?
    By neasol in forum _1210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 17:25
  2. Ang. gravidförsäkring
    By Av-längtan-till-dig in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 18:45
  3. Gravidförsäkring?
    By SonnyCrockett in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 20:13
  4. Gravidförsäkring
    By Annanym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 15:17
  5. Gravidförsäkring/barnförsäkrin
    By selleri in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar