Lite ont vid ansträngning...
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Lite ont vid ansträngning...

    Har lyckats anstränga mig lite för mycket några gånger på sistone. Jag gjorde planerat snitt för 3½ vecka sedan. Häromdagen promenerade jag långt och mot slutet stramade det och ömmade lite i ärret. Och i dag var jag oplanerat tvungen att ta med storebror på stan och handla påskmat, det blev lite för mycket lyft (storebror väger runt 14 kilo), och nu stramar det och ömmar igen. Inte farligt, men lite grann.

    Jag är lite orolig att jag ska göra mig själv illa eller orsaka att jag läker långsammare. Vad tror ni? Jag ska naturligtvis vara försiktigare framöver. Nu i påskhelgen är ju maken hemma så han kan hjälpa mig med de tunga sakerna.
    "Even a man who is pure in heart
    And reads his prayers by night
    May become a wolf when the wolfbane blooms
    And the autumn moon is bright."
  2. 1
    Lite ont vid ansträngning... Har lyckats anstränga mig lite för mycket några gånger på sistone. Jag gjorde planerat snitt för 3½ vecka sedan. Häromdagen promenerade jag långt och mot slutet stramade det och ömmade lite i ärret. Och i dag var jag oplanerat tvungen att ta med storebror på stan och handla påskmat, det blev lite för mycket lyft (storebror väger runt 14 kilo), och nu stramar det och ömmar igen. Inte farligt, men lite grann.

    Jag är lite orolig att jag ska göra mig själv illa eller orsaka att jag läker långsammare. Vad tror ni? Jag ska naturligtvis vara försiktigare framöver. Nu i påskhelgen är ju maken hemma så han kan hjälpa mig med de tunga sakerna.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Det är nog ingen fara. Jag var i samma situation som du för ca 2 år sedan och gjorde ibland saker som jag kanske inte skulle ha gjort eftersom det ibland stramade/ömmade i snittet (när jag lyft eller överansträngt mig). Pratade med BVC som lugnade mig. Se bara till att ta det lite lugnare och inse dina begränsningar för det är inte kul att känna det där ömmandet i snittet och börja grubbla om det läker som det ska.
    Försök koppla av. Känns det inte bättre om någon/några dagar så kontakta vården. Och om du skulle bli sämre, kolla upp det omgående.


    // Trinny
  4. 2
    Det är nog ingen fara. Jag var i samma situation som du för ca 2 år sedan och gjorde ibland saker som jag kanske inte skulle ha gjort eftersom det ibland stramade/ömmade i snittet (när jag lyft eller överansträngt mig). Pratade med BVC som lugnade mig. Se bara till att ta det lite lugnare och inse dina begränsningar för det är inte kul att känna det där ömmandet i snittet och börja grubbla om det läker som det ska.
    Försök koppla av. Känns det inte bättre om någon/några dagar så kontakta vården. Och om du skulle bli sämre, kolla upp det omgående.


    // Trinny
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack så mycket, jag ska absolut ta det lugnare!
  6. 3
    Tack så mycket, jag ska absolut ta det lugnare!

Liknande trådar

  1. Ont i bröstet vid ansträngning
    By Quintuz in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-05-20, 18:48
  2. Ansträngning av magen
    By Lillmysan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 12:35
  3. fler som blöder lite vid ansträngning?
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 08:55
  4. Hosta vid ansträngning = astma?
    By Mamma in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 15:59
  5. Feber vid ansträngning?
    By ~Milla~ in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar